Google gromadzi mnóstwo informacji o internautach. Można z nich wyciągnąć konstruktywne wnioski
Który przedsiębiorca nie chciałby dokładnie wiedzieć, co myślą i czym kierują się jego odbiorcy? Znajomość szczegółowych preferencji potencjalnych klientów pozwalałaby tworzyć lepiej dopasowane oferty oraz znacznie skuteczniejsze reklamy. O ile o czytaniu w myślach nie ma mowy (na szczęście!), tak już na podstawie metodologii związanych z Big Data da się wyodrębnić ciekawe zależności w zachowaniach konsumentów. Prawdziwą skarbnicą tego rodzaju wartościowych danych jest Google Analytics. Osobną kwestią jest umiejętność rzetelnego przeanalizowania dostępnych w nim statystyk.
Wspomniany system służy zresztą nie tylko do przedstawienia ruchu na witrynie www. Analitycs to jedno z podstawowych narzędzi pracy fachowców z firmy AFTERWEB, których specjalnością jest pozycjonowanie stron internetowych w Google. Szczegółowa wiedza na temat tego, jak użytkownicy trafiają do firmowego serwisu, które podstrony cieszą się ich największym zainteresowaniem i co dokładnie przykuwa uwagę internautów, stanowi podstawę do ustalenia skutecznej strategii SEM i SEO.
Długofalowe pozycjonowanie stron internetowych w Google wymaga przestrzegania pewnych standardów
W żadnej branży nie brakuje firm chętnych na zajęcie topowych miejsc w wynikach wyszukiwania. W końcu ponad 92% kliknięć z Google-a zbierają witryny wyświetlające się na pierwszej stronie. Tak ostra rywalizacja sprawia, że w drodze na szczyt wielu szuka wszelkich możliwych skrótów. Eksperci z AFTERWEB stanowczo zaznaczają, że aktualnie próby manipulacji wyszukiwarką częściej kończą się kosztowną klapą niż błyskawicznym sukcesem. Stosowanie zabronionych przez Google praktyk w pozycjonowaniu stron przynoszą dotkliwe kary w postaci nałożenia na takie serwisy filtrów i banów. A roboty wyszukiwarki, uzbrojone w stale udoskonalane algorytmy, coraz lepiej radzą sobie z wykrywaniem brudnych sztuczek. Dlatego prowadząc wszelkie działania marketingowe związane z Google, należy zachowywać wyśrubowane normy jakości. I korzystać z usług takich specjalistów SEO i SEM, którzy przestrzegają najwyższych standardów.