Artykuł sponsorowany
Coraz większy tłok na rynku suplementów diety wymusza na producentach sięganie po zróżnicowane strategie marketingowe umożliwiające dotarcie do odbiorców. Jak prowadzić reklamę suplementu, by wyprzedzić konkurencję?
Polacy czują dzisiaj większą potrzebę dbania o zdrowie, a dzięki preparatom z witaminami, minerałami, ekstraktami roślinnymi i innymi składnikami to jeszcze prostsze. Zgodnie z prognozami PMR Market Expert, które zostały zawarte w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2020. Prognozy rozwoju na lata 2020-2025”, rynek suplementów diety w 2021 roku ma osiągać wartość aż 6 mld zł po wzroście o 2,6% w stosunku do roku poprzedniego.
Rosnące zainteresowanie suplementami powoduje, że do branży ciągle dołączają nowe firmy. Właśnie dlatego warto pomyśleć o wyróżnieniu swojej marki. Na czym powinna polegać skuteczna reklama i marketing suplementu diety?
Podstawą efektywnego marketingu każdego suplementu diety powinna być profesjonalna strona internetowa, która może być uzupełniona o sklep online. Atrakcyjnie wyglądająca, łatwa w obsłudze, zawierająca wartościowe informacje witryna nie tylko buduje ekspercki wizerunek, ale również jest bazą do prowadzenia różnorodnych działań reklamowych.
Dzięki promocji w wyszukiwarce internetowej do potencjalnych klientów można dotrzeć tam, gdzie najczęściej rozpoczynają oni poszukiwania suplementów diety. Reklama w wyszukiwarkach, która prowadzona jest głównie w Google, pozwala na poprawę widoczności strony internetowej, wzrost jej rozpoznawalności i autorytetu.
Suplement warto promować dwutorowo przez:
SEO składa się z działań na stronie (on-site) oraz z linkbuildingu poza nią (off-site), aby dzięki temu stopniowo podwyższać jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Skutecznym uzupełnieniem SEO jest kampania linków sponsorowanych Google Ads w formie wyników wyświetlanych nad pozycjami organicznymi. Należy wtedy pamiętać o promocji nie tylko na najpopularniejsze frazy, ale także na frazy z tzw. długiego ogona.
Jednoczesne prowadzenie działań SEO i Google Ads pozwala na uzyskanie synergicznego efektu. Wynika to również z faktu, że kampanie reklamowe Ads działają od razu, natomiast rezultaty pozycjonowania widoczne są dopiero po kilku miesiącach.
Marketing treści, inaczej content marketing, pełni bardzo istotną funkcję w reklamie suplementów diety. Wartościowa treść w tematyce medycznej, fitness, lifestylowej przyciąga odbiorców i buduje prestiż marki. Content marketing suplementu diety wspierają:
Duże znaczenie w reklamie suplementu mają także media społecznościowe. Social media marketing, między innymi reklama na Facebooku oraz na Instagramie, pomagają w dotarciu do wielu potencjalnych klientów.
Sam aktywnie prowadzony fanpage to jednak za mało. Dzięki płatnym metodom promocji udostępnianym przez serwisy społecznościowe reklama i marketing suplementu diety będą jeszcze skuteczniejsze.
Suplementy można promować w ramach programów partnerskich wykorzystujących linki afiliacyjne. Można założyć własną platformę partnerską lub skorzystać z istniejących sieci afiliacyjnych.
Producenci suplementów dysponujący większym budżetem powinni wspierać swoje działania promocyjne za pomocą mediów tradycyjnych: telewizji, radia, prasy. Pozwalają one na dotarcie do tych odbiorców, którzy nie korzystają regularnie z internetu - między innymi do seniorów.
Aby promocja suplementu była efektywna, warto zwrócić się do ekspertów w tej dziedzinie – agencja marketingowa specjalizująca się w reklamie takich produktów zadba o optymalne wyniki i zwrot z inwestycji, dlatego sprawdź już dziś usługi Warszawskiej Grupy Mediowej!