Artykuł sponsorowany
Jaka jest rola pozycjonowania w budowaniu rozpoznawalności marki online? Tego dowiesz się w tym artykule. Wskażemy Ci, czym dokładnie jest SEO, czyli pozycjonowanie oraz w jaki sposób przekłada się ono na budowę rozpoznawalności. Na koniec wskażemy, która polska agencja marketingowa jest godna polecenia.
SEO (ang. Search Engine Optimization) jest procesem optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ma on na celu poprawę jej widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach. Celem SEO jest zajęcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz związanych z tematyką strony. Przekłada się to na większy ruch na stronie i wzrost sprzedaży.
SEO obejmuje wiele działań, w tym:
optymalizację treści na stronie, aby były zgodne z wymaganiami wyszukiwarek i atrakcyjne dla użytkowników,
dostosowanie techniczne strony, aby ułatwić jej indeksowanie przez roboty wyszukiwarek,
budowanie autorytetu strony poprzez pozyskiwanie wartościowych linków z innych witryn,
prace nad strukturą strony oraz jej użytecznością dla użytkownika.
SEO jest procesem długoterminowym, którego wyniki mogą być widoczne po kilku miesiącach i wymaga ciągłej pracy oraz dostosowywania do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek.
Najczęściej optymalizacja skierowana jest pod kątem wyszukiwarki Google, która dominuje polski rynek. Z pozycjonowania korzystają między innymi osoby z Międzyrzecza: https://semcore.pl/pozycjonowanie-miedzyrzecz/
SEO odgrywa ważną rolę w budowaniu rozpoznawalności marki online przez:
zwiększanie widoczności marki w wyszukiwarkach — dzięki wysokim pozycjom w organicznych wynikach użytkownicy częściej zauważają markę podczas poszukiwania produktów lub usług. To sprawia, że marka staje się bardziej rozpoznawalna i łatwiej dostępna dla potencjalnych klientów.
budowanie autorytetu i wiarygodności — poprzez publikowanie wartościowych i zoptymalizowanych treści oraz zdobywanie linków z innych stron, marka jest postrzegana jako ekspert i godny zaufania podmiot w danej branży. To wzmacnia pozytywny wizerunek i wpływa na lojalność klientów.
Tworzenie trwałej, organicznej widoczności — w przeciwieństwie do reklam płatnych, SEO zapewnia długofalowe korzyści i utrzymuje wysoką widoczność marki przez długi czas.
wzrost liczby kliknięć i ruchu na stronie — znane marki generują więcej kliknięć w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to na większy ruch i potencjalnie na wyższe konwersje.
Przykładem godnej polecenia agencji jest Semcore – jedna z nielicznych firm w Polsce, która w praktyce wdraża podejście Search Experience Optimization (SXO), czyli optymalizację nie tylko pod kątem algorytmu, ale przede wszystkim pod kątem potrzeb użytkownika.
Ponadto eksperci z SEO dbają też o widoczność w modelach językowych. Przecierają szlaki w kwestii GEO (ang. Generative Engine Optimization), a klienci agencji są widoczni także w modelach językowych, takich jak choćby Perplexity czy Chat GPT. Sprawdź na stronie tego usługodawcy, co to SEO.