TworzymyGłos Regionu

reklama

UTW w Kotlinie Kłodzkiej

Poniedziałek, 19 maja 2014 o 12:15, autor: 1

W dniach 6, 7 i 8 maja 2014 roku wybraliśmy się w nieznane dotąd miejsca w Kotlinie Kłodzkiej. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia dawnej kopalni szlachetnego kruszcu w Złotym Stoku. Wydobywano tam rudę arsenu, której 1 tona zawierała ok. 3 gramy złota! Godzinę później powędrowaliśmy do wnętrza góry, gdzie podziwialiśmy interesujący wodospad. Przyjemność oglądania tego miejsca nieco popsuła informacja przewodniczki, że woda zawiera trujące związki arsenu i przez to w wypływającym niżej potoku nie ma życia! Następnego dnia na wycieczkowiczów czekało wiele atrakcji. Pierwsza z nich to imponujące dzieło przyrody - Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie. Trudno znaleźć słowa, które oddałyby jej piękno - wystarczy obejrzeć załączone zdjęcia! Niezwykle oryginalnym miejscem okazał się Wapiennik, siedziba rodziny artystów plastyków, państwa Rybczyńskich. Zaadaptowali oni XIX-wieczny piec do wypalania wapna na cele mieszkalne i otoczyli go ogrodem japońskim. Po południu przyjechaliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej. Najpierw zwiedziliśmy Muzeum Filumenistyczne z bardzo ciekawymi eksponatami związanymi z rozniecaniem ognia. Warto wiedzieć, że jest to jedyne takie muzeum w Europie. Potem miła pani przewodniczka pokazała zabytki Bystrzycy, w tym piękny pomnik Trójcy Świętej na Rynku. Po intensywnym wędrowaniu z przyjemnością odpoczywaliśmy przy filiżance kawy w jednej z bystrzyckich restauracji. Ostatni dzień wycieczki rozpoczął się od załadowania bagaży do autokaru i udania się do huty szkła kryształowego "Violetta" w Stroniu Śląskim. Powstają w niej piękne wazy, owocarki, karafki, kieliszki itp. Mieliśmy okazję obserwować wielki trud ludzi wytwarzających te kryształowe cuda i nabrać szacunku dla ich ciężkiej pracy. Ostatnim etapem wycieczki było Kłodzko, miasto o wspaniałej historii, z wieloma zabytkami wielkiej klasy takimi jak: kościoły, średniowieczny most, górująca twierdza, trasa podziemna i inne. Na koniec wypada wspomnieć o hotelu pod wdzięczną nazwą "Górski poranek" w Stroniu Śląskim. Mieliśmy w nim świetne warunki wypoczynku, smaczne jedzenie, miłych, życzliwych gościom gospodarzy. Jeden z wieczorów spędziliśmy w towarzystwie bardzo sympatycznych uczniów z Łodzi. Oby więcej takich wycieczek, których organizację zawdzięczamy kol.przewodniczącej naszgo UTW - Ewie Sworowskiej-Sadowskiej. (tekst/foto:UTW)
REKLAMA
POLECAMY

Komentarze (1)

avatar

~uczestniczka
20.05.2014 21:02

Dziękuję bardzo naszej kol. przewodniczącej UTW Ewie Sworowskiej-Sadowskiej za zorganizowanie tak ciekawej i interesującej wycieczki,no może pogoda nam spłatała figle ale co tam za to humorek dopisywał,prosimy o następną wycieczkę, a mamy tyle ciekawych i pięknych miejsc w Polsce.:)

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl