TworzymyGłos Regionu

reklama

Spotkanie z rodzicami w Siedlnicy

Czwartek, 29 stycznia 2015 o 08:24, autor: 14
Spotkanie z rodzicami w Siedlnicy

Na czwartkowej sesji Rady Miejskiej we Wschowie mają być wycofane uchwały intencyjne, dotyczące zamiaru reorganizacji szkół wiejskich - to informacja, która padła wczoraj z ust wiceburmistrza Miłosza Czopka podczas spotkania w Siedlnicy. Wzięli w nim udział dyrektor szkoły podstawowej w Siedlnicy, radni, nauczyciele i rodzice.

Reorganizacji szkół wiejskich nie będzie. Plan jest taki, aby przez rok szukać rozwiązań, które umożliwią szkołom w Siedlnicy, Lginiu, Łysinach oraz Konradowie funkcjonować bez zmian, ale za to oszczędniej. Oszczędności - tłumaczył wiceburmistrz - nie zawsze oznaczają zmniejszenia kosztów, czasami wystarczy inaczej wydawać pieniądze. Rodzice chcieli zapewnienia, że za rok nie powtórzy się sytuacja, w której ponownie gmina będzie starała się zreformować wiejskie szkoły. Takiego zapewnienia nie uzyskali. Padały ze strony rodziców zarzuty, obecne na każdym spotkaniu, że nowa władza zaczyna oszczędności od oświaty. Proponowano między innymi likwidację Straży Miejskiej. Z wyliczeń, jakie podał wiceburmistrz, gmina zaoszczędziłaby rocznie na likwidacji SM 500 tysięcy złotych. Ale - jak mówił Miłosz Czopek - każda tego rodzaju decyzja musi być skonsultowana z lokalną społecznością. Więcej szczegółów w materiale filmowym. (rak)
REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (14)

avatar

avatar
~Lewak
29.01.2015 08:32

Czyli władza realizuje nakreślony przez redaktora Klana scenariusz. Całe ciśnienie społeczne skanalizowane na wioskach a tym czasem likwidacja Gimnazjum nr 1 i paranoiczny pomysł zespołów szkolno-przedszkolnych. Każda jednostka równa i każda powinno dostać rok na plan naprawczy itp.

avatar
~xx
29.01.2015 08:49

czy Pani Patalas wogóle pracuje. Jak do tej pory to tylko widać pana Czopka. A radni coś przysypiają na zebraniu.

avatar
~ON
29.01.2015 09:12

Proszę Państwa, nie miejcie złudzeń. Obecna władza,którą niestety i ja wybrałem, nie ma żadnego pomysłu na zarządzanie i racjonalne rozwiązania.Okazali się niekompetentni i bez jakichklowiek planów. Jedyny jaki mają to pozamykać wszystko co się da i wyrzucić ludzi na bruk. Bo to da ogromne oszczędności !!! Niestety nie na tym polega ekonomia. Dziś Gimnazjum Nr 1 i szkoły wiejskie, choć wciąż naiwnie wierzę, że radni okażą się ludźmi prawymi,a jutro pozostali. I niech nikt nie czuje się bezpieczny, bo taktyka tej ,, władzy'' jest dla mnie oczywista.Niech jednak obecna władza nie zapomina, że i ją można wymienić, bowiem nikt proszę Państwa nie jest tu na stałe.

avatar
~mieszkanka Wschowy
29.01.2015 10:22

zespoły w mieście szkolno przedszkolne to jakiś poroniony pomysł! Przedszkola pracują na bardzo wysokim poziomie , zobaczcie jak często dzieci uczestniczą w życiu miasta, ile ciekawych imprez, konkursów, przeglądów, festynów robią przedszkola ,a teraz je przyłączać -po co skoro finansowo nie ma tu żadnych oszczędności. No a mydlenie oczu rodzicom i radnym, że poziom edukacji się "polepszy"-, opieka pomoc psychologiczna, wykorzystanie sal, kl.I w przedszkolu / to nasze 6-letnie dzieci nie nadają się do szkoły?????/- niech powie pani, ktora pisała uzasadnienia do uchwały- skąd to wzięła te bzdury? Chcemy, aby dzieci miały super warunki i dobrą opieką nauczycieli w przedszkolu, a nie włączanie do szkół.

avatar
~mieszkanka
29.01.2015 10:35

dzieci są dla nas najważniejsze, więc dobre warunki nauki i zabawy to dla nich szczęsliwe dzieciństwo,a ktoś chce zespoły tworzyć, likwidować szkoły, bo kasy nie umie znależć na kredyty.Wstyd dorośli!!! Gdzie lepiej naszym maluszkom będzie, jak nie w dobrych przedszkolach z super opieką.

avatar
~wschowa
29.01.2015 11:01

zgadzam się z Lewakiem -paranoiczny i nieuzasadniony pomysł zespołów szkolno-przedszkolnych ,jakbyśmy jednooddziałówki powojenne chcieli przywrócić.- wszystkie roczniki razem!? Dajcie spokój przedszkolakom, bo im najlepiej w swoim gronie rówieśników, na szkolne problemy przyjdzie czas , ale będą już starsi i poradzą sobie .

avatar
~Krokodyl
29.01.2015 11:44

Zastanawiam się kto jest "głupszy" ? czy nowa władza czy nowa Rada ? Bo jak Ci od władzy wykonawczej jeszcze coś kombinują aby spłacić banki , to Ci od ustawodawczej naprawdę nie wiedzą na którym świecie żyją . Komisja oświaty jest złożona z ludzi przypadkowych, zgłosili się bo kazali , no i jeszcze zapłacą ? więc "bal " trwa a karuzela kręci. Warto by było p. Giezek trochę się samemu podszkolić i nie zabierać się za "władzę" . Był pan świetnym hejterem, po co panu takie "trudne sprawy" ?

avatar
~matka
29.01.2015 11:59

współczuję nam wszystkim takich pomysłów władz, nie jestem matką dzieci, które miałaby dotknąć ta pseudo reorganizacja,ale podzielam opinie o paranoicznym łączeniu szkół i przedszkoli-gdzie my jesteśmy? Ocenianie pracy przedszkoli w tzw. uzasadnieniu uchwały ,że lepiej to tylko będzie w zespole -jest nieuzasadnione i obraźliwe, bo wystarczy zobaczyć strony internetowe przedszkoli samorządowych- tak tak samorządowych, bo te właśnie mają najbogatszą ofertę dla dzieci, dla ich rozwoju. Proszę radnych o wsparcie dla najmłodszych dziec, bo to one mają podjąć wcześniej o rok naukę w szkole, więc przedszkole to dla nich spokojny i najważniejszy czas, by łagodnie przejść do roli ucznia w szkole. Rodzice pomóżcie zachować przedszkola dla przedszkolaków.

avatar
~też miaszkanka Wschowy.
29.01.2015 12:35

Zgadzam się z moimi poprzedniczkami. Inny zakres i charakter zadań,z zastosowaniem innych metod w procesie dydaktyczno -wychowawczym realizuje szkoła a zupełnie inne przedszkola. Nie sadzę,żeby taki twór jako szkoło-przedszkole dawałby wymierne oszczędności w kasie miejskiej i jednocześnie spełniał wymagania prawidłowego funkcjonowania,zapewnienia dzieciom najlepszych warunków do nauki,rozwoju,zabawy. Mimo zapewnień władz i stwarzania różnych pozorów,w całym tym zamieszaniu wokół reorganizacji wschowskiej oświaty ja nie widzę troski o dzieci a wręcz przeciwnie . Jest to działalność ,która przyniesie więcej szkody dzieciom,ich rodzicom ,nauczycielom i pracownikom oświaty. Szukanie oszczędności w oświacie , z wielką desperacją ,ze straszeniem ,że jak nic się nie zrobi to gmina będzie bankrutem to jedynie przejaw krótkowzroczności ,brak wiedzy i umiejętności przewidywania skutków,wyciągania wniosków. W Polsce większość miast i gmin wiejsko-miejskich ma długi , nawet wyższe od naszych wschowskich .Tam też polikwidowano szkoły a długi są nadal i rosną.Tak też będzie we Wschowie .

avatar
~
29.01.2015 15:52

wlasnie ze straz miejska codziennie stoi, codziennie chodze tamtedy do szkoly i ich widze

avatar
~ER
30.01.2015 08:55

Brawo dla Pana, ktory nie przebieral w slowach I nazywal rzeczy po imieniu. Skoro wladza nie przebiera w czynach I w swoich poczynaniach , nie liczy sie z ludzmi to nie ma powodu , zeby dobierac slowa . I tak jak Pan powiedzial, zostala tylko szkola I kosciol. Nie czekajcie 4 lata zrobcie referendum I przygotujcie taczki. Za rok nic sie nie zmieni. Szkoda waszego czasu. Powodzenia

avatar
~wschowianka
30.01.2015 10:37

Pani, która twierdzi, że we wschowskich szkołach tylko się "przerabia materiał" nie wie o czym mówi. Pracowałam w szkole wiejskiej i nigdy nie chciałabym tam wrócić. Nie ukrywajmy, szkoły miejskie mają wyższy poziom nauczania, a dzieci nie są traktowane przedmiotowo.

avatar
~ja
30.01.2015 14:39

do wschowianki jak nie było dla pani miejsca w szkole miejskiej to pracowała pani na wsi i pewnie było dobrze a teraz gdy zatrudnili panią w miejskiej szkole to się podniósł poziom( nie wiem czego) nie pluje się we własne gniazdo. Mój syn ze szkoły wiejskiej poszedł do gimnazjum i wcale nie ma problemów z nauką uczy się dobrze , jest na takim samym poziomie jak jego koledzy ze Wschowy.Serdecznie pozdrawiam.

avatar
~Wielkopolanin
06.02.2015 12:53

Szanowni Siedlniczanie, Pozwalam sobie skomentować Wasze "szranki" z Panem Burmistrzem, ze względu na fakt zamieszkiwania w tej miejscowości przez dłuższy czas w przeszłości. Problem jest szeroki, dotyczy w skali kraju całego wojewódzctwa lubuskiego, gminy Wschowa, skoro brakuje pieniędzy wyżej to wywiera się presję odgórną na władzę lokalną o cięcie kosztów, albo najzwyczajniej pieniędzy przekazuje się mniej. W nawiązaniu do wypowiedzi Pana nie przebierającego w słowach, przytoczone w przykładzie świetnie zarządzane i posiadające ośrodki oświaty miejscowości Święciechowa, Wijewo, Lasocice przynależą do wojewódzctwa Wielkopolskiego. Ktoś by powiedział i co z tego? A to że mamy tu do czynienia z zupełnie inną mentalnością społeczną, kulturową, sąsiedzką, podejściem do pracy, pomocy ... można tak długo wymieniać, na koniec powiem gospodarnością. A jakie społeczeństwo, taka władza, z całym szacunkiem do Pana Burmistrza. Mieszkańcy Siedlnicy zawsze traktowali tą część społeczeństwa bedącą z poza "grupy" jak łagodnie powiem intruzów a szczególnie Wielkopolan. Dziś mogą im tylko pozazdrościć tego wszystkiego co przez lata, posiadając walory o których wspomniałem powyżej, sobie wypracowali, również szkół które posiadają. Można było iść za przykładem mieszkańców Wijewa i opowiedzieć za referendum o przynależność do Wielkopolskiego, nie skorzystaliście... Co do Waszych obaw o traktowanie społeczności wiejskiej w szkołach miejskich, cóż napewno w ciągu kilkunastu ostatnich lat te różnice się zatarły. Sam, jak spora ilość obecnych na zebraniu uczęszczałem od klasy 5-tej (w systemie klas 8) do tzw. "Jedynki" i włos mi z głowy nie spadł, świetna kadra nauczycielska, sala gimnastyczna, zajęcia poza lekcyjne (jedna z Pań sama podkreśla niezaprzeczalny fakt będący atutem). Jeździliśmy autobusem szkolnym, fakt że bardzo wcześnie, autobus był przed 7 rano ze wględu ja jego drugi kurs do Olbrachcic (z tamtąd jeździły o ile pamiętam dzieci od pierwszej klasy) dlatego po Nas przyjeżdzano jak pierwszych, ale to świetnie uczyło organizacji i poczucia obowiązku w szerokim tego słowa znaczeniu. Osobiście uważam, że uczęszczanie do SP nr 1 było okazją do świetnej nauki nie tylko ściśle związanej z materiałem szkolnym, ale to pewna "szkoła życia" ucząca odnalezienia się w społeczności, większym środowisku ludzi, zaradności, która przydała mi się w późniejszym uczęszczaniu do innych szkół i śmiało mogę to powiedzieć w życiu zawodowym. Dziś jestem inżynierem zafascynowanym swą pracą zawodową, a podłoże tego dostrzegam właśnie w nauce w Jedynce min. przedmiotów takich, jak fizyka, matematyka oraz język polski-wspaniali nauczyciele, nie ujmując nic kadrze ze szkoły w Siedlnicy. Co do straży miejskiej. Jest to instytucja w rozumieniu większej ilości ludzi w naszym kochanym kraju, która utrudnia a nie pomaga obywatelom. Jednak musicie wiedzieć, że ma ona spory wpływ w wielu gminach na wzrost poziomu kasy gminnej, zatem nie liczyłbym na Waszym miejscu na całkowitą jej likwidację przez Pana Burmistrza, chyba że są mało kreatywni i nie wspierają znacząco wschowskiego budżetu. Podsumowując jeśli będziecie sami bardziej kreatywni (stworzycie preferencyjne warunki), a przede wszystkim serdeczniejsi i pomocni dla innych, "przyciągniecie" inwestorów w Wasz region, to da dobrą pracę, nie spowoduje migracji zarobkowej, a przez to wiekszą dzietność i tym samym w konsekwencji kontr-argument do zachowania szkoły. Oczywiście jest to proces długotrwały. Zachęcam, zmieńcie Swe nastawienie do świata i innych już dziś i uczcie się od Wielkopolan, bo jest od kogo. A póki co, gdyby zapadła decyzja o przeniesienu do wschowskiej szkoły, nie taki diabeł straszny jak go malują... Pozdrawiam ze stolicy Wielkopolski, również rodzić dwójki dzieci.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl