Plakaty czarno białe na ścianę w salonie retro
Styl retro w projektowaniu wnętrz odwołuje się do stosunkowo niedawnej przeszłości, lat 50, 60 i 70 XXw. Czasami wymiennie nazywany jest stylem vintage, chociaż nazwa ta częściej funkcjonuje w obszarze mody. Styl ten łączy nowoczesne budownictwo i współczesne trendy wykończenia wnętrz, z pochodzącymi z XXw, lub stylizowanymi na ten okres, meblami oraz dekoracjami, np. plakatami na ścianę.
Styl retro preferuje żywe kolory, fantazyjne wzory oraz abstrakcyjne formy i kształty, również geometryczne i roślinne. Współczesny styl retro operuje nimi jednak trochę oszczędniej niż w oryginale, poszukując odwołań w sposób subtelny, akcentując zamiłowanie stylu retro do wzorzystych nakryć, dywanów i tapet. W tym chaosie kolorów potrzebne są zawsze elementu wnoszące do pomieszczenia harmonię, takimi detalami mogą być plakaty czarno białe, które doskonale kontrastują z feerią barw.
Jak ozdobić ścianę salonu w stylu retro?
Czarno białe plakaty ze sklepu Plakatomania są idealnym kontrapunktem dla nagromadzenia kolorów w salonie, umeblowanym w stylu retro. Doskonale kontrastują na ścianie, również barwnej. W zależności od aranżacji, plakaty wydłużą pomieszczenie lub go optycznie podwyższą. Ascetyczna kolorystyka plakatów wprowadza uspokojenie dla kolorów, tworzy odrębną przestrzeń, którą warto podkreślić gustowną komodą czy kompletem foteli.
W zależności od aranżacji przestrzeni, plakaty czarno białe dodatkowo oprawia się, najczęściej w wąską drewnianą ramkę, w naturalnym kolorze, białym lub czarnym. Dobór ramek sprawi, że plakaty będą dyskretniejsze na ścianie lub wręcz przeciwnie, stworzą swoistą trójwymiarowość.
Plakaty czarno białe tworzą centralne punkty salonu
To niezwykle ważna funkcja detali wystroju wnętrz. Projektanci przypominają, że każdy salon powinien mieć taki obszar, który uzna się za centralny. Może to być kominek, ogromne lustro dekoracyjne, fotel ze zjawiskową lampą stojącą. Ale może to też być ściana z ciekawą aranżacją, wykonaną z czarno białych plakatów, przyciągająca uwagę zarówno projektem jak i treścią plakatów. Do wykorzystania jest pojedynczy wielki plakat lub kilka mniejszych, o ciekawej zawartości.