TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dlaczego warto wykorzystywać aplikacje mobilne w biznesie?

Niedziela, 01 października 2023 o 16:00, autor: 0
Dlaczego warto wykorzystywać aplikacje mobilne w biznesie?

Trudno nie zauważyć trendu polegającego na uruchamianiu mobilnych aplikacji przez coraz to większą liczbę firm. Niektórym przedsiębiorcom może wydawać się, że to naturalna kolej rzeczy - konieczność wynikająca z rozwoju marki. To oczywiście błędne myślenie. Niemniej, warto dowiedzieć się, kiedy oprogramowanie tego typu może okazać się trafionym rozwiązaniem.

Jak działają aplikacje mobilne?

Mobilna aplikacja (mobile app) to oprogramowanie przeznaczone dla takich urządzeń jak smartfony i tablety. Tego typu narzędzia można wykorzystywać do różnych celów - na przykład do przeglądania stron internetowych lub innych treści, komunikacji, rozrywki, zarządzania danymi i wielu innych. Różnią się od stron internetowych tym, że są specjalnie zaprojektowane i zoptymalizowane dla urządzeń mobilnych, co zapewnia im dostęp do takich funkcji jak aparat fotograficzny, czujniki ruchu, lokalizacja GPS, mikrofon, czytnik linii papilarnych itp. Aplikacje pobiera się zwykle z oficjalnych sklepów, takich jak App Store dla urządzeń Apple z systemem iOS, lub Google Play dla urządzeń z systemem Android.

Jakim celom biznesowym służą aplikacje mobilne?

W zależności od specyfiki firmy i profilu jej klientów, aplikacje mobilne mogą służyć różnym celom. Podejmując decyzję o uruchomieniu takiego narzędzia, należy kierować się przede wszystkim strategią biznesową przedsiębiorstwa. Wśród korzyści, które możesz osiągnąć za pośrednictwem aplikacji na telefony i tablety, warto wymienić na przykład:

  • Zwiększenie widoczności marki - aplikacja może zawierać logo, kolorystykę i inne elementy identyfikacji wizualnej marki, co pomoże Ci w budowaniu jej rozpoznawalności i utrzymywaniu świadomości wśród użytkowników.

  • Poprawa doświadczenia klienta - za pomocą aplikacji możesz zapewnić użytkownikom łatwy dostęp do produktów lub usług, personalizowane treści, powiadomienia i inne funkcje, które sprawią, że korzystanie z Twojej oferty będzie łatwe i satysfakcjonujące. Pozytywne doświadczenia klienta mogą przełożyć się zaś na zwiększenie jego lojalności i powtarzalność transakcji.

  • Zwiększenie zaangażowania klientów - za pośrednictwem aplikacji możesz oferować użytkownikom funkcje społecznościowe (np. fora dyskusyjne, oceny, recenzje itp.), ale też programy lojalnościowe, rabaty, punkty nagród i inne motywatory, które zachęcą klientów do częstszego korzystania z Twojej oferty.

  • Zwiększenie sprzedaży i przychodów - oferując swoje produkty lub usługi bezpośrednio w aplikacji, możesz łatwo zwiększyć liczbę transakcji. Do dyspozycji masz także funkcje marketingowe (np. powiadomienia o promocjach, rekomendacje produktów, personalizowane oferty itp.), które pozwolą Ci dodatkowo zachęcić użytkowników do zakupów.

  • Ułatwienie komunikacji i obsługi klienta - aplikacje zapewniają użytkownikom dostęp do funkcji czatu na żywo, formularzy kontaktowych, a także do informacji o zamówieniach, dostawach itd.  Szybka i skuteczna obsługa klienta przekłada się z kolei na jego pozytywne doświadczenia i budowanie długotrwałych relacji.

Jeśli chcesz rozwijać swoją firmę w którymś z wymienionych wyżej obszarów, wdrożenie mobilnej aplikacji może okazać się dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem. Przed podjęciem decyzji przeprowadź jednak szczegółową analizę biznesową i odpowiedz sobie na pytanie, czy koszty poniesione na stworzenie takiego narzędzia i czas poświęcony na jego opracowanie faktycznie się zwrócą.

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia aplikacji dla przedsiębiorstwa?

Zastanawiając się nad uruchomieniem dedykowanej aplikacji dla urządzeń przenośnych, warto pamiętać nie tylko o celach biznesowych swojej firmy, ale także o aspektach czysto technicznych. Pod uwagę musisz wziąć na przykład system operacyjny, na którym ma działać Twoje narzędzie. Do wyboru masz głównie Androida i iOS (platformy Google Play i App Store), ale nie tylko! Dowiedz się zatem, z jakich urządzeń korzysta interesująca Cię grupa docelowa, a następnie dostosuj się do ich preferencji.

Zastanów się też nad funkcjonalnością aplikacji, jej wartością dla użytkownika oraz aspektami UX (user experience). Program powinien być łatwy w obsłudze, dostosowany do specyfiki Twojej działalności i zaprojektowany zgodnie z wybranym przez Ciebie key visualem. Nie bagatelizuj też kwestii bezpieczeństwa oraz prywatności (przepisów RODO) i podejmij właściwą decyzję w zakresie ewentualnych opłat za pobranie i zainstalowanie apki. 

Przyszłość aplikacji dla urządzeń mobilnych

Nie ulega wątpliwości, że mobilne aplikacje będą cieszyły się coraz większą popularnością, stając się integralną częścią biznesu. Jeśli dojdziesz do wniosku, że takie rozwiązanie może pomóc Ci w osiągnięciu obranych celów, nawiąż współpracę z doświadczonymi programistami i powierz im realizację projektu!

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl