Artykuł sponsorowany
W czasach, gdy handel i usługi przenoszą się do sieci, założenie sklepu internetowego wydaje się dobrym pomysłem na biznes. Pandemia i kolejne lockdowny wywarły ogromny wpływ na gospodarkę, ale badania wskazują, że nawet tak wymagające branże jak odzieżowa i obuwnicza, notują spore wzrosty sprzedaży. Jak założyć sklep internetowy, który będzie przynosił zyski?
Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy obuwia bez jego wcześniejszego przymierzenia, były czymś niewyobrażalnym. Dziś robimy to bardzo chętnie i wszelkie badania wskazują, że konsumenci coraz częściej preferują opcję zakupów internetowych.
Optymalna polityka zwrotów, możliwość dokładnego obejrzenia produktów na wysokiej jakości zdjęciach czy nawet wideo, a także „zmierzenia” rozmiaru wirtualnie, ułatwiają zakupy w sieci. Niejednokrotnie czynią je nawet wygodniejszymi niż wizyta w sklepie stacjonarnym.
Wszystkie duże sieci obuwnicze mają swoje odpowiedniki w internecie, a na rynku wciąż pojawiają się nowi gracze. Konkurencja jest spora, ale to nie znaczy, że wypełniły się już wszystkie nisze.
Wciąż rośnie zapotrzebowanie na obuwie sportowe i casualowe. Innym pomysłem na wybicie się na rynku jest stworzenie sklepu z konkretnymi, unikalnymi markami, obuwiem streetwearowym czy turystycznym. Sklep z butami, który będzie wyróżniał się pośród konkurencji, ma szansę na przyciągnięcie większej klienteli.
Skoro mowa o zamawianiu towaru, to nie sposób pominąć tak kluczowego aspektu, jak wybór dobrej i sprawdzonej hurtowni obuwia. Czy będzie to hurtownia butów damskich czy męskich, ważne, aby wybrać dostawcę z wieloletnim doświadczeniem w branży, który zaoferuje wysokiej jakości produkty w przystępnych cenach.
Założenie sklepu internetowego nigdy nie było prostsze. Gotowe platformy e-commerce oferują szablony z możliwością personalizacji, a także takie udogodnienia jak zarządzanie stanem magazynowym, podpięcie własnej domeny, wybór różnych form płatności internetowych, sposobów dostawy oraz wiele innych dodatków.
To dobre rozwiązanie, jeśli dysponujesz niedużym budżetem na start. W przypadku większego przedsiębiorstwa bardziej opłacalne będzie uruchomienie sklepu na własnym serwerze. Dzięki temu dostosujesz platformę do indywidualnych potrzeb.
Ułatwi to także optymalizację strony pod kątem potrzeb klienta. Nie ma dziś skutecznej strony internetowej bez projektowania jej zgodnie z zasadami UX, czyli zorientowania na użytkownika. Dzięki sprawdzonym rozwiązaniom, przyciągniesz klientów i zmobilizujesz ich do zakupu.
Jeśli masz już stronę internetową, a nawet wiesz, jaka hurtownia obuwia dostarczy asortyment do twojego sklepu, pomyśl o pozycjonowaniu sklepu w sieci. Na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wpływa funkcjonalność i ergonomia strony, oferowanie produktów niedostępnych u konkurencji, a także bonus w postaci wartościowej wiedzy dla użytkowników np. w postaci bloga modowego lub poradnikowego.