TworzymyGłos Regionu

reklama

Tragedia we Wschowie. Amstaff zagryzł właściciela?

Piątek, 17 listopada 2023 o 15:44, aktualizacja Piątek, 17 listopada 2023 o 16:24, autor: 126
Tragedia we Wschowie. Amstaff zagryzł właściciela?

Prokuratura Okręgowa w Zielonej Górze prowadzi dochodzenie w sprawie śmierci mieszkańca Wschowy. Mężczyzna, którego ciało znaleziono z ranami kąsanymi, mógł paść ofiarą ataku własnego psa.  

Fakty dotyczące zdarzenia

W poniedziałek, 13 listopada, po godzinie 21.00, mieszkanka Wschowy zgłosiła na policję zaginięcia swojego męża, który wyszedł na spacer z psem i nie powrócił. Mężczyzna został znaleziony martwy z licznymi pogryzieniami i obrażeniami wielonarządowymi.

Wypowiedź rzecznika prokuratury

Prokurator Ewa Antonowicz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze, w rozmowie z Gazetą Lubuską powiedziała: „Mogę potwierdzić, że prowadzone jest postępowanie dotyczące ujawnienia zwłok mężczyzny. Miał rany kąsane, był właścicielem psa amstaffa”. Dodała również, że „na chwilę obecną nie mamy informacji, jak doszło do tego zdarzenia” i że „oczekujemy na wyniki badań”.

Śledztwo w toku

Prokuratura nie potwierdza jednoznacznie, że przyczyną śmierci były rany zadane przez psa. Prok. Antonowicz wyjaśnia: „To, jak powstały rany na ciele 60-latka, będzie dopiero przedmiotem badań. Zostały zlecone opinie, czekamy na wyniki badań”.

Los psa

Według informacji Gazety Lubuskiej, pies został uśpiony po tym zdarzeniu.


Źródło: Gazeta Lubuska

Foto: Pixabay.com

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (126)

avatar

avatar
~1111
17.11.2023 16:07

ZAKAZ HODOWLI TAKICH PSÓW OD ZARAZ!

avatar
~Do 1111
17.11.2023 16:28

Masz rację.Strach przechodzić koło takich psów .Ulicą Zieloną też nie można spokojnie przejść ,bo przy jednej z posesji dwa duże psy ( innej rasy ) szczekają i skaczą na ogrodzenie .

avatar
~Patryk
17.11.2023 16:34

Jeszcze nie wyjaśnione a wyżej już zakaz hodowli takich psów. Równie dobrze może Pana, Panią jamnik zagryźć

avatar
~..
17.11.2023 16:47

Nie zgadzam się. Amstaffy to bardzo kochane psy .. tylko wiele zależy od wychowania ?

avatar
~Anonimowy 321
17.11.2023 16:50

To nie wina psa a właścicieli! Każdy pies jest do wychowania !!!

avatar
~o
17.11.2023 17:06

tylko ze to nie jest wina rasy ,tylko właściciela ,albo pies był ze schroniska i miał traumy nad którymi trzeba pracować albo udać się do behawiorysty .Możliwe ze miał złe warunki w domu lub był poprostu chory ,bo żaden normalny pies nie zależnie od rasy nie zrobił by tego swojemu właścicielowi ,czy duży czy mały pies ;).A skoro właściciel wiedział jaki ten pies jest to mógłby zaopatrzyć się w kaganiec ,niestety stała się tragedia ,dobrze ze ten pies nikomu innemu krzywdy nie zrobił wracając do domu z miejsca tragedii

avatar
~Xx
17.11.2023 18:05

Każda rasa moze być agresywna ,tego typu komentarze są według mnie zbędne!A sekcji jeszcze nie było!nie pozdrawiam

avatar
~Anonimowy
17.11.2023 18:22

Każdy pies zależy od wychowania jest niebezpieczny dla człowieka. Poczekaj na wyniki prokuratury. I wtedy się udzielaj !

avatar
~HB
17.11.2023 18:44

A niedawno słyszałam od właścicielki tej rasy psów że są łagodne co do ludzi,powiedziałam jej że pies jak człowiek ma dni źle i dobre,nie winie psa ale trzeba uważać ,a zwłaszcza jak są dzieci.Przykra wiadomość ,kondolencje dla rodziny.

