TworzymyGłos Regionu

reklama

Zlikwidują, połączą czy powstaną filie
obrazek
W środę, czyli 21 grudnia odbędzie się spotkanie burmistrza Wschowy ze wschowskimi radnymi. Tematem spotkania będzie przedstawienie kilku wariantów rozwiązania problemów oświatowych w gminie Wschowa czytaj całość artykułu

Komentarze

avatar

avatar
~;p;p
20.12.2011 22:09

do Ziomal z Wygnańczyc: kim jesteś ?? że piszesz że z wygnańczyc jesteś ???

avatar
~nikt
20.12.2011 22:18

No cóż bardzo mnie dziwi chęć likwidacji gim nr 1. Połączenie obu szkół może i jest ekonomiczne, ale nikt nie myśli o przyszłości. Teraz mamy niż a co stanie się, gdy znów pojawi się wyż z przedszkoli, gdzie się wtedy pomieszczą uczniowie. Gimnazjum nr 2 jest dużą szkołą z licznymi klasami dołożenie nowych uczniów szkole raczej nie pomoże a wręcz spotęguje problemy wychowawcze. Piszecie, że klasy są mało liczne, za co w dużej mierze odpowiada powstanie gimnazjum językowego. Uczniowie liceum podejrzewam nie chwalą sobie rannych pobudek jak i długich godzin lekcyjnych, które ze względu na warunki szkolne są nie uniknione, gdyż trzeba się dzielić klasami z gimnazjum. a może je przenieść do gimnazjum nr 1:>

avatar
~nikt
20.12.2011 22:31

aha a co do strajkującej młodzieży:. Popieram w stu procentach - mają prawo walczyć o swoją szkołę, przedstawić swoje argumenty - mam nadzieję, że radni podejmując decyzję spróbują chociaż z nimi porozmawiać, zobaczyć listy z podpisami, które zbierali w obronie swojej szkoły.Nawet, gdyby obalono ich argumenty mają prawo być wysłuchani a ich starania docenione.

avatar
~ziomal z Wygnańczyc
20.12.2011 22:31

Znając życie to gim1 pójdzie pod młotek i będzie do kupienia i będzie stało tak jak kino i mleczarnia nikt tego nie będzie chciał kupić bo za drogo bo nie ma przyszłości we Wschowie dla takich inwestycji.Dlatego gim1 mogło by być wykorzystane jako szkoął dla szkól podstawowych z łysin i Lginia a także Śiedlnicy.Moim zdanie było by to dobre rozwiązanie

avatar
~ngw
20.12.2011 22:52

Moim zdaniem szkoły wiejskie nie powinny być zamykane, bo te dzieci nie odnajdą się we Wschowie, szkoły wiejskie powinny być i się nie mogę zgodzić z ziomal z Wygnańczyc bo kolega nie ma racji.

avatar
~edi
20.12.2011 22:56

Te wszystkie zrewitalizowane skwerki,kamienice,kolegium itp.-owszem pozyskano na nie nie pieniądze-ale tylko w części-bodaj na poziomie -30-35%.Reszta forsy z budżetu gminy. Co do gimnazjum językowego w Zanie-to gdy ono powstało-niestety część lekcji zaczynała się o 7.10, nie wspomnę już o tym-kiedy zajęcia kończono. Ciekawe zatem -jak będzie wyglądał plan lekcji po połączeniu gim.nr i 1 i nr 2 -jak myślicie??

avatar
~Karol
20.12.2011 23:07

Burmistrz likwiduje publiczne gimnazjum bo swoje dzieci posyła do prywatnego we wschowskim liceum. Jest niż, a władze wyrażają zgodę na powstanie trzeciego prywatnego gimnazjum, na które subwencja idzie z urzędu miasta! Gdyby nie to gimnazjum nie byłoby problemów z redukcją klas w gimnazjum nr 1 i 2. Co będzie z dziećmi z wyżu. Zamkną Gimnazjum nr 1, budynek zniszczeje i co dalej? Będzie tak jak z przedszkolami. Czy ktoś tu myśli perspektywicznie?

avatar
~ngw
20.12.2011 23:10

Moim zdaniem będą zapewne jeszcze jacyś nauczyciele zatrudnieni z gim 1

avatar
~Marek
20.12.2011 23:14

BRAWO!!! Jeżeli w gminie szukamy oszczędności kosztem NASZYCH DZIECI to niżej już chyba nie możemy upaść. Jestem częstym bywalcem tej szkoły i ani elewacja ani dachówki nie spadały mi na głowę. To że budynek w opinii urzędników jest w złym stanie świadczy tylko o gospodarności burmistrza. Gdyby z roku na rok dokonywano remontów wszystko byłoby w porządku.

avatar
~zdrowy rozsadek
20.12.2011 23:35

Do wsh -Bywam często w różnych miejscowościach małych i srednich, nawet niepowiatowych - Radzyń Podlaski, Witnica, Wolsztyn, Włoszakowice - zwykła wieś, czy Rydzyna i inne. Goszczę u siebie także ludzi z którymi współpracuję, przyjeżdza do mnie rodzina, która od kilku lat nie mieszka we Wschowie, gdyz wyjechała za pracą i słyszę zawsze zapytania "co tu sie robi? Czemu burmistrz nie pozyskuje środków na inwestycje???, gdzie jest rozbudowana strefa przemysłow???" Napisz mi wsh - jakie powstały zakłady we Wschowie za kadencji obecnego burmistrza a może lepiej bedzie Ci wymienić te, które zostały pozamykane??? Dlaczego więecej ludzi ze Wschowy wyjeżdża niż przybywa? Przecież to miasto powiatowe??? Kolejny zakład ma być zlikwidowany, czy to jest ok?

avatar
~Sowa
20.12.2011 23:54

Tak, Tak!!! Zlikwidujcie a za parę lat będziemy musieli dzieci do Leszna wysyłać bo na 100% na nowo nie otworzą. Inną sprawą jest, że za Prusów we Wschowie było tylko o jedną szkołę mniej niż dziś. Co świadczy o tym, ile nam brakuje do Niemców (kultury).

avatar
~Franek
21.12.2011 01:18

Czopek może się wykażesz w końcu?! Jakby nie było w tym rejonie dostałeś najwięcej głosów...

avatar
~wsh
21.12.2011 08:04

do zdrowy rozsądek. Tyle, że te co wymieniles to są w większości woj. Wielkopolski. Masz racje zgadzam się z Tobą nie powstało nic, ale to nie wina władz, tylko inwestorów , którzy nie chcą tu inwestować, a dlaczego nie wiem może są lepsze alternatywy dla nich , ale to samo jest w LEsznie, Głogowie i innych miastach niczego nie przybywa tylko się likwiduje. Ostatnim argumentem moim jest to ,że woj. lubuskie jest nie potrzebne , a powiat wschowski juz na pewno ! Wschowe podłączyć pod LEszno, Sławę pod Nową Sól, Szlichtyngowe pod Głogów i po problemie !. Ale kiedys ktoś czyt. mieszkancy nie chcieli to mamy to co mamy i kto nie byłby burmistrzem to się nie zmieni !!! uświadomcie sobie to ludzie. Dla nas najkorzystniejsze rozwiązanie to likwidacja powiatu i dołączenie do leszzyńskiego, a nie do ZG po wszysko jeżdzic a do leszna 20 km. Ale to wina osób z przeszłości.

avatar
~xxx
21.12.2011 08:10

POPIERAM PANA MARKA W 100% !!! TEZ BYWAM W TEJ SZKOLE,MOJE DZIECKO SIE TAM UCZY I NIE MAM NIC DO ZARZUCENIA!!! CHCIAŁOBY SIE KRZYKNĄĆ "kocham cie polsko"... BRAK POPROSTU SŁÓW

avatar
~Piotr
21.12.2011 09:24

Najlepiej likwidacją szkół zatuszować wieloletnie zaniedbania wynikające ze złego zarządzania budynkami. Gdyby budynki były systematycznie remontowane ich stan techniczny (elewacje, dachy, okna, instalacje) byłby o wiele lepszy, a tak burmistrz ma kolejny argument za likwidacją szkół (wysokie nakłady inwestycyjne związane z dostosowaniem szkół do nowych wymogów np. p.poż., wymianą okien, dachów, itp.). Za Grabki dużo się projektuje (żeby jego koledzy i znajomi mieli co robić), ale mało się z tego realizuje. Chyba, że robi to „święta trójca” panów, których nazwiska zaczynają się na literę „M”. Jeden projektuje, drugi wydaje pozwolenia, a trzeci wykonuje. Od szkół „ręce precz”!!! Dzieciaki powinny mieć jakieś opcje wyboru między szkołami wewnątrz gminy i miasta, bo inaczej uciekną do ościennych miast np. Leszna i Głogowa. Dzieci z obszarów wiejskich przynajmniej do 3 klasy powinny mieć szkoły „pod nosem”, czyli w Przyczynie Górnej, Łysinach, Siedlnicy, Osowej Sieni. Oszczędności można w nich znaleźć robiąc z tych szkół filie SP nr1 i SP nr 2. Przez co likwidujemy etaty dyrektorów, wice dyrektorów, księgowych i kadrowych. Zostawić etaty dla nauczycieli nauczania początkowego (stacjonarnych) i językowców oraz wychowania fizycznego (dojezdnych). Do sprzątania szkół można wynająć firmy zewnętrzne, przez co likwidujemy etaty sprzątaczek. Dzieci z obszarów wiejskich od 3klasy do 6klasy i miejskie od 1klasy do 6klasy powinny się uczyć w szkole SP nr1 i SP nr2. Oszczędności można w nich znaleźć robiąc: - termomodernizację (docieplenie ścian i stropodachów, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wymianę instalacji c.o.). O ile wiem to projekty na te inwestycje zostały już zrobione przez kolegów Grabki. Dofinansowanie można dostać z UE lub z Banku Gospodarki Krajowej, - likwidując etat pierwszego i drugiego wice dyrektora (w każdej szkole wystarczy dyrektor, księgowa i kadrowa, którzy powinni zajmować się wyłącznie zarządzaniem szkoły, dyrektor nie powinien prowadzić zajęć lekcyjnych w ramach swojej pracy), - do sprzątania szkół można wynająć firmy zewnętrzne, przez co likwidujemy etaty sprzątaczek. Jeśli chodzi o gimnazja to też powinny być dwa Gimnazjum nr 1 i nr 2, a to trzecie do którego chodzą dzieci wschowskiej „elity” (bandy urzędników i złodzieji samochodów , itp.) powinno być pozbawione subwencji oświatowych i zamknięte. Jak ma istnieć to niech będzie prywatne i rodzice płacą czesne za swoje dzieciaki. Oszczędności w gimnazjach można znaleźć w taki sam sposób jak w SP nr 1 i nr 2.

avatar
~Szkolne lata to basn zakleta
21.12.2011 10:49

Wschowianie,pomozmy burmistrzowi poszukac oszczednosci bo ma z tym problem.Chodzac w niedziele do kosciola widzimy jak w oczach posuwaja sie prace na Kolegium Jezuickim.Proponuje doprowadzic do etapu w stanie surowym i zaoszczedzic na ogromnych kosztach wykonczenia ,wyposazenia,przeprowadzki istniejacej bibloteki,ogromnych kosztach eksploatacji/czy budzet miasta to wytrzyma w czasach kryzysu/i kolejnych etapach dla swoich bo na to unia juz nie da.Czasowe zamkniecie muzeum i lapidarium a do ochrony wystarczy monitoring i straz miejska.Herberger czekal 400 lat na swoje muzeum to i kilka lat poczeka. Wstrzymane prace i ponowne otwarcie zamknietych czasowo placowek finansowac z podadkow po utworzeniu zapowiadanych setek miejsc pracy.No przeciez juz kilka lat wstecz pobrali premie za pozyskanie inwestora /Swedwood/ Zaoszczedzone srodki z powodzeniem wystarcza na oswiate,utrzymanie wiejskich szkol i inne wazniejsze cele.bo ; TAKIE RZECZPOSPOLITEJ wladanie,jakie mlodziezy chowanie...

avatar
~aga
21.12.2011 11:02

Jestem pewna,że protesyujący a przede wszystkim uczniowie nie mają pojęcia jaki jest budżet naszej gminy i ile z tego trzeba przeznaczyć na utrzymanie oświaty.Rocznie trzeba wyłożyc z kasy gminnej około 45% z całego budżetu. To kwota prawie dwa razy taka jak przez 2 lata wydane pieniądze na rewitalizację w Rynku i Placu Farnym( wraz z dotacjami unijnymi).Jakieś decyzje samorząd musi podjąć ,bo subwencje otrzymywane z budżetu państwa nie wystarczają na pokrycie wszystkich potrzeb oświaty.Każde rozwiązanie tej kwestii nie jest dobre ,budzi emocje i rozgoryczenie,ale jakie jest inne wyjście?Nie można tu mieszać zakladow pracyimarketów,to są prywatne inwestycje.Ktoś tu pisał o strefie ekonomicznej.Tak ,jest potrzebna po to ,żeby Ci,w których teraz gmina inwestuje ( przypominam-45% rocznie z budzetu) mogli po ukończeni edukacji wrócic do Wschowy.Obecnie jest ,tak,że ,,inwestycje"w uczniów nie przynoszą nic gminie oprócz satyfakcji.Po ukończeniu edukacji większość zostaje w Poznaniu,Wrocławiu,Warszawie.

avatar
~x
21.12.2011 11:58

Droga Ago. Jesli rewitalizacja w Rynku i Placu Farnym jest szczytem mozliwosci Wladz ,to faktycznie byly stracone pieniadze na ich nauke i nawet satysfakcji brak.

avatar
~gim2
21.12.2011 13:36

jesteście żałośni. oceniacie gim2 po opiniach innych ludzi a to strasznie dziecinne. skąd możecie wiedziec jak wygląda życie w gim2 skoro nigdy w życiu nie mieliście z nim do czynienia? a poza tym o jakiś znów osiągnięciach mówicie? nie wygląda na to aby w tamtym gimnazjum można było doskanalić w pełni swoje pasje i umiejętności. błagam, gim1 jest w opłakanym stanie i w sumie nie dziwię sie decyzji miasta. a największą żenadą jest plotka o jakichkolwiek narkotykach w gim 2. to bzdura i oszczerstwo. pozdrawiam i do zobaczenia iw gim 2 ;)

avatar
~aga
21.12.2011 14:35

Do x.Przykład rewitalizacji podałam,żeby zobrazować jakie koszty z dochodów własnych musi wydawać gmina na oświatę.Te zrewitalizowane skwery itd. też mi się nie podobają i uważam,że wykonano je za zbyt wysoką cenę.Ale ta cena nie ma żadnego wpływu na umniejszenie kwot jakie trzeba wydać na oświatę.To są zupelnie inne fundusze.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl