Narodowy Instytut Dziedzictwa w ramach kampanii społecznej ,,Krajobraz mojego miasta" wyprodukował film i wiele spotów reklamowych, które promują tematykę dziedzictwa kulturowego w najbliższym otoczeniu.
- We Wschowie jesteśmy - można by powiedzieć - obciążeni wielowiekowym spadkiem kulturowym - mówiła dyrektor muzeum - Mówię ,,obciążeni", bo często spotykam się ze stwierdzeniem, że zabytek, to problem. Dla nas, muzealników, zabytek to skarb. W związku z tym chcielibyśmy też o tym porozmawiać, czy zabytek jest obciążeniem, czy skarbem. W materiale filmowym, przygotowanym przez NID wypowiadają się autorytety, które omawiają możliwości ekonomicznego rozwoju miast, które dbają o swój ład przestrzenny, o zabytki, o dziedzictwo kulturowe, o tę wartość dodaną, która wynika z posiadania zabytków w przestrzeni miejskiej.
Spotkania w muzeum poświęcone Wschowie w kontekście dziedzictwa kulturowego mają odbywać się cyklicznie.
(rak/foto: olek)