Pracowali według przygotowanych dla nich zagadnień:
a) Co Konrad mówi o sobie i swojej twórczości?
b) Jaki jest stosunek Konrada do Boga?
c) Jak Konrad pojmuje naród?
d) Co Konrad twierdzi na temat życia i świata?
e) W jakim stanie emocjonalnym jest główny bohater? Co zdradza język postaci?
Najpierw przygotowywali swoje prace w zespołach lub indywidualnie, a następnie omawiali je podczas lekcji.
W pracach uwzględniona została bardzo bogata symbolika, np.
- 44
- symbol nieskończoności jako nieśmiertelność
- barwy narodowe oraz w różnorodny sposób ukazana symbolika barw
- kajdany
- klatka
- ręka Szatana
- pochodnia
- forma cielesna i duchowa bohatera
Podczas omawiania drugoklasiści odnosili się do konkretnych cytatów, fragmentów tekstu Mickiewicza, dzięki czemu potwierdzili znajomość utworu i pokazali jak bardzo są kreatywni.
(I LO Wschowa)