TworzymyGłos Regionu

reklama

Media bez wyboru

Środa, 10 lutego 2021 o 10:43, aktualizacja Środa, 10 lutego 2021 o 11:00, autor: 42
Media bez wyboru

Drodzy Czytelnicy, pragniemy poinformować, iż popieramy i aktywnie włączamy się w protest "Media bez wyboru". Zachęcamy do zapoznania się z listem otwartym do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych.

List otwarty
 
do władz Rzeczypospolitej Polskiej
i liderów ugrupowań politycznych
 
Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.
Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, sport oraz media.
 
Wprowadzenie go będzie oznaczać:
 
- osłabienie a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,
- ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
- pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,
- faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalne media.
Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążanie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.
 
Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.
 
Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.
REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (42)

avatar

avatar
~Wyborca
10.02.2021 11:27

ZW jako portal i gazeta ściśle współpracująca z jedyną słuszną partią sprzeciwia się jej decyzjom mającym na celu przywrócenie ładu i porządku? Na służbę zdrowia żałujecie?

avatar
~:)
10.02.2021 20:56

Na służbę zdrowia nie żałowałam dopóki telewizja polska nie dostała 2 miliardów, naszych pieniędzy. Dzięki temu Kurski organizuje sylwestry, to i na zdrowie zabrakło.

avatar
~Xxx
10.02.2021 11:36

Tak.Chcą pozbawić nas wzroku,zatkać uszy,będziemy tylko jak kreciki węchem się posługiwać.TAK COWID 19 atakuje media

avatar
~Xxx
10.02.2021 11:37

Tak.Chcą pozbawić nas wzroku,zatkać uszy,będziemy tylko jak kreciki węchem się posługiwać.TAK COWID 19 atakuje media

avatar
~Brońmy media
10.02.2021 11:39

Najbardziej przykre jest to, że ok 30 procent Polaków popiera te działania rządu. Dla większości z nich obojętne są wolne media, tak jak obojętne im są wolne sądy, prawo wyboru dla kobiet itd. Dla przeciętnego wyborcy PiS wystarczy, że skacze Stoch, że M jak coś tam puszczą, że Zenek Martyniuk ma swój benefis no i Sylwestra marzeń może obejrzeć. Nie wspomnę, 500 albo i więcej na koncie. Miłego dnia

avatar
~Nie ufam tzw. wolnym mediom
10.02.2021 12:07

Ale dlaczego te wolne media wyłączyły się dla nas . W zemście ? Mam z urzędu ich popierać ? Nie umieja wymyśleć innej formy protestu ? .

avatar
~do - " Nie ufam tzw. wolnym medium"
10.02.2021 12:50

Wyłączyły się po to , aby taki baran jak ty , choć raz pomyślał !!!! bo już niebawem może będziesz mógł mówić tylko to na ci pozwolą, chodzić tylko w "mundurkach" i tam gdzie ci pozwolą ?

avatar
~Norbert Czechowski
10.02.2021 13:19

Ta forma protestu ma pokazywać, że jeśli nic nie zrobimy, to obudzimy się w reżimie totalitarnym, tak jak było w PRL lub obecnie jest na Białorusi, że będą aktywne wyłącznie media prorządowe. Te bezpośrednio finansowane przez rząd jak TVPiS lub pośrednio, przez spółki Skarbu Państwu jak szczekaczki "wSieci", czy "Gazeta Polska”. Bez wolnych mediów nie dowiedzielibyśmy się o aferze z respiratorami, o aferze maseczkowej, o ułaskawieniu przez Dudę pedofila, o pokojach na godziny Banasia, o przewaleniu przez Sasina 70 milionów złotych na nielegalne wybory, czy o tym, że pis nie radzi sobie ze szczepieniami i przykładowo 10 stycznia zaszczepiono tylko 1200 osób, czyli do zaszczepienia wszystkich Polaków będzie potrzebne ponad 80 lat. Wystarczy spojrzeć na dzisiejsze okładki gazet, mamy albo zdjęcie z protestem "Media bez cenzury", albo informację, że Jarosław Kaczyński jest człowiekiem roku lub podobną, pisowską propagandę. Wolne media to aksjomat demokracji. Sprawa jest naprawdę poważna i cieszę się, że zw.pl również do protestu przystąpiło. Jeśli teraz nie powstrzymamy pełzającej dyktatury, to niebawem może być już za późno.

