Twoi rywale nie złożą broni. Nie dopuść do straty zdobytych pozycji!
Dawniej zadanie było proste. Wystarczyło użyć w tekstach na stronie właściwych słów kluczowych i pozyskać jak najwięcej linków. Ich jakość nie miała większego znaczenia, szybko rozpoczął się więc wyścig na jak najwyższą liczbę. Prostota związanych z tym prac sprawiała, że przy odrobinie zapału i podstawowych umiejętnościach można było wykonać je samemu.
Dziś nie tylko budowa bazy linków wygląda zupełnie inaczej, ale i optymalizacja strony wiąże się ze znacznie większym nakładem prac, oznaczającym niekiedy jej gruntowną przebudowę. Czy wykonawszy to wszystko możemy być już spokojni o nasze lokaty w Google? Niestety. Jedna rzecz się bowiem nie zmieniła – pozycjonowanie stron internetowych nadal ma charakter niekończącego się wyścigu. Wygrywa ten, kto prowadzi w danym momencie. Stań więc do niego i przegoń rywali!
Efekty prac są długofalowe i stronie, nad którą nie pracuje już zespół SEM nie grozi spadek natychmiastowy i głęboki, stopniowa utrata pozycji jest jednak nieunikniona. Zwłaszcza, gdy konkurencja w naszej branży jest liczna i silna.
Skutek jest oczywisty. Ogromne rzesze internatów nie otwierają zbyt wielu wyników, poprzestając na którymś z pierwszych, toteż zdobywanie kolejnych lokat na odpowiednio dobrane frazy niezawodnie wiąże się ze wzrostem ruchu i zamówień. Z tego samego powodu jednak spadek w dół również odczujemy bardzo wyraźnie.
Pozycjonowanie stron internetowych musi odpowiadać nowym wyzwaniom
Naszym pozycjom zagrażają nie tylko branżowi rywale. Jak przypominają fachowcy z firmy ESEO, algorytmy Google ulegają zmianom, szkody mogą nam wyrządzić także nieusunięte w porę błędy techniczne. Poza tym, stałe wsparcie specjalistów SEM daje nam istotny atut w obliczu wszystkich nowych wyzwań, jakie mogą czekać nas na rynku. Odpowiednio wczesna korekta strategii i dobranie nowych fraz, odpowiadających zmianom w ofercie, pozwoli nam ubiec konkurencję i niższym kosztem, zanim dane słowa kluczowe staną się znacznie trudniejszymi, uzyskać na nie dobre miejsca. Zostaw rywali daleko w tyle!
Korzystanie ze wsparcia profesjonalnej agencji to przy okazji najlepszy sposób na obniżenie wydatków pochłanianych przez pozycjonowanie. Wszystko za sprawą większej skali ich działań, pozwalających na obniżenie niektórych kosztów, a także rozłożenia innych na wiele podmiotów. Najcenniejszym zyskiem jest jednak możliwość korzystania z doświadczenia fachowców zajmujących się tym na co dzień. Obecnie, gdy znacznie wzrosła w tej dziedzinie skala wyzwań, jedynie praktyka pozwala zyskać kompetencje, dzięki którym poradzić sobie można z nimi wszystkimi.