Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem fakt, że upadek najstarszego na świecie biura podróży Thomas Cook, wywołał lawinę bankructw. Wystarczyła chwila, aby Spółka Neckermann Polska (podległa spółce Thomas Cook Touristik), przestała istnieć. To niewyobrażalny dramat dla setek Polaków, którzy stracili nie tylko pieniądze, ale także możliwość odpoczynku w egzotycznej scenerii. Emocje powoli opadają, pozostaje jednak żal i rozczarowanie. Najbardziej traumatyczne są jednak sytuacje, w których Klienci muszą opuścić hotel lub koczować na lotniskach. Nie tak przecież wyobrażali sobie długo wyczekiwany urlop.
Patrząc na opinie, jakie wystawiali turyści w sieci (np. na http://okiemturysty.pl/category/biura-podrozy/) nic nie wskazywało, że taki przebieg sytuacji. Jednak stało się to faktem. To najpoważniejszy upadek BP od upadku Net Holiday, jak wskazuje administrator portalu http://okiemturysty.pl.
Upadek biura podróży Neckermann – co robić w zaistniałej sytuacji?
Turyści przebywający poza granicami naszego kraju, powinni zgłosić się do Marszałka Województwa Mazowieckiego. Dobrą informacją w tej trudnej sytuacji jest fakt, że ów organ dysponuje środkami finansowymi, które pozwolą na sprowadzenie Polaków z Turcji, Tunezji, Majorki oraz innych krajów basenu Morza Śródziemnego. Jak podają liczne źródła, biuro podróży Neckermann Polska posiada ubezpieczenie do kwoty 25. milionów złotych.
Kontakt w sytuacjach kryzysowych:
Departament Kultury, Promocji i Turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Ulica Brechta 3
03-472 Warszawa
Ważne numery telefonów:
+48 22 597 95 24,
+48 22 597 95 43,
+48 22 597 95 45,
+48 22 597 95 41,
Uwaga! Z Departamentem Kultury, Promocji i Turystki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie możemy także kontaktować się drogą mailową. Oto adres e-mail: dkpit@mazovia.pl
Upragniony wyjazd nie doszedł do skutku – co powinniśmy zrobić?
W zaistniałej sytuacji należy zgłosić się do ubezpieczyciela – AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners).
Adres: ulica Domaniewska 50 B, 02-672 Warszawa.
Uwaga! Kwestia ta dotyczy zarówno osób, których wyjazd nie doszedł do skutku lub został skrócony, jak i osób, które wróciły do kraju na własną rękę.
Oto, co powinno zawierać zgłoszenie do ubezpieczyciela:
- dane podróżnego (imię i nazwisko oraz adres do korespondencji);
- kopię umowy;
- kopie dowodów wpłat za imprezę, a także udokumentowanie innych kosztów poniesionych podczas imprezy;
- oświadczenie stwierdzające niewykonanie umowy przez Spółkę Neckermann Polska;
- numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelany zwrot.
Na zwrot pieniędzy będziemy czekać maksymalnie do 120. dni.
Jeśli chcesz spróbować podróży na własną rękę, to zapoznaj się z relacjami z wyjazdów: http://okiemturysty.pl/category/na-wlasna-reke/