Radni Sławy przyjęli sprawozdanie finansowe wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu, a także absolutorium dla burmistrza Cezarego Sadrakuły. Za przyjęciem uchwał głosowało 12 radnych, 2 się wstrzymało.
Wykryto bloker reklam!
Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.
Głosowania poprzedziło wystąpienie skarbnika Sławy Jarosława Hermaszewskiego, który przygotował na tą okazję elektroniczną wizualizację wykonania budżetu. – Ustawę przyjęliście państwo 18 grudnia 2010 roku na poziomie 37 milinów 740 tysięcy. Nałożyliśmy sobie zasadę zrównoważonego budżetu, czyli planowane wydatki nie przekraczały dochodów – mówił skarbnik.
Zaciągnięte kredyty gmina przekazała na spłatę poprzednich zobowiązań dzięki czemu dług się nie powiększa. Podczas wykonywania wprowadzono zmiany zwiększając dochody i wydatki do 39 milionów i 135 tysięcy. Ostatecznie budżet zamknął się w kwocie 39 milionów i 342 tysięcy, a nadwyżka budżetowa wyniosła 1 milion i 41 tysięcy.
- Nadwyżka jest potrzebna do spłacania zobowiązań. Udało nam się ją wypracować pierwszy raz od kilku lat. Ostatnio nasze zadłużenie rosło, oczywiście w związku z ważnymi wydatkami inwestycyjnymi. Obniżyliśmy poziom zadłużenia głównie dzięki przekształceniu Zakładu Gospodarki Komunalnej w spółkę, która przejęła zobowiązania.
Dochody bieżące gminy wyniosły 35 milinów 862 tysiące z czego największą część - ponad 20 milionów stanowią subwencje i dotacje. Dochody własne, głównie z podatków lokalnych - to ponad 11 milionów złotych.
Wydatki bieżące stanowią kwotę 34 milionów 862 tysięcy złotych i są niższe od dochodów bieżących. – To ważne, bo ta różnica stanowi tzw. nadwyżkę operacyjną, która w gruncie rzeczy jest ważniejsza od nadwyżki budżetowej. Tą wartością mierzy się zdolność gminy do podejmowania kolejnych inwestycji i ona pozwoli nam w przyszłości równoważyć budżet – zaznaczał Hermaszewski.
Najwięcej pieniędzy gmina zainwestowała w drogi ponad 2 miliony, inne inwestycje dotyczyły m.in. gospodarki komunalnej 733 tysiące, obiektów kulturalnych i sportowych 195 tysięcy, placówek oświatowych 88 tysięcy.
Zadłużenie gminy wynosi w tej chwili 14 milionów złotych, zmniejszyło się jednak w stosunku do lat poprzednich
Radni przyjęli sprawozdanie i absolutorium bez głosu sprzeciwu. – Chciałbym państwu podziękować, bo razem realizowaliśmy ten budżet – mówił burmistrz Cezary Sadrakuła – Obraliśmy sobie dobry kierunek działania i dobrze wykonaliśmy zadanie. Dziękuję sołtysom, dyrektorom jednostek budżetowych i instytucji kultury. Przede wszystkim jednak dziękuję pracownikom Urzędu, którzy często są chłopcami i dziewczynami do bicia. - Tak naprawdę oceniamy sami siebie – mówił z kolei przewodniczący rady Aleksander Polański – W uchwalonym przez nas budżecie burmistrz nic nie mógł zmienić i był tylko realizatorem tego co my tutaj postanowiliśmy.
Komentarze 0