TworzymyGłos Regionu

reklama

Uczniowie z Gimnazjum nr 2 kontynuują projekt ‘Learn languages. Be active’ w zaprzyjaźnionej szkole w Villamuriel de Cerrato w Hiszpanii

Poniedziałek, 10 marca 2014 o 10:07, autor: 0
Uczniowie z Gimnazjum nr 2 kontynuują projekt ‘Learn languages. Be active’ w zaprzyjaźnionej szkole w Villamuriel de Cerrato w Hiszpanii

Tegoroczna część autorskiego projektu Adriany Lackiej-Szczęsny – anglistki ze wschowskiego gimnazjum – oraz nauczycielki języka angielskiego w Hiszpanii – Carmen Corcero Ranilla pod nazwą: „Ucz się języków. Bądź aktywny” została zrealizowana w dniach 24–31 stycznia 2014 r. w zaprzyjaźnionej szkole Centro don Bosco. Przypomnijmy, że projekt ma dwa zasadnicze cele – zmotywowanie uczniów do uczenia się języka angielskiego, podjęcia nauki języka polskiego przez Hiszpanów i hiszpańskiego przez uczniów z Polski oraz promowanie aktywnego stylu życia, czyli zaangażowanie uczniów w uprawianie sportu.

Dziesięcioosobowa grupa uczniów z Gimnazjum nr 2 wraz ze swoimi hiszpańskimi przyjaciółmi przez  tydzień uczyła się języka hiszpańskiego, pomagała swoim rówieśnikom brnąć przez zawiłości języka polskiego, a – zgodnie z założeniem projektu – wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim. Był to też oficjalny język projektu. Wschowscy gimnazjaliści zostali bardzo serdecznie przyjęci nie tylko przez rodziny goszczące, u których przez tydzień przebywali, ale też przez całą społeczność szkolną i grono nauczycielskie w hiszpańskiej szkole. Wizyta Polaków w Hiszpanii została perfekcyjnie zorganizowana przez gospodarzy. Każdego dnia uczniowie brali udział w zajęciach edukacyjnych oraz rozgrywkach i zabawach sportowych. Mieli również niepowtarzalną okazję uczestniczenia w obchodach święta patrona szkoły – we Mszy Św., a następnie w programie artystycznym. Tegoroczne obchody były wyjątkowe dla Hiszpanów, ponieważ polscy gimnazjaliści także występowali na hiszpańskiej scenie. Wzbogacili bowiem program o występy wokalne (utwory w j. angielskim i hiszpańskim) oraz łączony pokaz taekwondo w wykonaniu duetu hiszpańsko-polskiego. Każdy dzień obfitował również w atrakcje niezwiązane ze szkołą i pracą. Uczniowie mieli okazję, by spędzać czas na popołudniowych zabawach, uczestniczyć w grze miejskiej oraz rywalizować np. w konkursie fotograficznym. Ponadto wszyscy uczestnicy wymiany wraz z dyrekcją hiszpańskiej szkoły gościli u burmistrza Villamuriel de Cerrato. Tygodniowy pobyt został zakończony piękną uroczystością pożegnalną, podczas której każdy z uczestników otrzymał dyplom uczestnictwa w projekcie. ­– Nasz autorski projekt został bardzo dobrze oceniony przez hiszpańskich pedagogów i, mimo licznych  trudności, udało się go ponownie zrealizować. Projekt po raz kolejny został poddany ewaluacji. Wszyscy uczestnicy wymiany podsumowali wspólną pracę, oczywiście w języku angielskim. Młodzież pracowała nad zadaniem w mieszanych polsko-hiszpańskich grupach. Wzorem ubiegłego roku projektowi towarzyszył konkurs językowy. W ubiegłym roku nagrodziłyśmy uczniów, którzy popisali się najbardziej poprawną i najpiękniejszą angielszczyzną. W tym roku bardzo trudno było wyłonić zwycięzców. Wyróżnieni zostali więc ci, którzy ‘pokonali samych siebie’ – mówi Adriana Lacka-Szczęsny. – Uczniowie wrócili do Polski szczęśliwi, radośni i bardzo dumni z siebie, wielu z nich przełamało bowiem bariery komunikacyjne. Warto mieć na uwadze fakt, że dla wielu z nich taki wyjazd to pierwsza możliwość posługiwania się językiem obcym poza rzeczywistością szkolną. Udział w projekcie dał im możliwość poznania nowych ludzi, kraju i kultury. Gimnazjaliści marzą, żeby wrócić w to niezwykle urokliwe miejsce w przyszłym roku szkolnym. (M.K.)
REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl