TworzymyGłos Regionu

reklama

Głosujemy na projekty Wschowskiego Budżetu Obywatelskiego
obrazek

59 projektów bierze udział w głosowania we Wschowskim Budżecie Obywatelskim. Głosować można od 10 października do północy 31 października. Każda osoba, która weźmie udział w głosowaniu wybiera trzy projekty. Głosujemy drogą internetową lub w Biurze Obsługi Interesanta we wschowskim Ratuszu. 

czytaj całość artykułu

Komentarze

avatar

avatar
~autor
11.10.2016 12:30

kpina to to że większość pieniędzy dostaną szkoły które powinna utrzymywać gmina a małe projekty nie mają szans szkoda bo dla mniejszych wsi to poraszka

avatar
~ext7
11.10.2016 12:38

Budżet obywatelski!!! Hmm...czyli „osiołkowi w żłoby dano”,.a jaki był tego finał wiedzą wszyscy. Przecież ‘źłotówków” na ten cel przeznaczono niewiele, to też i niewiele uda się zrobić.. Z mojego punktu widzenia priorytetowe powinno być bezpieczeństwo mieszkańców(chodniki, oświetlenie ,etc) .Bez obrazy Panie Janku ,ale pomysł budowy strzelnicy, jest dość absurdalny. Przecież nawet gdyby wybudować takie „cóś”, to i tak tam można będzie postrzelać co najwyżej z „wiatrówki” ,a o kosztach utrzymania w/w nie wspomnę. Może lepiej „zapakować” grupę w autokar i podjechać na fachową , wojskową strzelnicę ,gdzie można strzelać z prawdziwej broni. Wybaczy Pan ,ale na ten czas to trudno byłoby wskazać młodzieży do kogo strzelać.

avatar
~Anna
11.10.2016 15:47

Budżet obywatelski ? czyli inwestycje powinny być takie z których korzystają obywatele. Przedszkola, szkoły od tego są dyrektorzy którzy powinni zapewnić odpowiednie warunki organizacyjne do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych.

avatar
~Adaś
11.10.2016 16:11

Do ext7 , przyjacielu, popieram, a Janka "karabin" od lat jest skierowany zawsze w tą samą stronę . Parę tygodni temu zw. pokazało nam plac zabaw dla dzieci wykonany z tych środków, wybacz ................. poszedłem się po prostu napić ,... za swoje. Adaś

avatar
~Asik
11.10.2016 16:27

Co dziwnego jest w remoncie łazienek w Przedszkolu nr 5? nie przeszły remontu od 30 lat więc chyba już czas najwyższy się tym tematem zająć i poprawić estetykę i funkcjonalność łazienek. Zachęcam do oddania głosu na poz. nr 15 :)

avatar
~hę
11.10.2016 17:02

Owszem głosować na poz. 15 o ile będą z nich mogli korzystać wszyscy mieszkańcy gminy.... - kto będzie przechodził obok 5-kti i będzie miał potrzebę.

avatar
~Sylwia Socha
11.10.2016 22:03

Szkoda się rozdrabniać. Z tego zestawu najlepsza jest harfa ?

avatar
~Jan Kotwick
12.10.2016 00:41

Wschowie potrzebna jest pełnowymiarowa, spelniajaca wszelkie konieczne warunki strzelnica. Dlaczego mamy chodzić po prośbie do Leszna, Rydzyny czy choćby Szlichtyngowy? Proponowane rozwiązanie pod pozycją "16" Budżetu Obywatelskiego może i nie jest wymarzonym projektem ale na pewno załatwi pilną potrzebę podstawowego szkolenia a i strzelania rekreacyjnego. Rodacy garną się do strzelania, powstaja liczne oddziały rekonstrukcyjne, strzeleckie, "czarnoprochowcy" itd. Uważam że gdy tylko taka strzelnica zaistnieje, w każdy pogodny weekend będzie komplet amatorów strzelectwa. Gdzie jak nie tam może ujawnić się krajowej a może i światowej klasy zawodnik. Wzrastające zagrożenie bezpieczeństwa prędzej czy później spowoduje opamiętanie się polskich władz i dopuszczą powszechność posiadania broni do obrony miru domowego a wtedy umiejetność posługiwania się ową będzie jak znalazł.

avatar
~do Janka
12.10.2016 11:09

Panie Janie , strzelnica z prawdziwym polem walki, tak aby było można miotać granatnikami . Piszę pan o pilnowaniu miru domowego z bronią w ręku , ależ to mi się podoba jak już od 19 godz. "cmentarny" zacznie zbierać "pokłosie" . Teraz mój sąsiad tylko kurw......e w czasie imprezki , a tak puści serię po "brzozach" Pisząc to, jest już pan na pewno "po zabiegu" , ależ to jest pomysł ....hmm ....hm...hmm

avatar
~DO MARIO
12.10.2016 13:25

W SZLICHCIE P. BURMISTRZ NIE PYTA CO BY MIESZKANCY CHCIELI TYLKO SAMA OBIECUJE ZE BEDZIE MUSZLA KONCERTOWA, PRZYSTAN NA BARYCZY I WIELE INNYCH INWESTYCJI TRUDNO WYMIENIC TYLE TEGO BEDZIE TYLKO SZKODA ZE NIE POWIEDZIALA KIEDY ? BO MOZE JEJ CZASU ZABRAKNAC ,ALBO BUJALA W OBLOKACH KIEDY TO OBIECYWALA,

avatar
~ext7
12.10.2016 13:36

Panie Janku ,napisał Pan że Wschowie potrzebna jest pełno wymiarowa strzelnica itd., ale przecież NAS na to nie stać.Za te małe „drobne” (70tys.) nie uda się wybudować nawet przyzwoitego kulochwytu., o całej reszcie nie wspomnę. Po co wydawać złotówki ,jak nieopodal są obiekty spełniające wszelkie kryteria, i jak mi się zdaje ARMIA RP nie będzie miała nic przeciwko. Przecież oprócz strzelnicy, ważny jest „MAUPI GAJ” , „OGRÓDEK”(taka namiastka poligonu) i zawodowcy co szkolenie przeprowadzą .Oczywiście to potrzebne jest do militarnego szkolenia. Sportowa strzelecka zabawa, to zupełnie inna bajka. Osobiście jestem przeciwnikiem powszechności posiadania broni, ponieważ ,to stanowiłaby poważne zagrożenie dla życia mieszkańców (przykład amerykański). A od zapewnienia przestrzegania prawa(między innymi obrony miru domowego) mamy Policję, a ta coby o niej nie mówić, całkiem nieźle sobie z tym radzi.

avatar
~Jan Kotwick
12.10.2016 14:06

Do ext7 Więc zlikwidujmy obowiązek wożenia w samochodach gaśnic p.poż. przecież jak wybuchnie pożar straż pożarna nas uratuje. nic bardziej nierozsądnego ! Niestety przyzwyczailiśmy się do sytuacji nienormalnej, zaprojektowanej przez komuchów. W rękach Polaków jest kilkast tysiecy broni czarnoprochowej, broni na równi skutecznej a nawet groźniejszej niż bron za pozwoleniem. No może z szybkostrzelnością jej nie dorównuje. Czy ktoś słyszał o zbrodni popełnionej tą bronią?

avatar
~Adaś
12.10.2016 15:36

Panowie ext7 i J. K. - przy tym stanie świadomości i nienawiści Polaka do "wszystkiego" i każdego , pomimo że ja ją osobiście posiadam (legalnie broń) , jestem w pełni przeciwny jej posiadania jak to proponuje p. Kotwicki. Bardzo upraszczam temat i sposób i cel jej posiadania. Uwierzcie , to nie jest "zabawka" i znowu uproszczę, ........ w nie jednej "dyskusji" rodzinnej, sąsiedżkiej , wymiana zdań kończyłaby się "czerwoną" plamą. Panie Janku , albo Panu brakuje wyobrażni , albo stary układ "dynastii sowieckiej" zbyt mocno obtarł Panu pięty choć nie sądzę żeby kiedykolwiek był na "mitingu" ZOMO. Kompletne bzdury. Adaś

avatar
~ext7
12.10.2016 16:39

Oj.. Panie Janku!!! Uważam porównywanie znaczenia dobrze wyszkolonej, znającej teren grupy paramilitarnej z samochodową gaśnicą za nietrafne. Owszem ,wożę gaśnicę w samochodzie, ale tylko po to coby mandatu nie zapłacić. Oprócz tego w samochodzie mam pod ręką ostry nóż(taki szerszy nożyk do tapet)i młotek.(ot taki niewielki ,którym mogę w razie potrzeby szybę rozdupcyć)to tak po to coby się z żelastwa wydostać. Jeżeli chodzi o zagrożenia, to niewątpliwie mogą się pojawić ,ale jak mi się zdaje nie będą to zagrożenia militarne ze strony Rosji. Bardziej obawiam się zagrożeń terrorystycznych z południa. Owszem, Putin to rozbójnik, ale nie idiota. On jest bardzo pragmatyczny i nie ma żadnego interesu żeby angażować się w zbrojny konflikt z POLSKĄ. To ,że czasami drze łacha z tych naszych durnych polityków ,to inna sprawa, ale to przecież to oni dają jemu pole do popisu. Niech mi tu teraz ktoś przypadkiem nie „wylatuje” z Krymem i Donbasem, bo to zupełnie inna bajka.

