Nawet najlepsza wizytówka w Google Moja Firma i grad pozytywnych opinii to dopiero początek walki o klientów
Lepsza, wyraźniejsza widoczność w internecie ewidentnie przekłada się na poprawę wyników finansowych. Według danych agencji AFTERWEB przy 300-procentowym wzroście liczby unikalnych użytkowników, którzy trafili na firmową witrynę www za pośrednictwem wyszukiwarki Google, przychody w ciągu kilku miesięcy mogą podskoczyć nawet o 70%. Rzecz jasna konkretne rezultaty zależą m.in. od charakterystyki branży oraz aktualnej pozycji przedsiębiorstwa na lokalnym rynku. Jednak ogólne wnioski pozostają niezmienne: promocja poprzez pozycjonowanie stron na adekwatne frazy kluczowe pozwala sukcesywnie docierać do kolejnych odbiorców, którzy z czasem stają się klientami.
Cały proces poprawy miejsca w witryny w internetowych rankingach jest wielowątkowy, wymaga opracowania skutecznej strategii, planowania na kilka miesięcy do przodu, a przede wszystkim: specjalistycznej wiedzy. Posiadanie wizytówki na mapach Google, uzupełnienie informacji w serwisie dla firm czy zadbanie o pozytywne opinie stanowi niewielką część koniecznych działań. Równie istotna będzie optymalizacja strony pod kątem technicznym oraz merytorycznej zawartości.
Lokalne pozycjonowanie stron pozwoli Ci dotrzeć do wybranych odbiorców, zainteresowanych Twoją ofertą
Wyniki na frazy regionalne często prezentowane są właśnie w formie interaktywnej mapki, z odnośnikami do 3 firm pasujących do położenia użytkownika. Wyszukiwarka określa je na podstawie wielu czynników, np. adresu IP lub historii lokalizacji w urządzeniach mobilnych. Kluczowa jest jednak sama fraza – jeżeli wpisane w Google hasło zawiera odniesienie do konkretnej miejscowości, serwis rozpoznaje że użytkownik zainteresowany jest firmami z określonego obszaru. Równie dobrze może to być cały Wrocław albo Warszawa, jak też jedna z dzielnic miasta. Pozycjonowanie stron sprawia, że potencjalni klienci, gotowi na dokonanie zakupu lub zamówienie usługi, mają Twoją firmę dosłownie na wyciągnięcie ręki. Jedna trzecia internautów wyszukuje lokalnie w momencie, kiedy mają pilną potrzebę konsumencką i szukają czegoś w najbliższej okolicy. Takie okazje do zdobycia klientów trzeba wykorzystywać do maksimum, a tylko wysoka pozycja w Google stwarza podobną szansę.