TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Czym jest i na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Wtorek, 15 grudnia 2020 o 16:35, autor: 0
Czym jest i na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Pod nazwą Search Engine Optimization (SEO) kryje się wiele działań, które mają jeden główny cel: osiągnięcia przez dany serwis jak najlepszego miejsca w organicznych wynikach popularnych wyszukiwarek. Kompleksowe podejście jest więc niezbędne, ponieważ pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych to rozległy i dość skomplikowany temat.

Co wpływa na pozycję stron internetowych?

Na pozycję serwisu wpływa przede wszystkim jej strona techniczna (prędkość ładowania, metatagi, responsywność, protokoły bezpieczeństwa itd.) oraz jakość zawartości (unikalne treści, frazy kluczowe). Poza tym istotne są elementy dotyczące popularności w sieci oraz dystrybucja tworzonych treści w social mediach. Czynników rankingowych jest tak dużo, że sam proces pozycjonowania wymaga podjęcia wielu działań jednocześnie. W dużym skrócie wypozycjonowanie strony rozpoczyna się od audytu oraz optymalizacji strony, a następnie rozbudowania treści i zbudowania popularności. Konieczne jest skorzystanie z usług SEO copywritingu oraz content marketingu. Weryfikacja skuteczności odbywa się poprzez analizę statystyk. Efektem odpowiedniej strategii jest umieszczenie serwisu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Korzyści pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych

Dlaczego miejsce na 1. stronie Google jest tak istotne? Odpowiedź jest prosta: to zwiększa ruch w serwisie, co przekłada się na większe zainteresowanie ze strony klientów, a to może skutkować konwersją. 32,5% użytkowników wchodzi na stronę z pierwszego miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania. 91,5% ruchu w domenie generowane jest właśnie w ten sposób.

Zalety skorzystania z usługi SEO najłatwiej zobaczyć w przychodach. Skuteczny marketing jest kluczowy dla powodzenia całego biznesu. Jednak nie można zapominać o mniej oczywistym, ale równie istotnym efekcie. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych to jeden z lepszych sposobów na zbudowanie świadomości marki oraz stworzenia ciekawego z punktu widzenia klienta zaplecza eksperckiego. Dzięki temu firma będzie kojarzyć się dobrze również wśród tych, którzy jeszcze nie skorzystali z usług lub nie zakupili produktu.


Koszt działań SEO

Wycena wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem ustalana jest indywidualnie. Na ostateczną cenę ma wpływ m.in. branża, konkurencyjność słów kluczowych, ogólna jakość serwisu czy wiek domeny. Na tej podstawie specjaliści obliczają, jaki budżet będzie konieczny do osiągnięcia zamierzonych celów. Co więcej, wynagrodzenie profesjonalnej agencji ulega zmianie wraz z uzyskiwanymi efektami.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych to inwestycja w przyszłość

Wszystko wskazuje, że SEO będzie zyskiwać na znaczeniu z roku na rok. Dzisiejszy biznes jest już nierozerwalnie połączony z działaniami w sieci. Dlatego inwestycja w pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych to pomysł z przyszłością. Już teraz nawet najmniejsze firmy korzystają z pomocy specjalistów SEO. Dzięki temu są w stanie znaleźć odpowiednie miejsce dla swojego biznesu w internecie.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (0)

avatar

Do tej wiadomości nie został dodany żaden komentarz
Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl