Artykuł sponsorowany
Dynamicznie zmieniający się świat biznesu powoduje, że prowadzenie firmy staje się coraz większym wyzwaniem, również od strony prawnej. Aby zadbać o bezpieczeństwo i efektywną pracę przedsiębiorstwa, konieczne może być skorzystanie ze wsparcia specjalistów w postaci obsługi prawnej. Na czym to polega i kiedy jest konieczne? Dowiesz się tego w poniższym artykule.
Obsługa prawna firmy to nic innego jak zestaw różnego rodzaju usług prawnych, skierowanych do klientów prowadzących własny biznes. Korzystają z nich zarówno osoby prowadzące jednoosobową działalność, jak i spółki, a także niewielkie przedsiębiorstwa oraz gigantyczne korporacje.
Dlaczego obsługa prawna firm jest potrzebna? Prowadzenie działalności zawsze wiąże się z koniecznością stosowania w praktyce przepisów prawa. Podejmowanie czynności prawnych, do których jest zobowiązany przedsiębiorca w niewłaściwym terminie lub nieodpowiedniej formie, wiąże się z kolei z przykrymi konsekwencjami (karnymi i finansowymi).
Wsparcie prawnicze umożliwia podejmowanie korzystnych decyzji biznesowych bez obaw o ich zgodność z przepisami. Obsługa prawna firm wspiera więc rozwój i efektywne działanie przedsiębiorstw. Jakie elementy mogą się na nią składać?
To kompleksowe działania, które mają dbać o interesy przedsiębiorstwa oraz gwarantować zgodność z obowiązującymi przepisami.
Obsługa prawna firmy może okazać się niezwykle przydatna w wielu sytuacjach. Warto rozważyć skorzystanie z takiej usługi m.in. w następujących przypadkach:
Pomoc prawnika przyda się również podczas opracowywania strategii zarządzania kryzysowego.
Obsługa prawna przedsiębiorstw może być doraźna lub stała. W pierwszym przypadku wsparcie jest świadczone wyłącznie w momencie zaistnienia takiej potrzeby, kiedy przedsiębiorca nie potrafi samodzielnie uporać się z określonym problemem. Pomoc doraźna może dotyczyć np. reprezentowania przed sądem, udzielania odpowiedzi na pytania związane z kwestiami prawnymi czy przygotowania pisma procesowego.
Stała obsługa prawna firm daje nieograniczony dostęp do każdego rodzaju pomocy prawnej. Przedsiębiorca nie musi więc za każdym razem podpisywać oddzielnej umowy z prawnikiem, ale zawiera jeden kontrakt obowiązujący przez czas określony lub nieokreślony. Zakres kontraktu może być zróżnicowany oraz zależy od potrzeb przedsiębiorstwa, a usługi wynikające z jego zawarcia są realizowane na bieżąco. Stała obsługa daje pewność, że wszystkie sprawy będą załatwiane w odpowiedniej formie, a pomoc jest dostępna, kiedy tylko zaistnieje taka konieczność.
Szybko zmieniająca się rzeczywistość gospodarcza sprawia, że konieczne jest dopasowanie obsługi prawnej do wymagań współczesnych czasów. Przykładem takiego rozwiązania są nowoczesne modele współpracy w postaci Legal Desk w Kancelarii Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni. To hybrydowy model współpracy, który dostosowuje się perfekcyjnie do potrzeb firmy.
Na czym polega rozwiązanie proponowane przez Kancelarię Gardocki i Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni? W ramach obsługi prawnej prawnicy tworzą zespoły specjalistów niezbędnych do obsługi konkretnego klienta. W skład każdego zespołu wchodzą stali współpracownicy klienta (znający specyfikę jego działalności), a w razie potrzeby dołączają do nich eksperci z określonych dziedzin (w trybie zadaniowym). Dzięki Legal Desk klienci mają bieżący wgląd do prowadzonych działań (obsługa może być też prowadzona w siedzibie firmy). To eksperckie wsparcie, które łączy korzyści, jakie daje zewnętrzna obsługa i wewnętrzny dział prawny.