TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

User experience w zarządzaniu produktem

Sobota, 10 lipca 2021 o 14:06, autor: 0
User experience w zarządzaniu produktem

Wprowadzenie na rynek nowego produktu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Przedsiębiorcy robią wszystko, aby je jak najbardziej zminimalizować (a tym samym uniknąć dodatkowych kosztów), tworząc prototypy, skrupulatnie planując etapy wdrożeniowe i badając poziom satysfakcji użytkowników. Tylko dobrze zaprojektowany produkt, który odpowiada na potrzeby konsumenta pod względem atrakcyjności i użyteczności, ma szansę realnie konkurować z wieloma innymi już obecnymi na rynku. Sprawdź, jak wykorzystać wiedzę o user experience w strategii zarządzania produktem!

Na czym polega zarządzanie produktem?

Zarządzanie produktem to zadanie dla Product Managera. To osoba, która zajmuje się tworzeniem i rozwijaniem produktu, na podstawie m.in. badań, testów i prototypów. Product manager jest odpowiedzialny za zarządzanie cyklem życia produktu: od chwili wejścia na rynek po wycofanie i zastąpienie nowym. Stworzenie odpowiedniego planu pozwala wpłynąć na optymalizację kosztów produkcji, a tym samym generuje większy zysk dla przedsiębiorstwa. Dlatego Product Manager odgrywa ważną rolę w organizacji.

Dlaczego doświadczenie użytkownika jest tak istotne, czyli kilka słów o UX w zarządzaniu produktem

Projektowanie zorientowane na użytkownika to jeden z elementów walki o klienta. Konsumenci mają coraz większe oczekiwania. Chcą, żeby produkt, który otrzymują, był nie tylko atrakcyjny, ale także łatwo dostępny, intuicyjny i użyteczny. Specjalista UX musi więc dokładnie poznać emocje użytkownika i jego oczekiwania względem produktu. Jak rozpoznać dobrze zaprojektowany produkt? To taki, który sam „prowadzi użytkownika”. Funkcjonalność i design to jednak nie wszystko. Coraz większe znaczenie dla użytkowników ma ekologia i odpowiedzialność społeczna. Konsumenci chętniej sięgają po produkty marek, które korzystają z materiałów pochodzących z recyklingu i angażujących się w działania charytatywne. Stworzenie ekologicznego i jednocześnie użytecznego produktu to jedno. Zupełnie innym wyzwaniem jest sposób opowiedzenia o tym klientowi. Co zrobić, aby produkt sam przekazywał najważniejsze idee i wartości marki? To także zadanie dla Product Managera.

Co to jest certyfikat UX i jak go zdobyć?

Praca na podstawie własnych doświadczeń konsumenckich to nie wszystko. Intuicja, zmysł smaku czy wysoko rozwinięta inteligencja emocjonalna nie wystarczą, aby stworzyć produkt spełniający oczekiwania określonej grupy odbiorców. Do przeprowadzenia badań rynku konieczna jest znajomość różnego rodzaju narzędzi pozwalających zmierzyć poziom satysfakcji użytkowników. Jak zdobyć wiedzę niezbędną do projektowania zorientowanego na użytkownika? Może w tym pomóc m.in. certyfikat UX-PM. To dokument, który jest zwieńczeniem szkolenia z user experience. Kursy UX odbywają się głównie w formie zdalnej w niewielkich grupach. Zazwyczaj podzielone są na kilka etapów przeznaczonych dla osób początkujących, posiadających już pewną wiedzę o user experience oraz dla zaawansowanych uczestników, którzy wykorzystują zasady UX w zarządzaniu produktem, ale chcą pogłębić swoją wiedzę i przekazać ją innym osobom podejmującym kluczowe decyzje w organizacji.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl