TworzymyGłos Regionu

reklama

Rozmowa Przy Szklance Wody z Krzysztofem Grabką

Środa, 23 października 2013 o 16:15, autor: 23
Rozmowa Przy Szklance Wody z Krzysztofem Grabką

19 października podsumowano we Wschowie trzyletni projekt Rewitalizacji Starego Miasta we Wschowie, powstaje więc naturalne pytanie co dalej? Czy miasto ma plany, projekty, które zamierza realizować w następnych latach? A jeżeli tak, to co stanowi dla gminy dzisiaj priorytet. Pytamy również o plany wyborcze burmistrza. W trakcie rozmowy pojawiają się wątki, dotyczące między innymi firmy Sweedwod, czy budżetu obywatelskiego. Cały wywiad podzieliliśmy na dwie części. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.
REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (23)

avatar

avatar
~Mirek
23.10.2013 18:33

Ciekawa rozmowa. Można znaleźć kilka słabszych punktów (np. plany dotyczące gospodarki) ale ogólnie brzmi zachęcająco. Ciekawe kiedy tak przemyślany i kompletny program przedstawią inni kandydaci na burmistrza? Na razie muszę przyznać, że burmistrz Grabka górą!

avatar
~dahg
23.10.2013 20:30

tak jest! Grabka górą!

avatar
~janeq
23.10.2013 23:03

Co górą? Jak zwykle ładnie przemawia i nic więcej. Wschowa nie potrzebuje mówcy tylko gospodarza.

avatar
~Justyna
24.10.2013 10:35

Tak zgadzam się - Wschowa potrzebuje gospodarza - i powiem więcej - Wschowa ma gospodarza. Nasz burmistrz nie tylko ale wiele robi. Wystarczy rozejrzeć się po Wschowie. Ronda, pierwszy fragment obwodnicy, starówka po rewitalizacji, sala sportowa w gimnazjum, orlik itd. To są konkrety, a inni kandydaci? Ci to dopiero obiecują, ale chyba "gruszki na wierzbie".

avatar
~karo
24.10.2013 12:03

Ad.Mirek.... Tak ,masz rację.Rozmowa,konkretna i ciekawa.Pan Burmistrz nakreślił ogólny plan działania na przyszłość. Fajnie byłoby ,żeby pojawiły się konkretne programy(ciąg algorytmów) służących realizacji tych AMBITNYCH założeń. To ,że Pan Burmistrz, tak,trochę "półgębkiem" mówił o sprawach gospodarczych ,to dość oczywiste.On jest realistą i wie ,że w czasach "rządów korporacji finansowych"pole manewru ma niewielkie.Przykładem niech będą Szwedzi,grunt kopili za przysłowiowe "guziki" nic nie tracąc(Teraz próbują rozmiękczyć władzę, coby Gminę nieco ograbić)A to kolejny powód,że wierzyć Burmistrzowi.Dba o dobro wspólne.Gdyby wziął "pod ladą" miałby to w nosie.Ale tak sobie myślę,że może gdyby :np.podatek od nieruchomości dla rozpoczynających działalność małych podmiotów gospodarczych był nieco niższy niż jest.(Teraz mamy stawki, jak nie przymierzając w Warszawie)To i więcej chętnych byłoby do tzw.samozatrudnienia. Nie trudno przewidzieć jakie tego byłyby skutki. To oczywiście jest kwestia dokładnej analizy. Trochę zaniepokoiły mnie wątpliwości Burmistrza jak o Gimnazjum nr1.Hm.... to ,że "wagon kasy",to jedna sprawa,ale cel jaki..... Ad.janekq: Hm....a ,czy tak przypadkiem nie musisz do laryngologa i okulisty? Człowieku!!!! posłuchaj,popatrz......

avatar
~Przedsiębiorca
24.10.2013 12:26

Fakt - gmina nie tworzy miejsc pracy, ale mogłaby trochę ulżyć tym najaktywniejszym. Popieram głos Karo - niższe podatki, bardziej elastyczny plan zagospodarowania przestrzennego. Trafiłem tu na przeszkodę - chcę rozwinąć firmę, ale plan to blokuje. Wkurzam się bo zmiany ciągną się i końca nie widać. To że jest kryzys to my wiemy najlepiej i dlatego z uznaniem patrzę na to co robi burmistrz we Wschowie. Naprawdę wiele się w ostatnich latach zmieniło na lepsze. Byle starczyło pomysłów i pieniędzy na dalsze zmiany.

avatar
~karo
24.10.2013 13:16

Ad.Przedsiębiorca: Tak,masz rację,"maluchom"najłatwiej "kłodę pod nogi" rzucić. Podatek od nieruchomości płacisz jak w stolicy.(Firmy korporacyjne nie płacą,a jak już płaca to niewiele). A tak po prawdzie, gdyby policzyć miejsca pracy,to okazałoby się ,że "maluchy" stworzyły ich więcej niż "molochy". To o czym napisałeś to prawdopodobnie "paniczny strach" urzędnika przed podjęciem decyzji.Wiesz oni się boją.(wszak stołek jest dość wygodny)Podjęcie decyzji "Falandyzującej przepis" mogłoby skończyć się "zmianą na stołku". Tu rozum, logiczne myślenie zastosowania nie ma.Jest tylko instynkt samozachowawczy. Temu ,to z całą pewnością się nie dziwisz...Takie "plugawe" czasy mamy.......

avatar
~ad Karo
24.10.2013 14:54

najlepiej zwalić wszystko na czasy

avatar
~slava
24.10.2013 15:11

@ Mirek "...ciekawe kiedy tak przemyślany i kompletny program przedstawią inni kandydaci..." No litości. Nie odmawiam burmistrzowi umiejętności oratorskich, ale ten jak to nazywasz "program" to sporo ogólników i ładnych zwrotów. Remonty szkół to nie jest program, tylko naprawa nie cierpiących już dalszej zwłoki problemów. (a burmistrz nie jest nowy, żeby go te remonty zaskoczyły po przejęciu władzy, tylko piastuje stanowisko długie lata)

avatar
~karo
24.10.2013 16:11

Ad. slava: Oj to nie był program...to tylko taki ogólny plan na przyszłość.Na program mam nadzieję się doczekamy.Ot.....to o czym pisałem powyżej(konkretny ciąg algorytmów). Ale ,musisz przyznać ,że w tym kierunku będzie OK. Slava!! inni kandydaci??? Oni nie mają "zielonego pojęcia" o czym czasem piszą.Nie licz na sensowną alternatywę,tego nie ma.Noo...ja oczywiście mogę się mylić....Zgadzam się z Tobą ,jakiś czas już są,ale i też jakieś osiągnięcia mają. Eeeeeee....tam.... podpadek też troszkę mają na kącie.Ale według moich rachunków są do "przodu".(Te Ich tyły to,ta taka polityka"w stylu warszawskim" ,skuteczna ,ale trochę nie etyczna(tak,tak,wiem co pomyślałaś- "kretynie ,a odkąd polityka ma coś wspólnego z etyką ,moralnością". Cały czas próbuję uwierzyć ,że jak nie dziś, to jutro nikogo to dziwić nie będzie.

avatar
~slava
24.10.2013 16:32

Tak, domyslam sie, ze burmistrz nie przedstawial programu, ale wkurzylo mnie ze od razu w 1 komentarzu jakis klakier na slepo wykrzykuje hasla pochwalne. Co do innych kandydatow to zgadzam sie z Twoja opinia (niestety :( ) Oczywiscie jesli beda jacys inni kandydaci. Moze sie okazac, ze jedynym bedzie pewien wschowski bloger, ktorego czytac lubie, ale na stanowisku burmistrza juz wole nie widziec ;)

avatar
~Franek
24.10.2013 20:55

Rozmowa? raczej spot wyborczy :| w sumie nie ma co się dziwić przewidzieć można, że wybory odbędą się w okolicach 20 listopada 2014, więc pozostał rok! Kampanię wyborczą można uznać za otwartą! Co do Sweedwood! dlaczego burmistrz boi się wspomnieć, że owa firma rozpoczęła budowę fabryki w Polsce,a dokładniej w Stalowej Woli! No tak lepiej zwalać na czynniki makroekonomiczne,na ogólny kryzys bla bla bla Wybrali Stalową, bo jest tam lepsze przygotowanie pod inwestycję! widzę burmistrz przygotowany do rozmowy pytania wcześniej znane, niewygodne usunięte... kartki na stole - konspekt i schemat odpowiedzi spójrzcie jak spogląda na kartkę, gdy mówi o priorytetach widać to na filmie w minucie 18:55 propaganda oraz piękna paplanina w trzeciej kadencji myśli o gospodarce?! litości! Trochę późno! Skoro Nowej Soli się udaje konkurować z najlepszymi w Polsce to czemu Wschowa nie może? Wschowa może, ale potrzeba włodarza. Nowa Sól takiego ma.

avatar
~Mirek
24.10.2013 21:24

Nowa Sól ma dobrego prezydenta, ale nawet On nie uchronił ją przed największym w Lubuskiem bezrobociem. Po upadku Dozametu i Nici oraz paru innych firm, Ci wszyscy Japończycy i inne nowe firmy nie spełniły oczekiwań, zatrudniły dużo mniej ludzi niż obiecywały i problem bezrobocia pozostał. Nasz burmistrz mówi, że gmina to nie firma. Zgadzam się i wiem że nie można oceniać burmistrza tylko przez problem bezrobocia bo tu akurat gmina ma w sumie niewiele do powiedzenia. Warto ocenić to co należy do zadań gminy.

avatar
~Franek
25.10.2013 00:00

@Mirek Zgadzam się, że NS ma dobrego prezydenta, ba ma bardzo dobrego prezydenta. Czy ten prezydent nie uchronił swojego miasta przed bezrobociem? Obecnie na przestrzeni ostatnich miesięcy bezrobocie w powiecie NS wzrosło, ale w porównaniu powiatów nie jest to najwyższe bezrobocie w woj lubuskim. Co więcej nie zapominajmy, że jeszcze niedawno bezrobocie w NS wynosiło ponad 45%! Po skutecznym działaniu prezydenta i ludzi z nim związanych udało się bezrobocie zredukować do granicy około 12%. Potrafił wypromować NS na tyle żeby tam zainwestowali. Poza tym Tyszkiewicz znów działa i realizuje teraz ciekawy projekt, który z perspektywy najbliższych lat może okazać niesamowicie korzystny. Chodzi tutaj oczywiście o aktywizację żeglugi na Odrze.

avatar
~Mały Kazio
25.10.2013 09:49

A mnie interesuje wiarygodność Pana Czopka. W ostatnim numerze SOSu napisali, że burmistrz rezygnuje, że chyba ma dosyć ich krytyki itd. Ten wywiad to info z pierwszej ręki i słyszę od burmistrza coś zupełnie innego. Czyżby Pan Czopek tak bardzo chciał być włodarzem, że wszystkie chwyty dozwolone - nawet kłamstwo i manipulacja!?

avatar
~Do Mały Kazio
25.10.2013 10:08

Poczytaj tekst Czopka do końca, to dowiesz się z czego Grabka rezygnuje.

avatar
~Do Justyny
25.10.2013 10:22

Wschowa NIE MA GOSPODARZA! Wejdź do ratusza, pójdź na pierwsze piętro i obejrzyj ściany. Tak wyglądają ściany w domu dobrego gospodarza? Zastanów się, czy na spotkaniu ze Sweedwoodem na pewno powinni być wszyscy burmistrzowie, skoro żaden z nich nie ma sukcesów w biznesie i żaden nie mówi po angielsku? Może należało po gospodarsku pomyśleć KTO mógłby gminie w tym pomóc. Czy to prawda, że UMiG nie ma zamiaru nałożyć na Sweedwood kary przewidzianej w umowie? To zachowanie prawdziwego gospodarza? Czy dobry gospodarz zatrudnia ludzi tylko po to, żeby w następnej kadencji nie mieć kontrkandydatów? Czy po to żeby służyli miastu? Kazus Kuryłły, Czopka i Kowalczyka. Czopek to jeszcze coś w swoim życiu stworzył ale KOWALCZYK???? Czy dobry gospodarz żyje tylko z kredytu? Sorry, ale stwierdzenie, że Grabka jest dobrym gospodarzem to taki sam oksymoron jak lojalny Kowalczyk.

avatar
~Justyna
25.10.2013 12:06

Ale pojechałeś. Po pierwsze czy kiedykolwiek Burmistrz Grabka powiedział że nie weźmie kary od Swedwoodu? Ja wiem że weźmie ale wtedy gdy będzie to możliwe po czerwcu 2014. Pomyśl obiektywnie, bo wydaje mi się że Cię zaślepia (niechęć polityczna, frustracja, niemoc... zresztą nie ważne co). Pozdrawiam Cię i życzę miłego dnia!

avatar
~Do Justyny
25.10.2013 12:45

Ciekawe, że Twoim zdaniem pojechałem a uczepić się mogłaś tylko tego :)

avatar
~Fan Justyny
25.10.2013 12:52

Ja bym się uczepił jeszcze tych ścian w ratuszu. Na pierwszym piętrze wcale nie są złe - chyba rok temu były malowane i nową wykłądzinę na podłogę położyli...

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl