TworzymyGłos Regionu

reklama

Dzieci z Ośrodka Szkolno Wychowawczego na wycieczce w Warszawie

Środa, 29 listopada 2017 o 10:15, aktualizacja Środa, 29 listopada 2017 o 10:23, autor: 1

,,Podróże mają to do siebie, że przywozi się z nich coś zupełnie innego niż to, po co się pojechało” Nicolas Bouvier Wychowankowie grup wychowawczych przy OSW we Wschowie wraz z nauczycielami wybrali się na kolejną trzydniową podróż do Warszawy. Wycieczka odbyła się w dniach 17-19.11.2017. Organizatorami wyjazdu byli Agnieszka Chojnacka, Marta Biernat i Piotr Ziarczyk, którzy sprawowali opiekę nad swoimi wychowankami.

W piątek 17 listopada po niemal 6 godzinach jazdy szkolnym busem dotarliśmy do Stolicy. Pierwszym punktem programu wycieczki była przechadzka po Zespole Pałacowo Parkowym w Warszawskich Łazienkach. Nie obyło się bez pogoni za oswojonymi wiewiórkami oraz wykonania kilku pamiątkowych zdjąć.

Najważniejszym wydarzeniem tego dnia była zaplanowana dużo wcześniej i uzgodniona z Wszechnicą wizyta w Sejmie RP, który jest Najwyższym Organem Władzy Ustawodawczej w Polsce.

Zasiąść w ławach poselskich i poczuć się jak posłowie

Po otrzymaniu przepustek mogliśmy wspólnie z panią przewodnik zwiedzić budynki, zobaczyć makietę oraz zapoznać się z historią tej instytucji. Na Sali Plenarnej mogliśmy zobaczyć z bliska jak wygląda to niezwykłe miejsce oraz zasiąść w ławach poselskich i poczuć się jak posłowie. W kuluarach dostrzegliśmy kilku posłów znanych nam z telewizji.

Przewodnik opowiedziała nam jak funkcjonuje Sejm, kiedy odbywają się obrady i przeprowadziła wśród uczniów mały konkurs wiedzy na temat znajomości funkcjonowania tej instytucji. Podczas zwiedzania jak i na koniec mogliśmy wykonać kilka pamiątkowych zdjęć. Otrzymaliśmy również drobne upominki związane z tą instytucją. Warto było zwiedzić to niezwykłe miejsce. Wygląda ono zupełnie inaczej niż w telewizji.

Warszawa nocą i Stadion PGE Narodowy

Pełni wrażeń udaliśmy się do Europejskiego Domu Spotkań Młodzieży w celu zakwaterowania. Po godzinnym odpoczynku wyruszyliśmy dalej zwiedzać piękną Stolicą. Niedaleko znajdował się Pomnik Powstania Warszawskiego, Katedra Polowa Wojska Polskiego, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca.

Nasze spacery zakończyły się późnym wieczorem, dlatego też mogliśmy podziwiać piękno Warszawy nocą. Pełni wrażeń długo jeszcze nie mogliśmy zasnąć.

W sobotę z samego rana zaraz po śniadaniu udaliśmy się autokarem na Stadion PGE Narodowy, który zrobił największe wrażenie szczególnie na chłopcach. Mieliśmy możliwość zwiedzić cały obiekt a z tarasu widokowego zrobić kilka pamiątkowych fotografii na tle biało-czerwonych krzesełek. W strefie kibica zakupiliśmy pamiątkowe gadżety związane ze Stadionem.

Ruszyliśmy w dalszą drogę – spacerując uliczkami Starego Miasta doszliśmy pod Kolumnę Zygmunta. Tutaj podziwialiśmy licznych ulicznych muzyków. Obejrzeliśmy również na żywo przemarsz Orkiestry Dętej Wojska Polskiego biorącej udział w inauguracji tegorocznej edycji ,, Szlachetnej Paczki”.

Wielka Gala Przyjaciół

Około godziny 14:00 zatrzymaliśmy się na uroczysty obiad w celu regeneracji sił do dalszej wędrówki po Warszawie. Po odpoczynku wyruszyliśmy Krakowskim Przedmieściem w stronę Pałacu Prezydenckiego. W zadumie przeczytaliśmy znajdujące się tam tablice upamiętniające ofiary katastrofy w Smoleńsku i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Po powrocie do hotelu przebraliśmy się w odświętne stroje i ruszyliśmy na Wielką Galę Przyjaciół Integracji odbywającej się z Okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. Gwiazdą wieczoru był zespół PECTUS, który po zakończonym koncercie podarował pamiątkową kartkę z autografami oraz  ze szczególną  dedykacją dla SOSW we Wschowie. Po zakończonym koncercie, rozśpiewanym autobusem wróciliśmy na odpoczynek.

Ostatni dzień wycieczki

W niedzielę rano, tuż po śniadaniu oraz wykwaterowaniu wyruszyliśmy na starówkę w celu zakupu drobnych upominków dla bliskich oraz pamiątek z wycieczki.

Zatrzymaliśmy się na dłużej przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Mieliśmy okazję zobaczyć zmianę Warty Honorowej. Młodzież była bardzo zaciekawiona historią i znaczeniem tego miejsca. Szczególnie zaintrygowani byli treścią pamiątkowych tablic oraz urn z ziemią przy których pełnili wartę żołnierze.

Następnie udaliśmy się w stronę metra, które okazało się cieszyć dużym zainteresowaniem. Samodzielnie drukowaliśmy bilety które upoważniały nas do przejazdu w obie strony. Przejazd metrem wzbudzał wiele pozytywnych emocji zwłaszcza wśród dzieci, które po raz pierwszy miały możliwość podróżowania tym środkiem lokomocji.

I tak dobiegła końca nasza kolejna wyprawa do Warszawy.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek w ulubionym przez wszystkie dzieci Mc Donalds. Wieczorem pełni wrażeń dotarliśmy cali i zdrowi do Wschowy.

Wycieczka na długo zapadnie w naszej pamięci. Już nie możemy doczekać się kolejnego wyjazdu.