TERAZ18°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Artykuł sponsorowany

Rola pozycjonowania w budowaniu rozpoznawalności marki online. Poznaj ją!

wt., 9 września 2025 14:54

Jaka jest rola pozycjonowania w budowaniu rozpoznawalności marki online? Tego dowiesz się w tym artykule. Wskażemy Ci, czym dokładnie jest SEO, czyli pozycjonowanie oraz w jaki sposób przekłada się ono na budowę rozpoznawalności. Na koniec wskażemy, która polska agencja marketingowa jest godna polecenia.

Rola pozycjonowania w budowaniu rozpoznawalności marki online. Poznaj ją
Autor: Unsplash.com

Co to jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) jest procesem optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Ma on na celu poprawę jej widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach. Celem SEO jest zajęcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla kluczowych fraz związanych z tematyką strony. Przekłada się to na większy ruch na stronie i wzrost sprzedaży.

SEO obejmuje wiele działań, w tym:

  • optymalizację treści na stronie, aby były zgodne z wymaganiami wyszukiwarek i atrakcyjne dla użytkowników,

  • dostosowanie techniczne strony, aby ułatwić jej indeksowanie przez roboty wyszukiwarek,

  • budowanie autorytetu strony poprzez pozyskiwanie wartościowych linków z innych witryn,

  • prace nad strukturą strony oraz jej użytecznością dla użytkownika.

SEO jest procesem długoterminowym, którego wyniki mogą być widoczne po kilku miesiącach i wymaga ciągłej pracy oraz dostosowywania do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek.

Najczęściej optymalizacja skierowana jest pod kątem wyszukiwarki Google, która dominuje polski rynek. Z pozycjonowania korzystają między innymi osoby z Międzyrzecza: https://semcore.pl/pozycjonowanie-miedzyrzecz/

Jaką rolę odgrywa SEO w budowaniu rozpoznawalności marki online?

SEO odgrywa ważną rolę w budowaniu rozpoznawalności marki online przez:

  • zwiększanie widoczności marki w wyszukiwarkach — dzięki wysokim pozycjom w organicznych wynikach użytkownicy częściej zauważają markę podczas poszukiwania produktów lub usług. To sprawia, że marka staje się bardziej rozpoznawalna i łatwiej dostępna dla potencjalnych klientów.

  • budowanie autorytetu i wiarygodności — poprzez publikowanie wartościowych i zoptymalizowanych treści oraz zdobywanie linków z innych stron, marka jest postrzegana jako ekspert i godny zaufania podmiot w danej branży. To wzmacnia pozytywny wizerunek i wpływa na lojalność klientów.

  • Tworzenie trwałej, organicznej widoczności — w przeciwieństwie do reklam płatnych, SEO zapewnia długofalowe korzyści i utrzymuje wysoką widoczność marki przez długi czas.

  • wzrost liczby kliknięć i ruchu na stronie — znane marki generują więcej kliknięć w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to na większy ruch i potencjalnie na wyższe konwersje.

Którą agencję marketingową warto polecić?

Przykładem godnej polecenia agencji jest Semcore – jedna z nielicznych firm w Polsce, która w praktyce wdraża podejście Search Experience Optimization (SXO), czyli optymalizację nie tylko pod kątem algorytmu, ale przede wszystkim pod kątem potrzeb użytkownika.

Ponadto eksperci z SEO dbają też o widoczność w modelach językowych. Przecierają szlaki w kwestii GEO (ang. Generative Engine Optimization), a klienci agencji są widoczni także w modelach językowych, takich jak choćby Perplexity czy Chat GPT. Sprawdź na stronie tego usługodawcy, co to SEO.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Dla Ciebie

    18°C

    Pogoda

    Kontakt

    Nekrologi