Miejskie pytania o Byka i parkingi
Wtorek, 18 października 2011 o 15:56, autor: admu 1
Na ostatniej Sesji Rady Miejskiej padły dwie interpelacje radnych, o które zapytaliśmy dziś burmistrza. Dotyczyły one wykonania chodnika rowerowo-pieszego do pomnika Byka oraz wprowadzenia strefy płatnego parkowania
Radny, Roman Stocki, zwrócił się z prośbą o rozważenie możliwości zaplanowania w przyszłorocznym budżecie gminy, budowy chodnika rowerowo-pieszego, od ronda w kierunku Osowej Sieni do pomnika Byka. A w latach następnych zbudowanie dalszej drogi rowerowo-pieszej do Osowej Sieni. Zapewni to bezpieczeństwo na jezdni oraz umożliwi wycieczki rowerowym i pieszym turystom – argumentuje radny Stocki.
Z kolei radny, Jacek Kowalczyk, zapytał o płatne parkingi jakie miały powstać we Wschowie.
Radny Stocki odniósł się do drogi powiatowej, która nie jest naszą własnością, ale temat ten jest bardzo ciekawy, bo obojętnie kto jest właścicielem dróg, to i tak korzystają z nich mieszkańcy. A tym bardziej ze ścieżek pieszo-rowerowych. W tym przypadku głównym wykonawcą musiałby być powiat, a gmina, tak ja zwykle, dołożyłaby się do tego na zasadach współfinansowania takich projektów. I również w tym przypadku bylibyśmy bardzo chętni.
Będziemy rozmawiać z nowymi władzami powiatu na ten temat. Chcemy, aby współpraca między nami była kontynuowana. Trzeba jednak pamiętać, że dużo będzie zależeć od możliwości finansowych powiatu i gminy w roku 2012. Przyszły rok i następne lata z powodu kryzysu i tej drugiej fali, o której tyle słyszymy, nie rysuje się w różowych barwach, jeśli chodzi o finanse – wyjaśnia Wiceburmistrz Wschowy, Andrzej Nowicki.
Dwa lata temu Rada Miejska, uchwaliła zasady tworzenia opłat z tytułu płatnych parkingów. I strefa płatnego parkowania miała zostać stworzona, ale zbiegło się to z unijnym projektem rewitalizacji Starego Miasta. Było to zbieżne w czasie i automatycznie wykluczyło przeprowadzenie płatnych parkingów. Uznaliśmy, że do pomysłu płatnych parkingów wrócimy w momencie ukończenia projektu rewitalizacji.
Oprócz rewitalizacji sprawa płatnych parkingów zahamowała także budowa obwodnicy. A ma to kluczowe znaczenie, ponieważ ciąg ulic wojewódzkich, czyli Wolsztyńska, Niepodległości, Kostki w chwili uruchomienia obwodnicy, staną się z mocy prawa ulicami gminnymi. To nie jest bez znaczenia, bo chodzi o to, kto będzie czerpał korzyści z płatnych parkingów.
Prawdopodobnie w 2013 roku będziemy tworzyć strefy płatnego parkowania, gdy rewitalizacja powinna się już zakończyć. Gdy to nastąpi to do starostwa przylegać będą ulice Daszyńskiego, Bohaterów Westerplatte, Pocztowa, a do gminy wspomniane wyżej ulice, wcześniej należące do województwa.
Wcześniej, nie opłaca się wprowadzać strefy płatnego parkowania tylko na jednym odcinku czy ulicy, ponieważ opłaty wstępne są zbyt wysokie, w postaci zakupu automatów parkingowych wraz z obsługą. Nie jest to opłacalne dla kilkunastu miejsc parkingowych, a opłaca się dopiero dla większej ilości – mówi wiceburmistrz Nowicki.
(admu)
[gallery link="file"]