avatar
~Wschowianin
17.11.2023 20:18

I znaleźli się obrońcy psów którzy nie widzą nic złego w tej rasie . To chińskie psy bojowe wykorzystywane w średniowieczu do zabijania ludzi .

avatar
~Patryk
19.11.2023 12:20

Ciekawe na kogo myśliwi w poniedziałek mają "ubaw"

avatar
~Anon
25.11.2023 07:27

O jakie psy na ulicy zielonej chodzi ?

avatar
~feel
17.11.2023 16:12

Widywałem tego Pana z tym psem od kiku lat bardzo czesto. Zawsze miał kaganiec i nigdy nie widziałem by był agresywny w stosunku do właściciela. Współczuje rodzinie i bliskim

avatar
~Ja
17.11.2023 16:37

To chyba nie tego pana widywales. Gdyby pies miał kaganiec, to nawet by nie ugryzł

avatar
~do ja
17.11.2023 20:43

widywałem. kaganiec był zawsze

avatar
~Ende
18.11.2023 15:42

Ja tak samo widywałem z kaganicem zawsze więc jak gościu nie wiesz to nie pisz głupot, że nie tego wlasciciela ktoś widywał

avatar
~Prawda
18.11.2023 15:59

Pań wyżej ma rację zawsze był kaganiec

avatar
~Patrz
18.11.2023 16:01

Jak można pomylić osoby jak to p tego pana chodzi chyba że we Wschowie były dwie tragedię Znam tego pana i zawsze miał kaganiec A ty za nim coś napiszesz to się zastanów, bp w internecie gdzieś coś wyczytałeś i piszesz kocopoły

avatar
~Do feel
18.11.2023 17:44

To dziwne że zawsze był w kagańcu, skoro tego dnia nie miał kagańca..

avatar
~Anna
20.11.2023 16:51

Chyba nie zawsze, skoro tym razem nie miał. W kagańcu by go nie pogryzł.

avatar
~MIESZKANIEC ZACISZA
17.11.2023 16:16

NA ZACISZU PAN MARIUSZ MA TAKIE DWA CHODZĄ BEZ KAGAŃCÓW SPUSZCZONE ZE SMYCZY, PYTANIE KIEDY ONE ZROBIĄ KOMUŚ KRZYWDĘ. MAM NADZIEJE ŻE KTOŚ ZROBI Z TYM PORZĄDEK !!!!

avatar
~X
17.11.2023 21:02

W parku rzuciły się na nas .Szły luzem i bez kagańców.

avatar
~Wschowianka
17.11.2023 22:01

Też uważam że ten Pan powinien bardziej pilnować swoich pupili bo może dojść do tragedii bo jakoś mu uciekają może lepsze zabezpieczenie

avatar
~0204barbara@gmail.com
18.11.2023 01:53

Prawda, we mnie psy wzbudzają strach i panikę. Myślę, że psy to czują. Dlatego, proszę o kagańce.

avatar
~Mieszkaniec
18.11.2023 16:52

Boże ludzie te psy sa kochane i mają specjale obroże jak się nie podoba to po co chodzicie po zaciszu!

avatar
~Mieszkanic zacisza
18.11.2023 17:04

Znam bardzo dobrze psy pana Mariusza są kochane.I maja specjalną obrożę!A co do porządku to proszę zrobić z tymi dziećmi co jeżdżą na krosach po zaciszu i to panów policjantów nawet nie ma spokoju!

avatar
~Awe
18.11.2023 21:31

Takie psy nie powinny chodzić luzem w parku miejskim ! Jak właściciel mowi, że "one nic nie zrobią" to sam powinien udać się do specjalisty. Człowiek sam za siebie nie może ręczyć a co dopiero za psa. I co jeśli nawet ma obroże garmina ( w co wątpię) to i tak może coś nie zadziałać.

avatar
~Rodak
19.11.2023 10:12

Polacy sa madrzy po szkodzie !!!

avatar
~Policja
19.11.2023 18:04

Już jedziemy do Pana Mariusza.

avatar
~JJ
17.11.2023 16:16

Może wilki?

avatar
~do - 1111
17.11.2023 16:27

Jaki zakaz ? Jest wiele hodowli w Polsce na wysokim poziomie amstaffów i nic się nie dzieje. Winna zawsze jest po stronie człowieka, przewodnika. Brak wiedzy, doświadczenia i niesprzyjające okoliczności mogą skutkować złymi zdarzeniami. Przy pełnym profesjonalizmie nie ma prawa.

