Współcześnie walka o zainteresowanie klienta rozgrywa się przede wszystkim w internecie
Według badań PBI za sierpień 2019 r. już ponad 28 milionów Polaków regularnie korzysta z dobrodziejstw globalnej sieci. Z czego blisko 92% (25,6 mln) systematycznie odwiedza serwisy Google – i to za jej pośrednictwem znajduje informacje, rozrywkę czy potrzebne w danej chwili produkty bądź usługi. Dlatego im wyższa pozycja firmowej witryny w wyszukiwarce, tym bardziej rosną szanse na pozyskanie klientów. Jak zyskać przewagę nad konkurencją w tym trudnym, dynamicznie zmieniającym się obszarze?
Zdaniem ekspertów profesjonalne pozycjonowanie stron opiera się na rozpoznaniu potrzeb i potencjału firmy, która chce się promować w internecie. Analiza ruchu pochodzącego z wyszukiwarki oraz dopasowanie zestawu słów kluczowych stanowią podstawę do dalszych działań. Przesunięcie się do TOP 5 na frazy najbardziej atrakcyjne dla danej branży gwarantuje kolejne wejścia do serwisu. I jeśli tylko internauci uznają ofertę za interesującą, zdecydują się na zakupy, wysłanie zapytania lub inną formę kontaktu.
Wzrost sprzedaży nawet o kilkaset procent w ciągu roku. Brzmi nieprawdopodobnie, ale takie są fakty
Trzykrotne zwiększenie liczby wejść na stronę przełożyło się na 70% więcej transakcji. Takimi imponującymi wynikami może pochwalić się jeden z klientów agencji marketingu internetowego AFTERWEB. Oczywiście wiele zależy od tego, w jakim miejscu na rynku znajduje się dana firma. Warto zwrócić uwagę, iż bardzo duży potencjał do rozwoju wykazują przedsiębiorstwa działające lokalnie. Zakłady fryzjerskie, piekarnie, myjnie samochodowe – wszystkie branże, które kierują swoją ofertę przede wszystkim do okolicznych mieszkańców. Obojętnie, czy mówimy o mieście powiatowym jak Siedlce albo Opole, czy też większej aglomeracji w rodzaju Wrocławia albo Poznania. Ograniczona liczba konkurentów sprawia, że osiągnięcie dużej przewagi za pomocą pozycjonowania stron w Google przychodzi nieco łatwiej i szybciej. Tutaj ważna uwaga! Raz zdobyty fotel lidera nie jest dany raz na zawsze. Trzeba aktywnie działać w internecie, aby utrzymać najbardziej eksponowane miejsca w wyszukiwarce.