Pociągi wróciły na trasę z Leszna do Głogowa w grudniu 2019 roku, po ośmiu latach przerwy. Wtedy samorządy trzech województw rozpoczęły współpracę przy obsłudze i finansowaniu połączeń. Początkowo uruchamiano sześć par kursów dziennie, zapowiadając sukcesywną rozbudowę siatki połączeń.
Cztery lata temu wielkopolskie i lubuskie określiły docelową liczbę połączeń na osiem do dziesięciu par. Teraz osiągnięto minimalny poziom wskazany wówczas przez organizatorów.
Koleje Wielkopolskie na trasie Leszno–Wschowa–Głogów
W grudniu 2025 roku na trasie zajdą też zmiany organizacyjne. Całość przewozów pasażerskich przejmą Koleje Wielkopolskie, które zastąpią dotychczasowego operatora – Polregio.
Jak wyjaśnia Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, w rozmowie z branżowym portalem rynek-kolejowy.pl, w ostatnich latach zakład ten zmagał się z brakiem wystarczającej liczby sprawnych pojazdów spalinowych. Skutkowało to częstym zastępowaniem pociągów autobusami, także na fragmencie linii 14. Choć w ostatnim czasie skala utrudnień zmalała, samorządy zdecydowały się powierzyć obsługę innemu operatorowi.
Źródło: rynek-kolejowy.pl