Optymalizacja zakupów - autorska metoda OptiCAT
Główną zaletą prezentowanej tutaj optymalizacji zakupów jest dokładnie opracowana metodologia, służąca do tego celu. Autorska metoda OptiCAT, zaprojektowana i wdrożona przez specjalistów z http://optibuy.com/ opiera się na trzech pytaniach, stanowiących jej solidne filary:
- Co firma kupuje?
- Gdzie kupuje?
- W jaki sposób kupuje?
Na każdym etapie, prowadzonym przez profesjonalistę z wieloletnim doświadczeniem w branży, odpowiedzi na te pytania rozkładane są na czynniki pierwsze. Dzięki temu możliwe jest odkrycie, które obszary procesu dokonywania zakupów wymagają optymalizacji. Możliwości jest bardzo wiele - udoskonalone mogą zostać na przykład relacje z dostawcami, zarządzanie popytem, prowadzenie negocjacji i wiele innych. Czy korzyści udoskonalenia tych dziedzin mogą być jednak mierzalne?
Outsourcing zakupowy - realne korzyści
Okazuje się, że outsourcing zakupowy może realnie przełożyć się na wyniki finansowe firmy, która zdecyduje się skorzystać z tego typu usługi! Najbardziej rzucającym się w oczy parametrem, uwiarygadniającym to stwierdzenie są oszczędności, średnio utrzymujące się na poziomie 7-15% całości ponoszonych przez firmę kosztów. Do tego dochodzi zauważalne zwiększenie rentowności inwestycji (ROI). Co jeszcze zyskuje przedsiębiorstwo, korzystające z kompleksowego podejścia Optibuy?
- podwyższoną efektywność procesu zakupowego
- zoptymalizowaną bazę dostawców
- renegocjacje umów z dostawcami, poparte dokładnie zaplanowaną strategią
Wszystkie rozwiązania, prowadzące do tego efektu są jasne, przejrzyste i zgodne z prawem. Ich wdrożenie pozwala na szybkie zauważenie poprawy wyników firmy, nie obciążając przy tym jej pracowników dodatkowymi obowiązkami.
Doradztwo zakupowe - szkolenia i rozwój
Kompleksowe doradztwo zakupowe obejmuje również sekcję szkoleń i rozwoju, dzięki której pracownicy zyskają szansę na rozwój zawodowy i osobisty. Proponowana edukacja obejmuje nie tylko techniczne aspekty optymalizacji zakupów. Pozwala także osobom zatrudnionym w firmie rozwijać umiejętności miękkie, które posłużą im w momencie kontaktu z klientem, np. podczas negocjacji. Ich znajomość pozwoli utrzymać efekt, osiągnięty metodą OptiCAT przez długi okres czasu.