TworzymyGłos Regionu

reklama

Obchody Święta Niepodległości we Wschowie

Sobota, 11 listopada 2017 o 19:10, aktualizacja Wtorek, 14 listopada 2017 o 10:01, autor: 32
Obchody Święta Niepodległości we Wschowie

We Wschowie obchody Narodowego Święta Niepodległości rozpoczęto na wschowskim rynku. Tutaj odbywały się pokazy grup rekonstrukcyjnych, konkursy historyczne, odbył się również koncert zespołu Pozytywka. Nie zabrakło również Mszy św. i tradycyjnego przemarszu pod tablicę upamiętniającą Wiec Polski, gdzie zostały złożone kwiaty.  

Natomiast w sali widowiskowej CKiR na patriotyczną nutę zaprezentowały się przedszkolaki, a po nich na scenie wystąpili laureaci I Powiatowego Festiwalu Pieśni Patriotycznej (materiał z tego wydarzenia pokażemy w poniedziałek).

(red./foto: martyna)

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (32)

avatar

avatar
~Wschowinin
11.11.2017 20:04

To chyba jakaś kpina, po raz kolejny "Strzelcy" zrobili sobie z Gminnej uroczystości swoje święto. Szkoda, że nie mają szacunku dla tych, którzy już wcześniej godzinę stali w Kościele.

avatar
~WP
11.11.2017 20:34

Strzelcy byli jeszcze prędzej w Kościanie ile stali tam godzin bezcenne pozdrawiam

avatar
~wschowianin
11.11.2017 21:14

Witam, z tego co mi wiadomo 11 listopada jest świętem państwowym a nie kościelnym.

avatar
~wschowianka
11.11.2017 20:32

Może niech każda organizacja publiczna we Wschowie zacznie robić ze święta państwowego swoje własne tak jak robi to "Strzelec" z Panem K na czele a wtedy na obchodach będziemy spędzać 10 godzin :) Ktoś powinien coś z tym zrobić!

avatar
~Gabryś
11.11.2017 21:09

Mi się bardzo podobało ,nie rozumiem tych komentarzy . Po pierwsze nie trwało to długo A jak komuś się nie podobało mógł iść do domu. Pan K zawsze świetnie prowadzi uroczystości i w tym przypadku nie zawiódł .

avatar
~I Love Strzelcy
11.11.2017 21:04

Według mnie bardzo dobrze wypadli Strzelcy. Obchody znakomicie poprowadzone, Pan K nigdy nie zawodzi. Strzelcy zajeli jakieś 3 minuty A nie godzinę !!

avatar
~hahaha
11.11.2017 21:17

znów ślubowanie na uroczystościach państwowych...proponuje aby następnym razem zrobić dodatkowo ślubowanie na przedszkolaka, pasowanie na ucznia i Przyrzeczenie harcerskie...chyba ze to prywatne uroczystości Panów K...

avatar
~Cbc
12.11.2017 11:44

Ok

avatar
~Gal anonim
11.11.2017 21:54

Według mnie ślubowanie nie jest czymś złym na takich uroczystościach, jak wspomniał Pan K "te święto jest również ważne dla związku strzeleckiego Strzelec". Więc robienie z igły widły i mówienie że "ślubowanie na przedszkolaka czy pasowanie na ucznia" nie równoważy się z tym, bo te sprawy nie są AŻ TAK WAŻNE, każdy to przechodzi, lecz nie każdy jest w związku strzeleckim i osiąga takie możliwości. Łączenie dwóch uroczystości pokazuje piękno i ważność tego święta dla wszystkich. Uważam, że również stwierdzenie "Strzelcy z gminnej uroczystości zrobili swoje święto" jest źle odebrane, to jest święto POLSKIE nie GMINNE, ważne dla Polaków, polskości, wojska różnych organizacji/ grup (np. we Wschowie : Związek Strzelecki oraz Parasole czy klas mundurowych Staszica), nie tylko wyłącznie dla gminy Wschowa (i tak mało mieszkańców, niestety z żalem potwierdzam, przybyło). Jestem zadowolony z dzisiejszego przemarszu wszystkich, szkoda że Strzelcy cieszą się coraz to mniejszą ilością, jak to wcześniej bywało. Pozdrawiam.

avatar
~Wschowianin
11.11.2017 22:16

Oczywiście ze jest to święto państwowe i ja też uważam ze może odbyć się ślubowanie strzelców, ale proponowałbym wybranie jednego ze świąt państwowych. 1 września tez strzelcy ślubowali a wówczas większość była nie obecna. Mam rozumieć ze np 31 stycznia w rocznicę powrotu Wschowa do Polski ślubowac będzie kolejna grupa i waga tego wydarzenia będzie równa kazdorazowemu składaniu wiązanek przez tych którzy "muszą byc"? Trochę szkoda

avatar
~Baśka
12.11.2017 00:15

Żenująco niska frekwencja jak na tą liczbę mieszkańców - impreza dla imprezy w gronie organizatorów i tych o rekonstrukcji......jak zwykle w tym mieście.

avatar
~do Baśki
12.11.2017 08:09

A czy to nie jest zastanawiające dlaczego taka niska frekwencja ? . To nie był przypadek lecz wynik działalności pewnych osób na " stanowiskach " i ich zarządzaniem gminą i miastem .

avatar
~Maska!
12.11.2017 08:36

Od pewnego czasu wszystkie imprezy / od pseudo czynów do imprez/ ubarwiane są dziwnymi osobami coś na wzór "twoja twarz brzmi znajomo" - wystarczy ubranie w ciapki, dłuższy zarost na twarzy, a nawet tylko samo nakrycie na głowie i nie ważne kim byłeś i co robiłeś w przeszłości ważne, że tu i teraz jesteś kimś INNYM! - Czy naprawdę ???

avatar
~Marta
12.11.2017 08:41

Niska frekwencja to w skali kraju nie spotykane, wspaniałe święto bez znaczenia kto i z kim, jeśli czuje się Polakiem i Patriotom okazuję to w takich chwilach. Wschowa = Wstyd

avatar
~do Marty
12.11.2017 09:40

Wybacz Marto , nie nazywaj patriotami ludzi którzy swoimi decyzjami i " pracą " trwonią pieniądze podatników .To nie jest patriotyzm to jest wielka obłuda i hańba w czystej postaci .

avatar
~do Marty
12.11.2017 10:41

Kogo nazywasz patriotami ? . Nie chyba tych co głównym ich celem jest rugowanie lokalnych przedsiębiorców i działanie na szkodę podatników płacąc innym znacznie więcej niż to jest warte . To nie jest patriotyzm to są gierki personalne kosztem zwykłych podatników i takie działania powinny być napiętnowane i wyciągnięte konsekwencje prawne !!!. Niestety ma to znaczenie bo ja jako podatnik ciężko pracuję na te podatki które są tak beztrosko wydawane lekką ręką przyczyniając się do tego że ceny mediów mogą znowu podrożeć mimo że nie musiały . Ten proces już obserwujemy od czasu zmiany burmistrza i ciągle jeszcze postępuje . To nie jest patriotyzm ani patriotycznie okradać ludzi z ich podatków tylko dlatego że siedzą osoby na stanowiskach kierowniczych nie mający żadnego pojęcia o ekonomii i ekonomicznym kierowaniu firmy . Tu nie rządzi się ekonomicznie lecz kieruje się osobistą zemstą i nepotyzmem w szerokim pojęciu i działaniu .

avatar
~wschowiak
12.11.2017 08:49

Dlaczego uroczystości po raz pierwszy od kiedy pamiętam nie rozpoczęły się mszą w najważniejszym wschowski kościele tzn. Farze. Czyżby Czopki znowu szli na wojnę z następnym środowiskiem. Dlatego taka frekwencja. Na szczęście dla Wschowy to już tylko rok.

avatar
~:)
12.11.2017 23:41

Jak najważniejszy Kościół? Każdy jest takiej samej wagi!

avatar
~z wiki
13.11.2017 07:21

Kościół farny, także fara (niem. Pfarre, Pfarrei, Pfarrkirche czyli probostwo, parafia) – dawne określenie nadawane kościołowi parafialnemu, które nawiązuje do tradycji średniowiecza. Fary budowano najczęściej w bezpośrednim sąsiedztwie rynku. Obecnie kościołem farnym nazywa się najstarszy kościół w mieście lub główny kościół dekanatu. W miastach biskupich nazwa dla drugiego kościoła po katedrze. Określenie fara czasem odnosi się do samego terytorium parafii.

avatar
~Danek
12.11.2017 10:48

Pani Marto wstyd dla miasta Wschowy będzie jak frekwencja będzie taka niska przy wyborze nowego burmistrza . Ale znając " wielkie zasługi " obecnego burmistrza zjawią się tłumy ludzi przy urnie i podziękują obecnym włodarzą za " owocną " współpracę i " wielkie " zaangażowanie w rozbudowę i rozkwit miasta Wschowy .

avatar
~Wnuk Akowca
12.11.2017 11:40

Panie Koniuszko bardzo panu dziękuje .

avatar
~wnuk BCh
12.11.2017 12:29

Widzę, że towarzysz K... znów razem z wiodącą siłą narodu. Jak przed 1989 rokiem. A co z harcerzami, którzy do niedawna prowadzili takie uroczystości ?

avatar
~Wschowianin
12.11.2017 12:16

Szkoda, że naszym władzom brakuje lokalnego patriotyzmu. Janikowa z Patalasową składają kwiaty a wcześniej podpisują umowę wyprowadzającą 300 000 zł ze Wschowy. Dodatkowo nie liczą się z potencjalnym zagrożeniem kolejnych sądów i kar.

avatar
~Mieszkanka
12.11.2017 17:03

Rozumiem, zimno, wiatr... nie chciało się wyjść z domu, ale flagę można było wywiesić!!! W całym mieście -kilkanaście flag!!!! Na blokach osiedli- to samo!!!! Niech każdy zacznie od siebie. Ilu piszących komentarze wywiesiło flagę??? Mnie zbulwersowało kazanie , w którym "kaznodzieja" kazał oglądać TYLKO media narodowe i Trwam, a słuchać TYLKO Radia Maryja !!! To oburzające! NIE CHCĘ POLITYKI w KOŚCIELE !!!

avatar
~Anonim
13.11.2017 18:43

Tak to prawda popieram mieszkanke

avatar
~Wschowianin
12.11.2017 19:11

Dlaczego osoby z grupy "parasol" które na codzień piją , palą i klną na każdym kroku biorą udział w rekonstrukcjach i składając wiązanki w pierwszej kolejności przy asyście Pana burmistrza ? Czym sobie na to zasłużyli?

avatar
~Zdenerwowany
12.11.2017 19:23

Znowu Pan K. i jego "Strzelce" Dlatego oni co uroczystość muszą być przez niego wywyższani? Dlaczego co uroczystość muszą mieć te przyrzeczenia? W kościele to widać ich nie było dopiero przyszli pod koniec i wielkie oburzenie dlaczego stoją ostatni w kolumnie.

avatar
~Adam
12.11.2017 22:21

Mi się akurat podobało przygotowanie tego święta w takiej formie przez władze miasta, których osobiście nie popieram. Byłem na uroczystościach od początku do końca i nie żałuję. Ciekawie na rynku, uroczysty przemarsz, pod pomnikiem treściwie a potem wspaniałe występy dzieci w DK. Niech żałuje ten kto nie uczestniczył, a takich osób było wiele. A co do patriotyzmu. W obecnych czasach bardzo popularne staje się być polskim patriotom. Ludzie na fb udostępniają różne posty patriotyczne, wypowiadają się na temat uchodźców, robią sobie na ciele patriotyczne tatuaże. A w życiu codziennym nie są patriotami, lecz niszczą nasz kraj od środka. W jaki sposób? W przeróżny. Jedni poprzez oszustwa podatkowe, inni okradają innych Polaków, trzeci pracują na czarno a jeszcze inni ukrywają swoje wysokie zarobki, żeby wziąć więcej kasy z OPS. I to są najbardziej żałośni "PATRIOCI"..

avatar
~Poparzony władzą
12.11.2017 22:45

W kwestii najbliższej, choćby tu, osoby przy Pani Burmistrz, która nareszcie się okazała publicznie. Chodzi mi o tego pana w jakichś tam wojskowych lub pseudo wojskowych ciuszkach. Niedawno wraz z Panią Kolą pozował do zdjęć, teraz z Panią Burmistrz, a jeszcze kilka lat temu, jak mówią ludzie we Wschowie, chwalił się podobno jak to strzelał do piratów na morzach całego świata. Oj, jest parcie aby zaistnieć? Burmistrz? Nie. Radny? ☺️ ☺️ ☺️ ☺️ Porażka...

avatar
~ZEB
13.11.2017 10:39

Trzeba było ruszyć dupska i iść na marsz a nie marudzić ,że niska frekwencja . Na was to potrzeba komuny i nakazu chodzenia na manifestacje .

avatar
~operetka
14.11.2017 07:35

Ja pamiętam czasy, kiedy w dniu 11.11. wspominano tylko w Kościołach. W Warszawie nawet uczestnicy Uroczystości byli w |"kulturalny sposób" rozpędzani.

avatar
~Baśka
14.11.2017 11:49

A kto Wam powiedział, że wszelkie uroczystości mają przebiegać na tzw. bezmyślnym spędzie ludu ?. "zeb" pisze,ze trzeba na Was komuny... najwyraźniej wszystko mu się kojarzy z komuną... bowiem obecnie od prawie 30 lat komuny nie ma, a w dalszym ciągu jakaś siła/partia jaśnie nam panująca ma wpływ na dyrektorów szkół, ośrodki kultury, spolegliwe im samorządy, / wszelkiego rodzaju przebierańców/ i na wzór komuny "zeb" zwołuje tego rodzaju" spędy " ku uciesze..... ale jakiej?????

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl