Otwierasz firmę i zastanawiasz się nad stworzeniem serwisu internetowego, a może planujesz wymianę obecnej strony internetowej? Tak czy inaczej ten artykuł jest dla Ciebie. Zanim przystąpimy do realizacji strony internetowej musimy dowiedzieć się czego tak naprawdę chcemy. Tutaj najlepszą metodą jest kartka papieru i spisanie pomysłów dotyczących wyglądu strony internetowej oraz jej zawartości. Kolejnym krokiem może być analiza konkurencji, czyli przeglądamy strony internetowe konkurencji sprawdzamy jak wyglądają i co zawierają, spisujemy ich najmocniejsze cechy i dopisujemy do swojej kartki. Strony internetowe konkurencyjne podpowiedzą nam też czego użytkownicy zazwyczaj szukają, ich strony WWW często też mają kształt wynikający z jakiegoś doświadczenia. O potrzebnej zawartości mogą nam podpowiedzieć też sami użytkownicy.
Analiza konkurencji może też nam podpowiedzieć jaką metodę promocji obierzemy dla naszej strony a nawet określić miesięczny budżet, który będziemy musieli przeznaczyć na promocję naszej strony internetowej by być silnym konkurentem. Analizę taką możemy wykonać we współpracy z agencją SEO lub interaktywną np. Design Cart. Analiza tak może mieć wpływ na budowę strony, ponieważ pozycjonowanie stron internetowych rozpoczyna się od wnętrza i zawartości serwisu internetowego, a dopiero później wychodzi po za niego.
Kolejnym krokiem jest wybranie agencji interaktywnej która zajmie się tworzeniem strony internetowej. Jak ją wybrać? Najlepszą metodą jest wybranie takiej agencji, która ma najlepszy stosunek do ceny. To najlepsza metoda dla każdej inwestycji. Wysyłamy zapytanie do agencji interaktywne wraz z naszymi przemyśleniami i wskazówkami, które wynieśliśmy z analizy konkurencji. Otrzymaną wycenę zestawiamy z portfolio danej firmy. Portfolio jest obrazem zdolności artystycznych i umiejętności. Jest to najlepszy obraz tego co firma potrafi. Jeżeli posiadamy identyfikację wizualną przesyłamy również jej dokumentację, jeżeli nie posiadamy zawsze możemy zaprojektowanie takiej dodatkowo zlecić.
Gdy serwis internetowy jest tworzony możemy skupić się na treściach które na nim się znajdą. To jak będą wyglądały treści w dużej mierze dołoży się do naszego sukcesu lub porażki. Warto zadbać o to by były napisane jak najlepiej. W tym celu możemy zwrócić się do osób które pisaniem żyją czyli copywriterów. W Polsce tego typu usługi nie są drogie i dla dobra przyszłości nowej strony internetowej warto z niej skorzystać.
Gotową stronę należy umieścić na serwerze pod właściwą domeną. Zamieszczaniem serwisu zajmuje się praktycznie zawsze agencja interaktywna. Dla nas bardzo ważną sprawa jest by domena była zakupiona na nasza firmę, wraz z hostingiem. Co do parametrów hostingu, taką informację udzielą nam twórcy strony internetowej. Domena jak najkrótsza i łatwa do zapamiętania. A więc odpadają wszelkie ciągi znaków pozbawione sensu. Jednym z najlepszych rozwiązań jakie może zastosować to domena internetowa z nazwą Twojej firmy. Oczywiście nie zawsze takie rozwiązanie jest możliwe.
Proces tworzenia strony internetowej (więcej) która ma odnieść sukces w sieci internetowej jest dłuższy niż mogłoby się wydawać. Dobrze zrobiona strona internetowa pomoże Ci osiągnąć sukces, przyniesie dodatkowych klientów. Źle wykonana strona internetowa spowoduje że jej promocja nie będzie możliwa lub będzie powolna i kosztowna, co znacznie osłabi rozwój firmy lub nawet przyczynie się do jej upadku.