avatar
~Tara
19.11.2023 13:34

Sam sobie zaprzeczasz pisząc,, brak wiedzy i doswiadczenia,,.Czy ktos to klasyfikuje kto kupuje takie psy?Nie!!!Dlatego te psy są zagrozeniem dla ludzi i nie ma co apelować o większą odpowiedzialność bo ta jest lekceważona .Właściciel pewnie zdjął kaganiec i smycz żeby pies sie wylatał i przy zakładaniu albo zdejmowaniu uprzęży sprawił ból psu i tragedia gotowa.

avatar
~Arek
29.11.2023 17:35

Hodowle na wysokim poziomie może i są. Ale ten gościu miał dziką hodowlę. Ludzie piszą, że na wystawy jeździł. Gdyby ta teza była prawdziwa, to można by odnaleźć zdjęcia z wystaw tego pana z psem. Niestety w całym Internecie nie odnajdziecie żadnej wzmianki o nim.

avatar
~Zacisze
17.11.2023 16:35

Na ul. Zacisze, Irlandzka, Austriacka chodzi Pan z dwoma amstafami. Psy biegają luzem bez kagańca. Proszę o jakiś patrol od czasu do czasu, aby zapobiedz kolejnej tragedii.

avatar
~Policja..
17.11.2023 23:27

Jutro wyślemy tam służby specjalne. Dziękujmy za interwencję. Polic..

avatar
~Rodak
19.11.2023 10:19

Natychmiast

avatar
~xxx
17.11.2023 16:38

Po Wschowie chodzi bardzo duży lis i nie wiadomo,czy to nie on zaatakował na wieczornym spacerze właściciela psa, a pies stanął w obronie właściciela. Tym bardziej jest to prawdopodobne, że w poniższym komentarzu jest napisane, że nie widziano aby pies był kiedykolwiek agresywny w stosunku do właściciela

avatar
~Ja
17.11.2023 20:40

Ty tak na poważnie? Lis zagryzł czlowiyna oczach amstaffa?! Zapewne były jakieś podstawy aby uśpić psa, np krew na jego mordzie..

avatar
~Wyrazy współczucia dla bliskich...
17.11.2023 16:43

A jeżeli to nie pies był winny? Czy niezbyt pochopnie został uśpiony?

avatar
~...
18.11.2023 09:45

wyobrażasz sobie mieszkać pod jednym dachem z psem,który pogryzł właściciela?!(śmiertelnie czy nie-nieważne) Nie ma takiej opcji. Raz spróbował-koniec tematu.Decyzja może być tylko jedna...

avatar
~Gemajl
18.11.2023 18:20

Też,tak uważam,pies pochopnie był uśpiony,możliwe sprawca był ktoś inny,no ale cóż,polskie prawo,slectwo zakonczone

avatar
~Ala
17.11.2023 16:51

Jeszcze nie wiadomo czy to jego pies .. mógł to być wilk , których u nas ponoć pełno

avatar
~Stanislaw
17.11.2023 21:29

Ludzie ...trochę logiki - o tej porze wilk we Wschowie ?? - Biedny wilk ma tak "mało" zwierzyny połowej w okolicznych lasach, że przywędrował do Wschowy i...? Kompletna bzdura !

avatar
~Autor autor
17.11.2023 16:51

Jak najwięcej takich psów, jak najmniej właścicieli którzy mają psy na pokaz i traktują je jako zabawki. Jamnikowi też można otworzyć klapki żeby atakował co się ruszy. Wielka tragedia, współczucie rodzinie i bliskim.

avatar
~Iza
17.11.2023 17:17

Może zaatakował go inny dziki pies albo hybryda z wilkiem. Nie powinno się od razu usypiać jego psa tylko poczekać na analizę. W legoniu po polach biegają dzikie psy i w siedlnicy czasem też.

avatar
~Kleszcz
17.11.2023 17:24

Po parku Wolsztynskim chodzi Pan z 2 pitbulami lub amstaffami puszcza je wolno bez kagańca i spaceruje. Historia może się powtórzyć. Jest to ogromna tragedia wyrazy współczucia dla rodziny.

avatar
~Wel
17.11.2023 23:05

Ten gość jest z zacisza. Puszcza psy luzem i nie widzi w tym nic złego

avatar
~Zacisze
18.11.2023 06:14

Na Zaciszu mieszka wielu policjantów, może któryś by się tym zainteresował. W końcu dzieci same wracają ze szkoły. Zastanawiam się co ludzie mają w głowach puszczając psy luzem tak blisko zabudowań.

avatar
~Do Zacisze
18.11.2023 15:26

Tak samo Ty możesz zadzwonić na 112 jak i policjant. Skoro Tobie przeszkadza coś, to dzwoń

avatar
~Iga
18.11.2023 22:08

A co ty myślisz, że tych "wielu" policjantów nie ma czym się zajmować po pracy tylko psami, które ktoś wyprowadza na spacer? Skoro Ci to przeszkadza, nagraj filmik telefonem i sam zgłoś sprawę. Masz takie samo prawo do tego jak policjant po pracy!

avatar
~madlen
17.11.2023 17:25

Amstaffy nie są ludożercami, wszystko zależy od właściciela, nawet małe psy gryzą...Jeśli pies wrócił w kagańcu ze spaceru to jak mógł zagryźć? Na naszych terenach są wilki, trzeba było poczekać na wyniki badań a nie od razu zabijać psa.

avatar
~A&M
17.11.2023 21:31

Sama widzialam (z daleka) w poniedziałek rano (5rano) przy śmietniku na blokach dziwne duże kudlate zwierzę...szybko sjrecilam do domu ze swoimi psami bo bałam się konfrontacji

avatar
~Do madlen
17.11.2023 23:10

A kto powiedział, że ten pies wrócił w kagańcu?

avatar
~Eees
17.11.2023 17:27

Pies za darmo nie atakuje musiał być bity albo źle trenowany

avatar
~Czytelnik
17.11.2023 21:38

Każdy pies może ugryźć taka jest prawda, do mnie rzucił się zwykły kundel i uzarl mnie w łydkę, nie trzeba amstaffa.

avatar
~Czytelnik
17.11.2023 17:35

Są to agresywne psy i niech nikt nie pieprzy ze sa lagodne jak baranek.

avatar
~Psiara
17.11.2023 17:54

Tez widywałam tego pana z psem prawie codziennie pies grzeczny zawsze w kagańcu pies bardzo ułożony

avatar
~Xxx
17.11.2023 18:03

Najpierw sekcja potem oskarżenia!zresztą wydaje mi się to dziwne wszystko bo wersje wydarzeń są różne!

avatar
~Huoio
17.11.2023 18:40

Biedny piesek ?

avatar
~Zawiedzony ludzmi odbiorca
17.11.2023 20:21

Czasami się zastanawiam czy ludzie na prawdę są głupi czy tylko takich udają. Psa tak jak dziecko trzeba wychować. Jeśli ktoś podejmuje się kupienia/wzięcia psa lub innego zwierzęcia musi liczyc się z tym, ze czeka go dużo pracy. Logiczne jest, ze nie bedzie od razu wychowane (szczególnie młode zwierze). Dziecko kiedy nabrudzi to się sprząta. Na psa się krzyczy. Jak dziecko jest agresywne idzie się z nim do lekarza. Jak pies jest agresywny to ludzie by go uśpili. Skąd pies ma wiedzieć co jest dobre a co zle skoro nikt go nie wychował? Zwierzeta działają instynktownie!! Zastanówcie się czasami nad tym co mowicie ludzie, bo przykro się robi jak się to czyta. Największe zniszczenie tego świata czyni człowiek. A gdyby nas zabrano od rodziców na początku zycia i dano do obcego gatunku, a potem zostawiono samych sobie? Ludzie, którzy poszliby na łatwiznę i najlepiej wszystkiego zakazali powinni sami dostać zakaz - decydowania na temat czegokolwiek. Czasami mam wrażenie, ze ludzie na prawdę nie myślą.

avatar
~Bosman 2
17.11.2023 20:52

Mam chiulale i nikt mi nie wciśnie kitu że pies wyszkolony nie zaatakuje właściciela. Pies ma dni dobre i złe, a te psy są na pozór łagodne, zawsze w nich drzemie natura do czego zostały stworzone, a zostały wychowane do walk. Wytresowane często powstrzymują swoją agresję do czasu kiedy natura jest silniejsza od tresury,i oto jest efekt końcowy.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl