TworzymyGłos Regionu

reklama

Kreatywni uczniowie do interpretacji Dziadów wykorzystali grę MINECRAFT

Piątek, 29 stycznia 2021 o 19:06, aktualizacja Piątek, 29 stycznia 2021 o 19:13, autor: 1
Kreatywni uczniowie do interpretacji Dziadów wykorzystali grę MINECRAFT

Uczniowie grupy politechnicznej klasy 2A podczas lekcji języka polskiego pod kierunkiem pani Agaty Karolczyk-Kozyry udowodnili, że do interpretacji wybitnego dzieła Adama Mickiewicza, "Dziadów" cz. III można wykorzystać Minecraft oraz klocki Lego. Za ich pośrednictwem w rewelacyjny sposób zinterpretowali Wielką Improwizację.

Pracowali według przygotowanych dla nich zagadnień:
a) Co Konrad mówi o sobie i swojej twórczości?
b) Jaki jest stosunek Konrada do Boga?
c) Jak Konrad pojmuje naród?
d) Co Konrad twierdzi na temat życia i świata?
e) W jakim stanie emocjonalnym jest główny bohater? Co zdradza język postaci?
 
Najpierw przygotowywali swoje prace w zespołach lub indywidualnie, a następnie omawiali je podczas lekcji.
 
W pracach uwzględniona została bardzo bogata symbolika, np.
- 44
- symbol nieskończoności jako nieśmiertelność
- barwy narodowe oraz w różnorodny sposób ukazana symbolika barw
- kajdany
- klatka
- ręka Szatana
- pochodnia
- forma cielesna i duchowa bohatera
 
Podczas omawiania drugoklasiści odnosili się do konkretnych cytatów, fragmentów tekstu Mickiewicza, dzięki czemu potwierdzili znajomość utworu i pokazali jak bardzo są kreatywni.
 
(I LO Wschowa)
REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (1)

avatar

avatar
~Ciekawość
02.02.2021 08:14

To już na zw będą relacje z pracy wszystkich nauczycieli? Ciekawe jak to będzie jak kilkuset nauczycieli będzie tu opisywało jak pracują.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl