Artykuł sponsorowany
Wizytówka jest najmniejszą, a zarazem jedną z najważniejszych form reklamy Twojej firmy. Indywidualny, oryginalny projekt i wysokiej jakość druk to gwarancja sukcesu i bycia zapamiętanym, a przecież o to właśnie chodzi w biznesie! Wizytówki firmowe to niezbędny element marketingu każdego przedsiębiorstwa – bez względu na jego wielkość czy zakres działalności. Chcesz wiedzieć jak zaprojektować idealną wizytówkę firmową?
Przede wszystkim wizytówka firmowa powinna być czytelna i zgodna z założeniami oraz identyfikacją wizualną firmy. Obowiązkowo powinny się na niej znaleźć podstawowe dane kontaktowe, takie jak:
Bardzo często na wizytówce firmowej umieszcza się też dodatkowe informacje m.in.:
Na ostateczny wygląd wizytówki firmowej składa się bardzo wiele czynników. Aby przygotować projekt dobrze dopasowany do Twoich potrzeb, musimy wiedzieć, jakie dokładnie informacje mają się znaleźć na wizytówce, dobrać kolorystykę pasującą do Twojej branży oraz ustalić jakie materiały i rodzaje uszlachetnień chcesz wykorzystać. Takie przygotowanie projektu wizytówki firmowej najlepiej zlecić profesjonalnemu grafikowi.

Wizytówki firmowe można wydrukować zarówno metodą cyfrową (druk niskonakładowy) lub offsetową. Offset jest znacznie tańszy jednak jedynie przy zamówieniu większej ilości sztuk. Wizytówki firmowe powinny być wykonane na grubym papierze min. 300-350 gram. Po wydruku gotową wizytówkę można zafoliować folią błyszczącą lub matową – dla uzyskania jeszcze lepszego efektu można wykorzystać wybiórcze lakierowanie UV. Dzięki tej metodzie wybrane elementy będą błyszczące i delikatnie wypukłe. Jednak wizytówki firmowe nie muszą być jedynie papierowe – jeśli zależy Ci na efekcie „WOW” oraz dużej trwałości produktu zawsze możesz zdecydować się na druk na plastiku PCV.
Standardowe wizytówki mają formę prostokąta o wymiarach 50×90 mm, jednak zarówno ich kształt, wielkość czy materiał wykonania zależą głównie od Twojej wyobraźni i potrzeb. Projekt można wydrukować na specjalnym czerpanym papierze, zdecydować się na złocenie, srebrzenie lub tłoczenie napisów. Możliwości jest naprawdę wiele!