avatar
~Autorka
12.10.2016 19:17

większość projektów powinna spełniać kryteria dostępności dla wszystkich mieszkańców gminy tj. np. trasy rowerowe z infrastrukturą turystyczną, parkingami, siłowniami na powietrzu, placami zabaw...itd. łączące małe miejscowości ze sobą ...Wschowa-Lgiń(gdzie już ma być budowane boisko wielofunkcyjne)-jezioro Lgińskie-Łysiny-Przyczyna-Wschowa(stawy).

avatar
~Miłośnik Lginia
12.10.2016 20:20

Lgiń ma piękną plażę nad jeziorem, natomiast chodnik pomiędzy Starym Lginiem a drogą na tę plaże woła o pomstę do nieba. Nie wiem czy władze Wschowy czekają aż ktoś połamie nogi i wystąpi o odszkodowanie? Jeśli nie ma środków na chodnik to proponuję z budżetu obywatelskiego kupić kilka wielbłądów aby turystów nosiły na plażę. W ten sposób władze miasta zbiorą finanse na nowy chodnik. Wstyd aby w XXI wieku reklamować piekną miejscowość turystyczną takim chodnikiem. Hm ... a może władze niech przejdą się tym chodnikiem. Tragedia.

avatar
~do ext7 i Adaś
13.10.2016 03:03

Zgadzam się z Jankiem, Wschowie potrzebna jest pełnowymiarowa, spełniająca wszelkie konieczne warunki strzelnica. Uczęszczanie na strzelnicę to coś znacznie poważniejszego, niż tylko szczególna forma rozrywki, strzelnica to niejako lokalne centrum polskiego życia - miejsce otwarte dla międzypokoleniowych i międzyśrodowiskowych spotkań, dająca sposobność do poważnej rozmowy o przeszłości i przyszłości Polski, nie mówiąc o tym, że umiejętność obchodzenia się z bronią palną to rodzaj rzemiosła, które korzystnie wpływa na rozwój psychofizyczny osobowości, kształci zdolność koncentracji, koordynację ruchów, a także dojrzałość w podejmowaniu potencjalnie brzemiennych w skutki decyzji. Pisząc ten komentarz zamierzam obalić często powtarzany mit, że broń jest zarezerwowana dla profesjonalistów, którzy wiedzą jak się nią posługiwać, zaś w rękach cywila stanowi zagrożenie. Nic bardziej błędnego, prawo do posiadania broni to prawo naturalne. Możliwość posiadania broni jest jednym z podstawowych praw wolnego człowieka. Przywykliśmy do bycia niewolnikami, bo tak jest wygodniej i bezpieczniej, więc chcemy za wszelką cenę utrzymać ten stan. Pies przywiązany łańcuchem do budy boi się lasu, bo tam nie będzie miał zawsze pełnej miski i schronienia. Jednak życie w niewoli jest bezwartościowe. Nie do tego zostaliśmy powołani. Jezus mówił : "kto mieczem wojuje od miecza ginie". I kazał się Apostołom uzbroić na głoszenie Ewangelii. Łk 22,35-36 35. I rzekł do nich: Czy brak wam było czego, kiedy was posyłałem bez trzosa, bez torby i bez sandałów? Oni odpowiedzieli: Niczego. 36. Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz! Wracając do tematu, tu ciekawe artykuły dla zainteresowanych: ----------------------------------------------------------------------- 1. Swiss Army Chief do rodaków: "Uzbrój siebie" ( Niedziela, 03 stycznia 2016) http://www.thenewamerican.com/world-news/europe/item/22250-swiss-army-chief-to-countrymen-arm-yourselves - (ten artykuł niestety po angielsku) 2. Posiadanie broni palnej w Polsce w ujęciu ewolucyjnym (str.24) - http://katowice.szkolapolicji.gov.pl/publikacje/publikacje-2010/ Ograniczenie dostępu do broni w II rzeczpospolitej a rzeź narodu polskiego w II wojnie światowej (opracowanie policyjne - tu znajdujemy w pdf z opracowaniem, dotyczącym prawa do posiadania broni w okresie międzywojennym). 3. Komentarz internetowy do powyższego opracowania - (za: kalvatn) "Fakty tam przedstawione są dla mnie przerażające. Otóż wraz z odzyskaniem niepodległości przez Polskę w 1918, już w 1919 roku wydano dekret, na mocy którego wszyscy posiadacze broni palnej mieli ją obowiązek złożyć w powiatowym zarządzie policji komunalnej pod karą 5000 tys marek grzywny lub roku więzienia. Później w 1932 roku wydano rozporządzenie prezydenta - Prawo o broni, amunicji i materiałach wybuchowych. Nie wdając się w szczegóły powyższy raport mówi, że to rozporządzenie z 1932 roku zostało zastąpione dopiero w 1961 roku Ustawą o broni i amunicji. Czyli to co wydano w 1932 roku było tak restrykcyjne, że nawet komuniści w 1945 roku nie musieli go specjalnie zmieniać aż do 1961. Dlaczego o tym piszę. Otóż w moim rozumieniu wszystkie rządy w okresie II rzeczpospolitej przyczyniając się do braku powszechności, wprowadzając zakazy itd. mają krew na rękach i są w pewnej części odpowiedzialne za tak niewyobrażalną rzeź ludności polskiej podczas okupacji. Zupełnie przypadkiem obejrzałem sobie ostatnio Kamienie na szaniec, które oczywiście znałem w postaci książki już bardzo dawno temu. ale tym razem patrząc na radość tych młodych ludzi, którzy cieszyli się jak dzieci z każdej, nawet niezupełnie sprawnej pukawki, która wpadła im w ręce - pomyślałem sobie co by było gdyby dostęp do broni przed wojną był masowy, gdyby każdy mężczyzna mógł mieć broń jaką chce? Czy w ogóle okupacja Polski byłaby możliwa? Czy można tak sobie o piątej nad ranem wpaść do kogoś aby go aresztować wiedząc, że w całej kamienicy za każdymi drzwiami jest broń i ostra amunicja jak robiło gestapo? Czy można tak sobie wpaść do polskiej wioski i bezkarnie ją spalić i rozstrzelać mieszkańców jeśli w każdej chałupie jest pełno broni i mężczyzn, którzy wiedzą jak jej używać i nie mają nic do stracenia?" - A teraz..? Czasy są niepewne (bardzo niepewne).

avatar
~Adaś
13.10.2016 12:14

Panie Janku K. proponuję skupić się na ważniejszych potrzebach jak prawo do życia , wody i powietrza ........ za DARMO ! Tak jest w Norwegii , woda dla każdego Obywatela tam jest za darmo jako podstawowa potrzeba człowieka. Broń dzisiaj dana Polakom w sposób przez Pana proponowany (czy to było konsultowane z G. Braunem ?) , to "uliczny western" . Byłbym gotów poprzeć powrót rocznej zasadniczej służby wojskowej, a tam oczywiście intensywny kurs z bronią. Jestem też za zmagazynowaniem odpowiedniej ilości jednostek na wypadek "W " , w innych kwestiach nie zgadzam się z Panem. Adaś

avatar
~do Adaś
13.10.2016 13:26

Tak dla ścisłości, (czytaj uważnie i ze zrozumieniem), ostatni post o wybudowaniu strzelnicy, jako jednego z projektów Wschowskiego Budżetu Obywatelskiego, jest poparciem dla propozycji Jana K. Wielu ludzi w Polsce, nie tylko p. Braun, popiera prawo do posiadania broni, które jest jednym z podstawowych praw wolnego człowieka. Rozpisywanie się o rzeczach ważniejszych czy mniej ważnych niczego nie zmieni - dalej jesteśmy bezbronni. Tematy zastępcze należą do jednych z najczęściej nadużywanych narzędzi w polskim środowisku społecznościowym, a także politycznym. Pojawiają się tam, gdzie nie ma miejsca na dyskusje merytoryczne. Dlaczego tak się dzieje? Pierwsza hipoteza, jaka przychodzi na myśl, to to, że tematy zastępcze pojawiają się w na forach czy w mediach w sposób nieprzypadkowy. Ktoś dobiera tematy zastępcze starając się wpłynąć w ten sposób na społeczeństwo. Ech! Szeroki temat...

avatar
~Xxx
13.10.2016 15:58

Przydał by się przegląd chodników w całym mieście. Te dziury i wertepy to nie tylko zniszczone obcasy, ale problem dla wózków z maluchami i inwalidami. Wejście do ratusza to tylko dla zdrowych obywateli?

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl