TworzymyGłos Regionu

reklama

Radni chcą rozmawiać z burmistrzem o zmianach w szkołach wiejskich

Wtorek, 29 stycznia 2019 o 17:28, aktualizacja Piątek, 01 lutego 2019 o 12:08, autor: 44
Radni chcą rozmawiać z burmistrzem o zmianach w szkołach wiejskich

29 stycznia odbyła się wspólna komisja Rady Miejskiej. Taka komisja zwoływana jest zawsze na kilka dni przed sesją Rady Miejskiej. Wśród wielu poruszanych tematów, radni rozmawili o potrzebie zmian w oświacie na terenie gminy.

Pojawiły się głosy o podjęciu jeszcze w tym roku uchwały intencyjnej, która rozpoczęłaby proces  szkół wiejskich. Szkoły wiejskie miałyby posiadać klasy 0-3, a pozostałe roczniki dowożone by były do Wschowy. Mowa jest o wszystkich szkołach wiejskich poza Osową Sienią - tak przynajmniej powiedziała nam jedna z radnych, w której opinii uchwała intencyjna niczego jeszcze w tym roku by nie przesądzała. Należałoby spróbować i być może - mówiła jedna z radnych na wspólnej komisji - burmistrz wraz z urzędnikami zdążyliby ze wszystkimi procedurami i od września 2019 roku mielibyśmy nową sieć szkół. Jeżeli to się nie uda, to będzie rok na to, aby się dobrze do tego przygotować.

Radni byli zgodni co do tego, że należy w tej sprawie spotkać się z burmistrzem Konradem Antkowiakiem i podjąć dyskusję na temat wschowskiej oświaty. Najlepiej by było spotkać się, jak najszybciej, choćby i w przyszłym tygodniu.

Mowa była również o tym, że dyrektorzy szkół wiejskich podnoszą taki problem, że nie są w stanie przygotować klas biologicznych, fizycznych i chemicznych zgodnie z wymogami ministerstwa. Że dyrektorzy rozmawiają o tym z rodzicami i część rodziców jest otwarta na to, aby roczniki powyżej 3 klasy szkoły podstawowej były dowożone do Wschowy. Warto zaznaczyć, że nie wszyscy oczywiście rodzice wyrażają taką opinię. Temat przyszłości wschowskiej oświaty ma być kontynuowany na sesji Rady Miejskiej.

(rak)

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (44)

avatar

avatar
~Aaa
29.01.2019 17:48

Jacy oni są śmieszni jak poprzednia władza to proponowała wtedy bylo wielkie oburzenie że tak nie można i zagłosowali za szkołami wiejskimi 8 klasowym a teraz chcą to zmieniać. Wy Czopka i Patalasowej pomysły tylko kopiować umiecie i zaraz będzie że wprowadziliśmy super zmiany. Wystarczyło nie rzucać specjalnie kłód pod nogi a byłoby pieknie

avatar
~marekton
30.01.2019 10:12

Lubuski kurator z PiS mówi to coś czy nie ?

avatar
~heh
29.01.2019 18:12

jacy dyrektorzy jacy rodzice o czym wy mówicie

avatar
~Kazik
29.01.2019 19:39

Znowu jakaś manipulacja. Moje dzieci chodzą do szkoły w Lginiu. Ani razu nie słyszałem, żeby dyrektor mówił o tym, że nie jest w stanie przygotować pracowni zgodnie z wymogami ministerstwa. Nie słyszałem też takich opinii od innych rodziców. Skąd macie takie informacje? Znowu się zaczyna? Ja chcę, żeby moje dzieci chodziły do tej szkoły do końca podstawówki.

avatar
~sam_na_sali
29.01.2019 18:53

Ooooo... państwo radni się obudzili, a dokładnie którzy? Pani radna ze Siedlnicy, która była za utrzymaniem szkół wiejskich? Co się takiego stało, że teraz państwo radni są za zmianą, a w poprzedniej kadencji byli przeciwko? Czy może ci państwom radni, którzy już za Grabki mogli pozamykać szkoły wiejskie, tylko nie chcieli tego zrobić? Bardzo proszę o wypowiedź jednego z radnych z poprzedniej i obecnej kadencji, co się takiego stało, że radni zmienili zdania? Jakie to drastyczne zmiany zaszły w oświacie przez te dwa lata wprowadzania reformy, że nagle radni zaczęli mówić o zmianie sieci szkół.

avatar
~do sam na sali
29.01.2019 19:56

Teraz ta pani radna i inni są z "innej" strony stołu. brawo, hipokryzja!!

avatar
~Agnieszka Nachaj
30.01.2019 18:28

Witam Widzę że ktoś jest niedoinformowany .Nigdy nie byłam i nie będę za likwidacja szkół i nie ważne kto jest Burmistrzem .Proszę celowo nie wprowadzać opinie publicznej w błąd .

avatar
~xxxxxxx
29.01.2019 19:01

Tak kiedyś to nastąpić musi, albo wszystkich nauczycieli pozamieniać. Tych z miasta dać na wioski, a z wiejskich do miasta to by im by się oczy po otwierały.

avatar
~Ja
29.01.2019 22:07

Widzę,że znasz się na pracy nauczyciela.

avatar
~Jan
29.01.2019 19:05

Radni niech zostawią w spokoju szkoły wiejskie!

avatar
~do Jan
29.01.2019 19:41

Dokładnie!

avatar
~Do Jana
29.01.2019 20:09

A ja jestem za tym żeby radni zostawili w spokoju nowego burmistrza, nie przeszkadzać mu szanowni radni, po co robić jakiś zamęt skoro jest błogi spokój....

avatar
~Ktos
29.01.2019 19:15

Pozamykać szkoły wiejskie, wszystkie problemy się rozwiążą !!!!

avatar
~NN
29.01.2019 19:33

Niech się ujawnią pomysłodawcy tego projektu.

avatar
~NN
29.01.2019 19:40

jaśniej proszę jaśniej ,bez zasłony dymnej

avatar
~Widz
29.01.2019 19:42

a kto tu mówi o zamknięciu szkół wiejskich? Z tego co czytam pozostają klasy 0-3 :) Starsze roczniki do szkół w miastach, gdzie sale są przygotowane do zajęć biologicznych, chemicznych itd. Czytać nie potraficie? Acha, Pan Czopek chciał zamknąć wszystkie szkoły, później złagodniał :D

avatar
~Aaaa
29.01.2019 20:11

Szkoła w Lginiu pracownie ma przygotowane zgodnie z wymogami. Ma wszystko co potrzebne do funkcjonowania szkoły ośmioklasowej. I mam nadzieje że moje dzieci nie będą musiły dojeżdżać do Wschowy

avatar
~Zosia
29.01.2019 19:48

Nie od dziś wiadomo, że utrzymanie szkół na wsi kosztuje gminę i to sporo. Utrzymanie budynku, dyrektora,ksiegowej,kadrowej, sekretarki to są kolosalne kwoty w ciągu roku. Lepiej dofinansować szkoły w mieście, a spokojnie te trzy szkoły podstawowe pomieszczą dzieci ze wsi.

avatar
~Dvg
30.01.2019 14:10

To może w ogóle przeorać wszystkie wsie, po co nam one. Niech cała kasa idzie do Wschowy. Wystarcza mądre decyzje i wszystko da się pogodzić. Ale jeżeli ma się taki ograniczony umysł to nic z tego nie będzie.

avatar
~Ktoś
29.01.2019 19:52

Już dawno powinny być zamknięte po 5 dzieci w klasie i to ma byc szkoła. Śmieszne

avatar
~Mama
30.01.2019 16:16

Jeżeli Twoje dziecko nigdy nie uczyło się w tak małej grupie to nie komentuj bo pojęcia nie masz.

avatar
~ojej
29.01.2019 19:58

Chyba trzeba będzie przyjść na sesję :) Popieram pomysł oddziałów 0-3

avatar
~Jarek
29.01.2019 20:37

Mamy koniec stycznia, a do końca lutego należy całą procedurę przeprowadzić o utworzeniu na wsi klas 0 - 3 tak jak przy likwidacji szkoły. Radni w tym roku już chyba nie zdążą. Lepiej nowy Pan Naczelnik niech przygotuje nową uchwałę o sieci szkół - przecież ta dziś obowiązująca jest do 31 sierpnia 2019 roku - i co dalej ? Od 1 wrzrześnia 2019 roku już nie ma żadnej sieci szkół dla gminy Wschowa. Należy przygotować nową sieć od 1 września i w tym projekcie należałoby zaproponować te rozwiązania radnych, ale trzeba mocno spiąć się by zdążyć w terminie do końca lutego. Panie Wojciechu czy Pan wie, że zostaje Pan bez sieci szkól a niedługo będą spływać projekty organizacyjne szkół?

avatar
~do Jarka
29.01.2019 22:22

To nie będzie likwidacja szkół lecz ich wygaszanie, a to istotna różnica.

avatar
~Zong
29.01.2019 21:53

Poproszę o zdjecia na zw.pl tych wspaniale przygotowanych pracowni w szkołach wiejskich. Czy rodzice maja na uwadze dobro dzieci i ich szanse czy czubek wlasnego nosa?

avatar
~xyz
29.01.2019 23:57

Tak, właśnie rodzice mają na uwadze dobro swoich dzieci i nie chcą , aby ich pociechy uczyły się w molochach, w 30 osobowych klasach, często anonimowe dla nauczycieli, którzy ich nie uczą a są pracownikami szkoły. Nie wspomnę o przerwach. Wpadnij na przerwę do szkoły wiejskiej i np do SP nr 2 i zobacz czy jest jakaś różnica? Wolę, aby moje dziecko miało pokazane jedno doświadczenie mniej a było zauważone w klasie i w szkole, docenione, brało udział w przedstawieniach , pomimo,że nie ma zdolności aktorskich, śpiewało na nich piosenki, pomimo, że nie jest członkiem chóru szkolnego. W małej szkole praktycznie każde dziecko jest w coś zaangażowane, w dużej najlepsze, najmądrzejsze, uzdolnione. Nie każde takie jest niestety. 5 dzieci w klasie na matematyce , to tak jak prywatne korepetycje. spróbuj wytłumaczyć 30 i 5 uczniów i zobaczysz , czy to to samo? Zresztą o czym tutaj mowa? O oszczędnościach na dzieciach?

avatar
~Fgh
30.01.2019 14:13

A ja poproszę zdjęcia np lekcji wf w tych wspaniałych szkołach we Wschowie. Po kilka klas jednocześnie- to ma być standard?

avatar
~Ola
31.01.2019 15:51

Uczyłam się (niestety...) kilka lat temu w gimnazjum we Wschowie - te pracownie, doświadczenia i tak dalej, będące tak mocnym argumentem osób bedacych za zamknięciem szkół wiejskich są przezabawne - na przedmiotach ścisłych mimo posiadania „pracowni” (która pozostawia swoją droga wiele do życzenia, niby jest, ale czy spełnia okreslone normy?) oglądaliśmy filmy z doświadczeń, NIGDY ich nie robiliśmy sami. Z tego co wiem, w szkołach wiejskich projektory i telewizory działają, wiec argument zupełnie nieadekwanty.

avatar
~Do xyz
31.01.2019 20:19

Szkoła to nie są prywatne lekcje, chcesz takie to zapłać za korepetycje. Jak w tej gminie maja byc inwestycje, gdy większość budżetu idzie na oświatę, ludzie ogarnijcie sie w koncu!!!

avatar
~Witek
29.01.2019 22:53

Do Ktoś Nie. Klasy po 30 osób! To dopiero szkoła.... Aha, i jeszcze mała uwaga Gdy zostawia klasy 1- 3 w tych samych budynkach to nic albo niewiele się zmieni..Już widzę 3 klasy w tak dużym budynku jak w Lginiu. No i jeszcze trzeba będzie ogrzewać tam salę gimnastyczną. Naprawdę złoty interes. A dla tych myślących,że ta zmiana we wschodniej oświacie spowoduje że miasto i gmina będą krainą mlekiem i miodem plynaca mam smutna informację- NIE.

avatar
~Mama
30.01.2019 07:30

W końcu ktoś pomyślał. Wyłącznie 0-3 w szkołach na wioskach! Jakie przeludnienie w klasach ? Są trzy szkoły podstawowe we Wschowie! Uruchomić normalną rekrutację w SP 3 i problem się rozwiąże :)

avatar
~Do Mama
30.01.2019 08:41

Lepiej nie robić rekrutacji do SP3 tylko ją zamknąć, a zostawić w spokoju szkoły wiejskie i będą we Wschowie dwie szkoły podstawowe.

avatar
~wschowa
30.01.2019 10:03

jeżeli redakcja zw. chce uchodzić za wiarygodną, prosimy o podanie nazwisk tych radnych którzy są za likwidacją szkół. Ciekawie może wypaść porównanie. Czy to przypadkiem nie są radni, którzy przedtem byli przeciwko? I ktoś powie, że tamtym władzom ułatwiano rządzenie?

avatar
~gugas
30.01.2019 10:27

Witam aktualnie w SP 2 już są problemy, jeśli chodzi o zajęcia W-F. Młodzież korzysta z gościnności sal w Staszicu i CKIR . Szkoła nie jest w stanie pomiescic młodzieży.

avatar
~obserwator
30.01.2019 11:16

Propozycja na szkoły była za Patalas Czopek to głosowali przeciw teraz będą realizować Czopka pomysły proponuję radnym wizytę u psychiatry

avatar
~Bzdury
30.01.2019 11:30

A kiedy to głosowali przeciw ? Jakoś nie mogę sobie tego przypomnieć

avatar
~Bzdury
30.01.2019 11:33

dla przypomnienia https://zw.pl/news/matacze,135044

avatar
~Janka
31.01.2019 02:12

Nie zadzieranie z rodzicami z Lginiu.Lgin się nie poddaje nigdy

avatar
~Do Janki
31.01.2019 11:08

Macie radną z Lginia zobaczymy, jak będzie walczyć o Wasza szkółkę.

avatar
~Radna nieporadna
31.01.2019 20:21

Pani radna jakiś mało aktywna na sesjach, zagłosuje tak jak pan Czopek będzie kazał

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl