W auli I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie odbyło się spotkanie mikołajkowe, w którym wzięło udział kilkadziesiąt rodzin. Mikołaj, dzięki pieniądzom zebranym przez swoich pomocników (młodzież licealną oraz gimnazjalną), po raz kolejny mógł obdarować obecnych paczkami i innymi prezentami
Wykryto bloker reklam!
Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.
Coroczna akcja „Zostań Świętym Mikołajem” odbywa się od kilkunastu lat. Początkiem była współpraca szkoły z oddziałem terenowym Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana”, gdzie uczniowie I LO pracowali jako wolontariusze. Ponieważ pewnego roku stowarzyszenie zrezygnowało ze zbiórki żywności i pieniędzy, zapadła decyzja, aby nie przerywać akcji i zrobić to w szkole pod patronatem Polskiego Czerwonego Krzyża. Pomysł przyjął się i trwa do dnia dzisiejszego. Każdego roku wolontariusze z Zana (a od trzech lat także z Gimnazjum Językowego), zbierają od 1,5 do 3 ton żywności i po kilka tysięcy złotych. Produkty żywnościowe, w większości w formie paczek świątecznych, trafiają do rodzin wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej a także samych wolontariuszy. Pozostałe - w największej ilości produkty takie jak mąka, makaron, cukier, ryż, kasza itp. - są przekazywane do OPS. Zebrane pieniądze trafiają na konto PCK do następnego Dnia Świętego Mikołaja i wówczas są przeznaczane na paczki.
W tym roku przez trzy tygodnie w sumie zebrano około 1,5 tony produktów żywnościowych i blisko 3 tysiące złotych - sama akacja potrwa do końca grudnia. Dodatkowe paczki trafią jeszcze przed Wigilią m. in do rodzin i osób samotnych ze Wschowy, Starego Strącza, Tylewic, Łysin, Wygnańczyc, Lginia, Siedlnicy, Szlichtyngowej, Konradowa, Nowej Wsi. Mikołaj zawita także do Hospicjum, ZOL i PWM.
W bieżącym roku, podobnie jak w ubiegłym, dużą pomocą dla Mikołaja są orlęta, czyli kadeci i strzelcy z Jednostki Strzeleckiej 4047 Wschowa, którzy budzą zainteresowanie i sympatię klientów marketów i przyczyniają się tym samym do większego zainteresowania całą akcją.
(tekst/foto: I LO)
[nggallery id=1222]
Komentarze 4