Jednocześnie poinformował o zabezpieczeniu środków finansowych w wysokości gwarantowanej, wynoszącej w przypadku Gminy Szlichtyngowa, do 70% kosztów kwalifikowanych.
Zasady udzielania dofinansowania usługi związanej z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Gminy Szlichtyngowa określa Zarządzenie Burmistrza Miasta i Gminy Szlichtyngowa nr 31/20 z dnia 10 marca 2020 r., w sprawie zatwierdzenia „Regulaminu dofinansowania usługi usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Szlichtyngowa.
Dofinansowanie będzie dotyczyło pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia zdemontowanych wyrobów azbestowych, nie będzie natomiast obejmować zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego. Demontażu, zbierania, transportu i przekazania do utylizacji dokona firma wybrana przez Burmistrza Miasta i Gminy Szlichtyngowa w trybie zapytania ofertowego lub przetargu.
Zgodnie z ww. Zarządzeniem, finansowanie zadania jest zależne od tego, kto jest właścicielem terenu, z którego będą usuwane wyroby zawierające azbest. W przypadku osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i jednostek sektora finansów publicznych, usługa usuwania wyrobów zawierających azbest będzie finansowana w następujący sposób:
- 30% kosztów – ze środków budżetu Gminy,
- 70 % kosztów – ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Pozostałe szczegóły dotyczące zasad udzielana dofinansowania są dostępne w treści ww. Zarządzenia.
W związku z powyższym, zainteresowani właściciele nieruchomości, zamierzający skorzystać z dofinansowania w 2022 roku winni złożyć wniosek w terminie do 25 marca 2022 roku. Wnioski wraz z niezbędnymi załącznikami należy składać:
- drogą pocztową na adres Urzędu Miasta i Gminy Szlichtyngowa, ul. Rynek 1, 67-407 Szlichtyngowa lub wrzucając do skrzynki podawczej przed siedzibą Urzędu,
- drogą elektroniczną na adres: umig@szlichtyngowa.pl (podpisany wniosek zeskanowany bądź zdjęcie wniosku),
- faxem pod nr: 65 5492 341.
Osoba do kontaktu: Agata Świerczek, tel. 65 5492 327, e-mail: aleksandra.jurgielewicz@szlichtyngowa.pl
Uwaga: informujemy, że zadanie będzie realizowane pod warunkiem wyłonienia wykonawcy zadania oferującego cenę usunięcia 1 Mg wyrobów zawierających azbest nie wyższą niż limit określony przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze oraz w przypadku możliwości finansowych Gminy Szlichtyngowa (decyduje kolejność złożenia wniosków).
Do pobrania:
- Zarządzenie nr 31/20 z dnia 10 marca 2020 r., w sprawie zatwierdzenia „Regulaminu dofinansowania usługi usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Szlichtyngowa”
- Wniosek
- Oświadczenie o wykorzystaniu/niewykorzystaniu nieruchomości na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
- Zgoda współwłaścicieli.
- Informacja o wyrobach zawierających azbest.
- Zgoda na wejście na teren nieruchomości.
Druk zgłoszenia budowy lub wykonywania innych robót budowlanych (dotyczy wniosku w zakresie demontażu pokryć dachowych) nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem prac - do złożenia w STAROSTWIE POWIATOWYM WE WSCHOWIE:
- Zgłoszenie budowy lub wykonywania innych robót budowlanych (PB-2): https://bip.wrota.lubuskie.pl/spwschowa/system/obj/4928_zgloszenie.pdf
(Szlichtyngowa.pl)