Ostatni okres to dla Banku pasmo sukcesów- I miejsce w Ogólnopolskim Rankingu Najlepszych Banków Spółdzielczych za rok 2021, organizowanym przez magazyn biznesowy Strefa Gospodarki oraz szereg nagród za rozwiązania technologiczne. Może zacznijmy od pierwszego, jaki był cel rankingu i co oznacza takie wyróżnienie dla Banku?
Zajęcie I miejsca w tym prestiżowym rankingu to dla nas ogromne wyróżnienie, ale i ambitne zobowiązanie na przyszłość. Zasadniczym celem rankingu było wzmocnienie wizerunku polskiej bankowości spółdzielczej i komunikowanie zasadniczych jej idei. Nagroda ta ma wymiar szczególny, biorąc pod uwagę liczebność sektora spółdzielczego w Polsce, która aktualnie stanowi ponad 500 banków. Kapituła Rankingowa przede wszystkim analizowała osiągnięte wyniki finansowe, nowatorskie rozwiązania technologiczne, a także podejmowane działania na rzecz lokalnej społeczności. Istotne znaczenie miała również ocena branżowa przez pozostałych uczestników rankingu z sektora spółdzielczego. Osiągnięta pozycja to efekt wielu lat pracy i uzyskania dzięki temu stabilnej pozycji finansowej na rynku. Jest to zasługa profesjonalizmu całej naszej kadry i jej pełnego zaangażowania w realizowane działania. Jako Bank nieustannie staramy się propagować właściwe wzorce, modele oraz strategie funkcjonowania poprzez osiągane wyniki finansowe oraz innowacyjne rozwiązania.
Nawiązując do innowacyjnych rozwiązań kolejnym wyróżnieniem była nagroda w konkursie Spółdzielcza Technologia Roku 2020
Tak, dokładnie. Spółdzielcza Technologia Roku 2020 to konkurs zorganizowany przez Związek Banków Polskich, a jego wyniki zostały ogłoszone podczas tegorocznego Forum Technologii Bankowości Spółdzielczej. Otrzymaliśmy główną nagrodę w kategorii „Zespoły IT w sektorze bankowości spółdzielczej” za autorskie rozwiązanie, jakim jest platforma intranetowa, czyli nasza wewnętrzna platforma komunikacji. Nagroda jest osiągnięciem kreatywnego
i kompetentnego zespołu IT, który tworzy na rzecz Banku unikatowe rozwiązania usprawniające naszej kadrze codzienną pracę.
Jeszcze wcześniej konkurs międzynarodowy „Russian Intranet Awards”, i również sukces Waszego rozwiązania intranetowego. Proszę powiedzieć, jak lokalny Bank Spółdzielczy osiąga tak wysokiej rangi międzynarodowe sukcesy?
Po sukcesach uzyskanych przez naszą platformę intranetową w Australii i Stanach Zjednoczonych, tym razem przyszedł czas na rywalizację w Rosji. Konkurencja toczyła się w pięciu różnych kategoriach, a zakwalifikowane rozwiązania intranetowe oceniało międzynarodowe jury. Zdobyliśmy I miejsce w kategorii „Intranet as a Business tool”, czyli za narzędzie biznesowe zarządzające personelem i jego pracą. Jest to wynik naszej wizji rozwoju oraz ambitnego zespołu, który za ten obszar odpowiada i skutecznie realizuje wyznaczone cele. Kontynuujemy rozwój naszej platformy o nowe funkcjonalności, tak aby nieustanie podnosić efektywność pracy.
Jak te nagrody przekładają się na Klientów i jakie jest współczesne oblicze bankowości spółdzielczej?
Dzięki stosowanym rozwiązaniom jesteśmy Bankiem nowoczesnym, otwartym i przyjaznym. Nieustannie się rozwijamy, wyznaczając nowe standardy bankowości spółdzielczej, łącząc nowoczesność z tradycją. Poza informatycznym sukcesem dotyczącym rozwiązań wewnętrznych, przede wszystkim rozwijamy pakiet instrumentów dla klientów. W ostatnim okresie zgodnie ze strategią „Mobilnego przyspieszenia” wspólnie ze Zrzeszeniem SGB wdrożyliśmy pełne spektrum płatności mobilnych: Blik, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay i Fitbit Pay. Udostępniliśmy również naszym klientom funkcjonalną i przejrzystą aplikację SGB Mobile, pozwalającą na codzienne bankowanie z poziomu smartfona. Zależy nam na kompleksowej obsłudze klientów i dlatego w swojej ofercie posiadamy również ubezpieczenia, leasing, faktoring oraz funkcjonującą całodobowo platformę walutową. W okresie pandemii udostępniliśmy naszym Klientom bezpieczne narzędzie SGB ID- umożliwiające założenie profilu zaufanego oraz potwierdzanie tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Przedsiębiorcom dotkniętym trudną sytuacją biznesową umożliwiliśmy skorzystanie z subwencji, w ramach programu pomocowego Tarczy Finansowej PFR. Silną przewagę konkurencyjną budujemy dzięki kluczowym wartościom i indywidualnemu podejściu do potrzeb klientów. Zasadniczo działamy na terenie trzech województw: lubuskiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego. Rozwijamy sieć naszych placówek w takich miastach jak: Zielona Góra, Lubin czy Leszno, ale obsługujemy również klientów na terenie całego kraju. Z naszymi klientami utrzymujemy wieloletnie relacje, ponadto wspieramy kluczowe inicjatywy i rozwój lokalnych społeczności.
Czy w obliczu tylu sukcesów i zmieniającego się otoczenia, dziś– łatwo stawia się cele na przyszłość?
Dziś stawiając sobie cele na przyszłość, należy wnikliwie analizować otoczenie i brać pod uwagę trendy oraz oczekiwania Klientów. W obliczu dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego, Bank zachowuje stabilny poziom rentowności i realizuje zadowalające wyniki finansowe. Jesteśmy liderem Spółdzielczej Grupy Bankowej. Działamy bezpiecznie, stanowiąc dla klientów stabilny wybór, a planując przyszłość, stawiamy sobie ambitne cele. Aktualnie wdrażamy w Banku nową strategię pod hasłem „Horyzonty nowoczesności” i tak chcemy być postrzegani przez rynek - jako bank profesjonalny z nowoczesnymi rozwiązaniami. Naszym priorytetem są klienci i ich potrzeby, a wszystkie działania koncentrujemy na zapewnieniu im najwyższej jakości usług finansowych. Chcemy być dla klientów nie tylko bankiem pierwszego wyboru, ale również godnym zaufania partnerem, wspierającym ich w codziennym życiu finansowym. Z ogromnym pietyzmem staramy się każdego dnia promować nowoczesne oblicze bankowości spółdzielczej.
Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.