TERAZ18°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Artykuł sponsorowany

Jak wygląda kompletna aplikacja o pracę?

śr., 18 października 2017 14:13

W odpowiedzi na oferty pracy wysyłamy aplikacje – e-maile, do których załączamy CV oraz list motywacyjny. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, jak powinna wyglądać kompletna aplikacja o pracę. Dzięki przestrzeganiu podstawowych zasad zwiększymy swoje szanse na otrzymanie zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

Zdjęcie

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Jak napisać e-mail do rekrutera/działu HR?

Tworząc e-mail aplikacyjny w odpowiedzi na konkretne ogłoszenie, nadajmy mu odpowiednią, uporządkowaną formę. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają jak to zrobić.

1. Przeczytajmy dokładnie treść oferty.

W ogłoszeniu może pojawić się informacja na temat tego, jak zatytułować wiadomość i co w niej zawrzeć. Jeśli pracodawca nie zamieścił konkretnych wskazówek, możemy postępować według zasad i praktyk powszechnie przyjętych w rekrutacji.

2. Nadajmy wiadomości właściwy tytuł.

Odpowiednie zatytułowanie e-maila ma ogromne znaczenie szczególnie w przypadku dużych firm. Jeśli nie dopilnujemy tej kwestii, nasza aplikacja może trafić do innego działu i zniknąć pośród setek innych. Aby tego uniknąć, zapiszmy w tytule informacje takie jak: numer oferty, nazwa stanowiska, o które się ubiegamy, imię i nazwisko. Tytuł wiadomości aplikacyjnej może brzmieć: „95899/1, recepcjonista, Maciej Matusiak”.

3. Zadbajmy o strukturę wiadomości.

Ważne, by treść wiadomości była uporządkowana. Dzięki temu osoba odpowiedzialna za przyjmowanie i porządkowanie dokumentów aplikacyjnych będzie mogła szybko dopasowywać je do konkretnych kategorii.

4. Pamiętajmy o powitaniu.

Na początku warto zamieścić zwrot Szanowni Państwo!”. W następnych wierszach wskażmy, gdzie znaleźliśmy ofertę pracy, na którą odpowiadamy. Podajmy adres strony internetowej lub nazwę gazety, a także datę. Przypomnijmy, o jakie stanowisko się ubiegamy. Następnie wskażmy, kiedy moglibyśmy rozpocząć współpracę. Weźmy pod uwagę termin wypowiedzenia, jaki nas obowiązuje. Postarajmy się uwzględnić również inne okoliczności. Na koniec wspomnijmy o tym, że załączamy CV oraz list motywacyjny. Dołączmy dopisek „Z poważaniem” i podpiszmy się imieniem i nazwiskiem.

5. Dodajmy załączniki.

Załączniki, czyli CV i list motywacyjny, to kluczowe elementy wiadomości aplikacyjnej. Zapiszmy je w formacie PDF, chcąc zyskać pewność, że będą prawidłowo się wyświetlać na każdym urządzeniu. Nadajmy im odpowiednie tytuły: „Imię_Nazwisko, CV” oraz „Imię_Nazwisko, LM”. Przed wysłaniem upewnijmy się, że adres e-mail jest poprawny. Wpisanie błędnego adresu e-mail sprawi, że nasza wiadomość nigdy nie dotrze do rekrutera. Sprawdźmy kilkakrotnie, czy wpisaliśmy poprawny adres. Korzystając z różnych źródeł, upewnijmy się również, czy dział HR lub konkretny pracownik używa adresu, jaki posiadamy.

Osobiście czy mailowo – jak dostarczyć dokumenty aplikacyjne?

Współcześnie CV i list motywacyjny przesyła się głównie za pośrednictwem poczty elektronicznej, ponieważ takie rozwiązanie jest wygodne zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony. Pozostańmy przy takiej formie, jeśli pracodawca nie poprosi np. o osobiste dostarczenie dokumentów.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Dla Ciebie

    18°C

    Pogoda

    Kontakt

    Nekrologi