TworzymyGłos Regionu

reklama

Wielka Kopa: Poznali świat emocji

Wtorek, 23 maja 2017 o 11:53, aktualizacja Wtorek, 23 maja 2017 o 12:37, autor: 0

16 maja  wychowankowie Grup Wychowawczych SOSW we Wschowie wyjechali na jednodniową  wycieczkę krajoznawczo-turystyczną i integracyjną do Rudawskiego Parku Krajobrazowego.

Wyruszyliśmy z samego rana i ok. godz.10 byliśmy już na miejscu w Rudawach Janowickich. Po zjedzeniu drugiego śniadania, obraliśmy  zielony szlak pieszy i wyruszyliśmy ku Wielkiej Kopie. Po drodze często zatrzymywaliśmy się na krótki odpoczynek, podziwiając piękne widoki oraz znajdujące się na zboczu kolorowe jeziorka, które od lat przyciągają turystów nie tylko z kraju, ale także z Europy.  Kolorowe Jeziorka w Rudawach Janowickich – w plebiscycie organizowanym przez National Geographic Traveler to jeden z 7 nowych cudów Polski.

Jeziorka maja kolor: żółty, purpurowy, błękitny i zielony. Zabarwienie wody w akwenach związane jest ze składem chemicznym ścian i dna wyrobisk po byłej kopalni pirytu. Będąc nad jeziorkiem błękitnym nie trzeba wyjeżdżać  za granicę,  aby poczuć się jak na Lazurowym Wybrzeżu, natomiast purpurowe oddaje klimat Wielkiego Kanionu. Idąc dalej zagłębiliśmy się w piękny chroniony las, usłyszeliśmy szum płynącego potoczka i przy wzajemnym wsparciu oraz koleżeńskiej pomocy wszyscy dotarliśmy  na Wielką Kopę. Wielka Kopa jest to czwarty szczyt po Skalniku, Dziczej Górze i Wołku pod względem wysokości (871 m n.p.m.) i najwyższy we wschodniej części Rudaw Janowickich. Będąc już na szczycie pozwoliliśmy sobie na dłuższy odpoczynek i podziwianie panoramicznych widoków na okolice. Jako że pogoda była jak „na zamówienie”, czyli ciepło i słonecznie, tym przyjemniej spędziliśmy czas.

Po powrocie do busa szkolnego, wyruszyliśmy do wsi Miedzianka, położonej na północno-zachodnich stokach wzgórza Miedziana Góra, pomiędzy przełomowym odcinkiem doliny Bobru, a doliną Miedzianego Potoku. Tam udaliśmy się na spacer, a następnie na pyszny obiad do restauracji z tarasem widokowym na dolinę Bobru.

Niestety wszystko co dobre, szybko się kończy, więc niechętnie, ale trzeba było zakończyć zwiedzanie, zabrać wspomnienia ze sobą i ruszyć w drogę powrotną.

Wycieczka odbyła się w ramach projektu profilaktycznego „Poznajemy świat emocji”, realizowanym w SOSW przy współpracy Urzędu Miasta i Gminy  Wschowa- Profilaktyka i Młodzież.