avatar
~Do Norbert
10.02.2021 19:38

Ty już się lepiej nie wypowiadaj..

avatar
~Ad Do Norberta
11.02.2021 08:42

Młody, kulturalny człowiek w sposób merytoryczny opisuje cel i sens protestu. Podaje przykłady pokazujące, że media rządowe, te które nie protestują dostarczają wyłącznie informacji propagandowych, a Ty, zapewne pisowiec, bez jakiegokolwiek argumentu zakazujesz mu wypowiedzi. Może istnieć bardziej żałosna forma komentowania, niż twoja? Chyba tylko ta poniżej, gdzie pisowcy powtarzają przekaz tvp, że chodzi tylko o pieniądze, co jest kłamstwem. Pis chce iść drogą węgierska, gdzie przez podobny podatek doprowadzili do upadku wielu mediów, część z nich wykupili, a 14 lutego na Węgrzech przestanie działać ostatnie niezależne od rządu radio. Coś strasznego. Pamiętajcie, co już my, Polacy poznaliśmy w PRL, partyjny bełkot to nie informacja.

avatar
~Żal mi cię
10.02.2021 12:32

Włącz sobie TVP info to ci powinno wystarczyć. Nie łam sobie głowy problemami Polski, to nie twój poziom

avatar
~Wschowianin
10.02.2021 15:14

Brawo Norbert ale pisiorom do łba tego nie wbijesz Mam takich w rodzinie i coś na ten temat wiem

avatar
~ext7
11.02.2021 18:17

Ad „Do Norberta” Tak....Młody, kulturalny-wypisz, wymaluj jak ten z wiersza “Archanioł” Juliana Tuwima. Pamiętam ,że jeszcze nie tak dawno, pan Norbert był zaangażowanym w życie Kościoła „Katolem”, zdeklarowanym Korwinistą - poglądy ,a i stylówa a la KORWIN. Dziwne to, ale na ten czas „ćwierka” nieco inną melodię. Być może spodobała się panu Norbertowi futurystyczna wizja świata z Orwellowskiego „1984” No dobrze, dajmy pokój panu Norbertowi. Wolne Media-piękne hasło ,ale czy takie w ogóle istnieją? Bo czyż pies ugryzie rękę ,którą go karmi pan? Nie, on tą poliże. Oczywiście jak obcy spróbuje zabrać mu kość ,to będzie warczał-ot cała filozofia medialnego strajku. Co ciekawe w strajku nie wzięła udziału ATM – być może dlatego, że ma interes do Krajowej Rady, wszak kończy się jej koncesja i walczy o wznowienie.

avatar
~Adaś
10.02.2021 12:43

Redakcjo Zw, media prywatne i wolni w działaniu dziennikarze ...... jest naszym obowiązkiem poprzeć Waszą pracę, na rzecz jeszcze demokratycznego naszego kraju tak aby ważne a niewygodne dla władzy wydarzenia, był właśnie przez Was uczciwie i rzetelnie przedstawiane Polakom. A do tego nie jest koniecznością drastyczne podnoszenie kolejnej formy podatku tak aby Was usunąć z rynku medialnego. Gdyby nie Wasza dziennikarska praca na rzecz nieukrywania prawdy, szczerości i uczciwości została w jakikolwiek ograniczona to myślę, że dzień ten byłby dniem utraty demokratycznego prawa i tzw. ludzkiej sprawiedliwości ( nie mylić z PiS) . Chodzi o "afery" - np. tzw. "Vatowskie" , KNF czy SKOKU, "Banasia" itp. Uważam, że żyjemy w niezwykłym okresie cywilizacji, najwyższej próby w decyzji, ..... czy opowiadamy się za UE, NATO, wolnymi mediami i całokształtem kultury zachodniej, czy też wracamy wstecz do zależności wschodniej, demagogii, absolutyzmowi z elementami totalitaryzmu społecznego ? Ponieważ jestem za tzw. normalnością i pełną dostępnością do uczciwych informacji zwracam się też do posłów regionu (p. Asta, P. Rusiecki) o wsparcie naszych, społecznych oczekiwań. Tylko prawdziwie wolne media, oczywiście płacące co do wysokości rozsądne podatki, dają każdemu obywatelowi prawo do rzetelnej informacji o życiu państwa i szeroko rozumianej wolności osobistej. Pozdrawiam Adaś

avatar
~Ewa
10.02.2021 14:04

Brawo Norbert argumenty mądre logiczne i wniosek jeden trzeba walczyć o wolne media. Propaganda sukcesu uprawiana w TVP czyli mediach narodowych zapewni nam drugą Białoruś

avatar
~Reżim
10.02.2021 14:07

Pamiętam 13 grudnia, wtedy też padał śnieg. Dziś zabrakło mi zbawcy narodu w ciemnych okularach

avatar
~do Reżim
10.02.2021 18:14

Ale za to jest nasz "klituś-bajtuś", co to rękoma "opwiada" jak w Polsce jest cudownie, jak się rozwijamy i jacy jesteśmy fe-no-me-nal-ni.

avatar
~Do kom. Norberta
10.02.2021 18:19

Świetny komentarz, oby nie spóźniony! Bo gdzie wy młodzi byliście, jak zniszczono Trybunał Konstytucyjny, zdewastowano prawo itd. Jeszcze teraz jest dużo złośliwych, szyderczych komentarzy nt. Strajku Kobiet.... Naprawdę ludzie nie widzicie, co zrobił z Polską i Polakami PIS?!

avatar
~123
10.02.2021 18:30

No to pewnie WiP będzie musiał zabrać swój "smartfon" z rynku, albo wprowadzą opłaty jak w "kaczkomacie".

avatar
~Polak
10.02.2021 19:41

Jak dla mnie to TVN powinien prowadzić protest przez kilka lat, bo tych kłamstw już nie da się słuchać :)

avatar
~DO +"Polak"
11.02.2021 06:56

A czy ty aby jesteś Polakiem, bo z profilu przypominasz Putinowca i Łukaszenkę ---- jesteś świetnym materiałem na tego "prestiżowego policjanta" co to oni poszukują na swoje wakaty !!!!!!

avatar
~Ula
11.02.2021 21:00

Brawo popieram

avatar
~cccc
10.02.2021 22:26

A gdzie są moje komentarze??? Jak zwykle nie przeszły cenzury i nie rozumiem dlaczego. Napisałam grzecznie, nikogo nie obraziłam... no chyba że prawda w oczy kole.

avatar
~vvvvvvvv
10.02.2021 22:40

Przecież to nie chodzi o blokowanie mediów tylko o płacenie w Polsce podatków. Jesteście chorzy i ślepi z nienawiści. W innych państwach zagraniczne media płacom podatki tam gdzie nadają , ale w Polsce nie bo my jesteśmy łaskawi. Tak samo jak byliśmy jeśli chodzi o markety. Po drugie takie było larum że pieniądze które poszły na TVP mogły iść na służbę zdrowia ( przypomnę że i tak dostali więcej niż za czasów PO) a teraz te z podatku mają iść na służbę zdrowia to znowu źle.. od razu niczego nie potrzebujemy.

avatar
~Nie pisz bzdur
11.02.2021 06:58

Właśnie dzięki takim intelektualnym impotentom PiS i Kaczyński robią z Polską co chcą.

avatar
~do - "vvvvvvv"
11.02.2021 09:50

Ile psiku dziennie będziesz wystawiała komentarz plujących na ludzi którzy wiedzą co się kroi i do czego zmierza obecna polityka rządzących ? Myślisz, że jeszcze o tobie ktoś pamięta ?

avatar
~Poplątane z pomieszaniem u "vvvvvvvvv"
12.02.2021 10:46

A mianowicie Media Prywatne czytaj NIEZALEŻNE w naszym niedemokratycznym kraju PŁACĄ - PŁACĄ - PŁACĄ !!!!! podatki tak jak każe inne przedsiębiorstwa w tym kraju i miedzy innymi z tych podatków pis+ przekazał około 4 miliardy złotych od stycznia 2020r dla swojej rządowej propagandy tvppis+ !!!!!!. A ta ich stacja jak każdy inny podmiot gospodarczy w tym kraju odprowadził do KASY NARODOWEJ niespełna 23 miliony !!!!!. Czyli otrzymali za friko ok 4 miliardy od rządu pis+, a odprowadzili podatku 23 miliony !!!!!. TO SIĘ MÓWI DZIAŁALNOŚĆ na łapu capu pis+ !!!. W tym samym czasie media prywatne - NIEZALEŻNE - nie otrzymały żadnej dotacji od tego pisowskiego rządu, a PRZEKAZAŁY PODATEK OD DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DO KASY NARODU ok miliona złotych, a ten rząd chce nałożyć na NICH dodatkowy CHARACZ UWŁASZCZENIOWY !!!!!. by pokryć dotację na własną propagandę !!!!!. Jak widać tu nie chodzi o pieniądze tylko o POŁOŻENIE tak zwanej """ŁAPY""" na WOLNE MEDIA !!!!!!. I jak przy niszczeniu WOLNYCH SĄDÓW obecna propaganda i ich Hejterzy i Trolle stosują ta samą politykę propagandową OBRZYDZANIA NAM WOLNYCH - NIEZALEŻNYCH MEDIÓW !!!!!!.

avatar
~Tomasz
10.02.2021 22:53

W całej Europie media płacą taki podatek, a w Polsce nie mogą płacić?

avatar
~vvvvvvv do ~do
11.02.2021 11:32

Ty wszech wiedzący wszystko najlepiej... masz prawo mieć swoje zdanie ale i ja mam takie prawo.

avatar
~DO/(Tomasz)/
12.02.2021 13:31

/(Tomasz)/ ty tak od urodzenia nie kompetentny w tym co mówisz i piszesz ....?. Kto tu mówi o podatku w tej nowej pseudo ustawie pisu...?. To jest typowy CHARACZ , a la jak KOMUNA nakładała na Rolników Indywidulanych w latach 50 i 60 ich panowania w postaci obowiązkowego odstawiania dla państwa PRL-u Żywca i Zboża !!!!. Rolnik Indywidualny płacił podatek i dodatkowo został OBCIĄŻONY CHARACZEM w postaci obowiązkowych dostaw dla Państwa PRL. PODOBNIE jest teraz z tą USTAWĄ Mediów za państwa pisu; - media jak może już czytałeś i się oświeciłeś płacą podatek jak każda firma w tym państwie od 1990 roku, a państwo pis próbuje nałożyć na nich CHARACZ w postaci dodatkowego opodatkowania dochodów od REKLAM !!!!!!. Zauważ, że to państwo pis z Naszej kieszeni nie łożyło w czasie pandemii stosownych pieniędzy na służbę zdrowia, osoby niepełnosprawne i chore, ale znalazło ok. 4 miliardy na dofinasowanie mediów państwowych , czyli tvp !!!!!. Czy to jest NORMALNE ?????. TVP zamiast zarabiać i odprowadzać pieniądzę do Naszej Wspólnej Kasy , tak jak każdy porządny podatnik w tym kraju to ta stacja państwowa je nam zabiera i to w miliardach złotych ---- a My - Właśnie My - jakbyś nie wiedział wszyscy płacimy na te państwowe media STAŁY MIESIĘCZNY ABONAMENT !!!!!. CO TU JEST GRANE z tymi państwowymi mediami ??????. /(Tomasz)/ o jakim ty chłopcze mówisz i piszesz podatku ????. Wróć do szkoły i podłucz się o podatkach !!!!.

avatar
~Prawy Polak
10.02.2021 23:15

Większość piszących kompletnie nie rozumie o co w tym wszystkim chodzi a jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze . Ma to być zwykły podatek od reklam . Takie podatki płaci się u Niemczech , Hiszpani czy we Francji .Głównym adresatem tych podatków mają być duże koncerny a nie takie biedne żuczki ja ZW.pl. Np taki TVN wywozi z Polski rocznie ponad 500 mln to dlaczego nie może podzielić się z Państwem Polskim . Tym bardziej że te środki mają trafić do NFZ - tu czyli poprawią działanie służby zdrowia.Ktoś kto twierdzi że ma to coś wspólnego z wolnością słowa jest kompletnym ignorantem Załóżmy że TVN zapłaci podatek za reklamy 25 mln złotych . Jak ten fakt wpłynie na to , że nie będą mówić o Sasinie czy innych politykach Pisu . Moim zdanie będą i to ze zdwojoną siłą Nie dajcie się zmanipulować bo media bronią własnego interesu . My zwykli ludzie podatki płacić musimy i nikt nas nie pyta czy nam się to podoba.

avatar
~Lewy Niemiec
11.02.2021 09:12

Jako prawy Polak zainteresuj się na początek polską ortografią i interpunkcją. Twoja wypowiedź świadczy, iż jesteś mizernym Polakiem - nieznającym mowy ojczystej.

avatar
~do lewy Niemiec
11.02.2021 10:47

żadnej merytorycznej uwagi nie wniosłeś oprócz wytknięcia komus ,że nie postawił przecinka we właściwym miejscu.Przecież nie o to w tym chodzi.Starsi ludzi np.zapominają juz zasady pisowni ale czy to ma znaczyć ,że nie wolno im sie wypowiadać ?

avatar
~xxxxxx
11.02.2021 09:51

Ludzie znowu dajecie się wkręcić. Przecież to chodzi o podatek który musieli by płacić w Polsce tak jak się dzieje w innych państwach a nie o to że zabiorą im wolność słowa. A ludzie nie rozumiejący o co chodzi robią zadymę że zostanie tylko TVP. Druga rzecz która mnie interesuje to płacę abonament za to że korzystam z tv satelitarnej, płacę za internet a protestujący pozbawili mi dostępu... kto mi wróci kasę? Jakim prawem pozbawiono mnie możliwości wglądu skoro za to zapłaciłam.. PYTAM kto mi zabrał wolność ??? Bo jak dla mnie to protestujący bo uważam że powinni płacić podatek tak jak i ja płacę.

avatar
~do powyżej
11.02.2021 10:45

Przecież TVTrwam było dostępne ? Przy takim stanie umysłu nic więcej nie trzeba.

avatar
~KLASYCZNY (xxxxxx) !
11.02.2021 11:21

OTO !!!!, KLASYCZNY TROLL pis+ !!!!. W całym świecie, w całej Europie i w tym i kochanej USA pis+ OBNIŻAJĄ PODATKI DLA WSZYSTKICH PRACODAWCÓW w związku z PANDEMIĄ COVID-19 --- a rząd pis+ nam podwyższa , a mediom dodatkowo dodaje BEZCZELNIE ZABIERAJĄC, kiedy w tym samym czasie DOTUJE MILIARDAMI ZŁOTYCH swoje media tvppis+ !!!!!. A taki TROLL jak ten (xxxxxx) i jemu podobni na tych forach bezczelnie wmawiają NAM NORMALNIE MYŚLĄCYM, że to jest wg nich normalne !!!!!. I nie dziwmy się, że teraz będą się mnożyć takie TROLLE i HEJTERZY pis+ aby nam OBRZYDZIC nasze NORMALNE życie tak jak obrzydzali nam kiedyś to nauczycieli, to rezydentów Służby Zdrowia, to Sędziów, to protest Kobiet w obronie praw Kobiet , itd. TROLL to TROLL on się tym żywi i karmi by nam życie obrzydzać !!!!!!. Narka - Niech żyją wolne media i My !!!!!.

avatar
~~xxxxxx do ~do powyżej
11.02.2021 22:22

A wyobraź sobie że nawet nie mam tego kanału.

avatar
~do powyżej
12.02.2021 08:59

Wybacz , ale tego nie mogę sobie wyobrazić !! Bądź, jesteś kobieto kompletną ignorantką z rozumiem przez, jak "do rączki" otrzymam to popieram.

avatar
~~xxxxxx do ~KLASYCZNY
11.02.2021 22:42

No popatrz a nasz rząd taki niedobry i nic nie pomógł. A po drugie nie jestem trollem i nikomu nic nie wmawiam. Wyrażam swój punkt widzenia a ty swój no i dobra. Nie rób z ludzi nieudaczników...przeczytają, pomyślą i sami wnioski wyciągną. Nigdy nie twierdziłam że wiem wszystko najlepiej ( w odróżnieniu od ciebie), nie twierdziłam że podoba mi się wszystko co robi PiS. W przeszłości głosowałam na partie w opozycji jednak zawiodłam się na nich. Jedna rada... Mniej jadu będzie ci się lepiej spało.

avatar
~~~xxxxxx do ~do powyżej
12.02.2021 16:43

A widzisz tu znów cię zaskoczę bo nie załapałam się ani na 500+ bo dzieci mam za dorosłe a rety ani emerytury jeszcze nie mam więc niczym mnie nie kupili i zapewniam cię że jest więcej takich osób.

avatar
~Do ext7
12.02.2021 15:36

A ja zapytam Ciebie, czy Ty oglądasz TVP w wydaniu ich propagandzistów i jesteś w przeświadczeniu PRAWDY informacyjnej ? Nie wliczaj tylko "typ pogoda" bo to chyba jedyna informacja wiarygodna i zgodna z rzeczywistością.

avatar
~Adaś
12.02.2021 16:36

Zdaje się, że niebezpieczeństwo opodatkowania od reklam mediów, a z tym związane konsekwencje in minus, za sprawą partii p. Gowina zostało oddalone ? Może w przyszłości, bez czynnika politycznego ( na dzisiaj ten demontaż mediów byłby potrzebny do wyborów 2003 PiS) należałoby wrócić do sprawy ale w innych okolicznościach zdrowotno-gospodarczych........ powiedzmy sobie szczerze - czy o kasę na pewno chodzi ? Dobijać ostatnim gwoździem nasze firmy medialne ( nasze nazywam te, które pracują na rzecz polskiego społeczeństwa i zatrudniają Polaków) to chyba coś nie tak . Natomiast na ile Polska jest w stanie "skubnąć" Big Techy , o ogromnym potencjale i wartości ( ok. 5,3 bln dol. na dzisiaj) można jedynie gdybać i z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć, że NIC lub prawie NIC. To robota nie dla "maluszkich " to zadziałanie dla UE . Potęga wielkiej czwórki Big Tech zawstydza państwa więc o czym wczoraj nasz premier rozważał to tylko jego wyobraźnia jest w stanie ogarnąć........, to chyba już nie pierwszy raz jak przywołuje swoje " dobre lata" z innej epoki ? Adaś

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl