Od 1 stycznia weszły zmiany w ewidencji działalności gospodarczej dla przedsiębiorców
Wykryto bloker reklam!
Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.
Ministerstwo Gospodarki zachęca przedsiębiorców do sprawdzenia i aktualizowania swoich wpisów w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, żeby uzyskać stan zgodny z aktualnym prawem. Aby osoba fizyczna mogła rozpocząć działalność gospodarczą powinna uzupełnić i złożyć wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą w dniu złożenia wniosku o wpis do CEIDG.
Nowością jest to, że zaświadczeniem o wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest teraz wydruk ze strony internetowej CEIDG. Organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków zaświadczeń o wpisie w CEIDG. Nie ma obowiązku przedkładania w kontaktach z organami administracji publicznej zaświadczeń o nadaniu numeru NIP i REGON w sytuacji, gdy odpowiednie numery znalazły się we wniosku, w innych przypadkach zamieniono zaświadczenie na oświadczenie.
Podstawą do złożenia wniosku w CEIDG jest identyfikacja tożsamości osoby, której wniosek dotyczy oraz podpisanie wniosku. W przypadku wniosku o zmianę, zawieszenie lub wznowienie niezbędny jest nr NIP.
• Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line i złożenie go elektronicznie.
• Zalogowanie się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
• Bez logowania się do CEIDG, wypełnienie wniosku on-line, wydrukowanie i zaniesienie go do gminy.
• Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
• Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być notarialnie potwierdzony.
1. On-line – przy użyciu podpisu elektroniczne, weryfikowanego za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, albo podpisem osobistym, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych, albo w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby składającej wniosek i czas jego złożenia.
2. W urzędzie gminy – osobiście lub listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza). Składając osobiście wniosek o wpis do CEIDG organ gminy potwierdza tożsamość przedsiębiorcy oraz potwierdza za pokwitowaniem przyjęcie wniosku. Proszę zabrać ze sobą dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
1. Gdy został złożony on-line – system CEIDG poinformuje niezwłocznie o niepoprawności wniosku,
2. Gdy został złożony w urzędzie gminy – organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni roboczych.
W podobny sposób można dokonywać zmian, zawieszeń, wznowień i wykreśleń w CEIDG. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie ministerstwa gospodarki - zakładce CEIDG, stronie głównej CEIDG lub w każdym urzędzie gminy.
Urząd Miasta i Gminy Wschowa zaprasza do odwiedzenia strony CEIDG (www.prod.ceidg.gov.pl), jednocześnie zwraca się z prośbą do wszystkich przedsiębiorców o dostarczanie (i ewentualne uaktualnianie) adresów mailowych, w celu przekazywania informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania firm.
Szczegółowych informacji udzieli Aneta Zakrzewska
(Wydział Spraw Organizacyjnych i Społecznych UMiG Wschowa)
Tel. 065 540 86 25
Komentarze 0