TworzymyGłos Regionu

reklama

Radni chcą rozmawiać z burmistrzem o zmianach w szkołach wiejskich
obrazek

29 stycznia odbyła się wspólna komisja Rady Miejskiej. Taka komisja zwoływana jest zawsze na kilka dni przed sesją Rady Miejskiej. Wśród wielu poruszanych tematów, radni rozmawili o potrzebie zmian w oświacie na terenie gminy.

czytaj całość artykułu

Komentarze

avatar

avatar
~Aaa
29.01.2019 17:48

Jacy oni są śmieszni jak poprzednia władza to proponowała wtedy bylo wielkie oburzenie że tak nie można i zagłosowali za szkołami wiejskimi 8 klasowym a teraz chcą to zmieniać. Wy Czopka i Patalasowej pomysły tylko kopiować umiecie i zaraz będzie że wprowadziliśmy super zmiany. Wystarczyło nie rzucać specjalnie kłód pod nogi a byłoby pieknie

avatar
~marekton
30.01.2019 10:12

Lubuski kurator z PiS mówi to coś czy nie ?

avatar
~heh
29.01.2019 18:12

jacy dyrektorzy jacy rodzice o czym wy mówicie

avatar
~Kazik
29.01.2019 19:39

Znowu jakaś manipulacja. Moje dzieci chodzą do szkoły w Lginiu. Ani razu nie słyszałem, żeby dyrektor mówił o tym, że nie jest w stanie przygotować pracowni zgodnie z wymogami ministerstwa. Nie słyszałem też takich opinii od innych rodziców. Skąd macie takie informacje? Znowu się zaczyna? Ja chcę, żeby moje dzieci chodziły do tej szkoły do końca podstawówki.

avatar
~sam_na_sali
29.01.2019 18:53

Ooooo... państwo radni się obudzili, a dokładnie którzy? Pani radna ze Siedlnicy, która była za utrzymaniem szkół wiejskich? Co się takiego stało, że teraz państwo radni są za zmianą, a w poprzedniej kadencji byli przeciwko? Czy może ci państwom radni, którzy już za Grabki mogli pozamykać szkoły wiejskie, tylko nie chcieli tego zrobić? Bardzo proszę o wypowiedź jednego z radnych z poprzedniej i obecnej kadencji, co się takiego stało, że radni zmienili zdania? Jakie to drastyczne zmiany zaszły w oświacie przez te dwa lata wprowadzania reformy, że nagle radni zaczęli mówić o zmianie sieci szkół.

avatar
~do sam na sali
29.01.2019 19:56

Teraz ta pani radna i inni są z "innej" strony stołu. brawo, hipokryzja!!

avatar
~Agnieszka Nachaj
30.01.2019 18:28

Witam Widzę że ktoś jest niedoinformowany .Nigdy nie byłam i nie będę za likwidacja szkół i nie ważne kto jest Burmistrzem .Proszę celowo nie wprowadzać opinie publicznej w błąd .

avatar
~xxxxxxx
29.01.2019 19:01

Tak kiedyś to nastąpić musi, albo wszystkich nauczycieli pozamieniać. Tych z miasta dać na wioski, a z wiejskich do miasta to by im by się oczy po otwierały.

avatar
~Ja
29.01.2019 22:07

Widzę,że znasz się na pracy nauczyciela.

avatar
~Jan
29.01.2019 19:05

Radni niech zostawią w spokoju szkoły wiejskie!

avatar
~do Jan
29.01.2019 19:41

Dokładnie!

avatar
~Do Jana
29.01.2019 20:09

A ja jestem za tym żeby radni zostawili w spokoju nowego burmistrza, nie przeszkadzać mu szanowni radni, po co robić jakiś zamęt skoro jest błogi spokój....

avatar
~Ktos
29.01.2019 19:15

Pozamykać szkoły wiejskie, wszystkie problemy się rozwiążą !!!!

avatar
~NN
29.01.2019 19:33

Niech się ujawnią pomysłodawcy tego projektu.

avatar
~NN
29.01.2019 19:40

jaśniej proszę jaśniej ,bez zasłony dymnej

avatar
~Widz
29.01.2019 19:42

a kto tu mówi o zamknięciu szkół wiejskich? Z tego co czytam pozostają klasy 0-3 :) Starsze roczniki do szkół w miastach, gdzie sale są przygotowane do zajęć biologicznych, chemicznych itd. Czytać nie potraficie? Acha, Pan Czopek chciał zamknąć wszystkie szkoły, później złagodniał :D

avatar
~Aaaa
29.01.2019 20:11

Szkoła w Lginiu pracownie ma przygotowane zgodnie z wymogami. Ma wszystko co potrzebne do funkcjonowania szkoły ośmioklasowej. I mam nadzieje że moje dzieci nie będą musiły dojeżdżać do Wschowy

avatar
~Zosia
29.01.2019 19:48

Nie od dziś wiadomo, że utrzymanie szkół na wsi kosztuje gminę i to sporo. Utrzymanie budynku, dyrektora,ksiegowej,kadrowej, sekretarki to są kolosalne kwoty w ciągu roku. Lepiej dofinansować szkoły w mieście, a spokojnie te trzy szkoły podstawowe pomieszczą dzieci ze wsi.

avatar
~Dvg
30.01.2019 14:10

To może w ogóle przeorać wszystkie wsie, po co nam one. Niech cała kasa idzie do Wschowy. Wystarcza mądre decyzje i wszystko da się pogodzić. Ale jeżeli ma się taki ograniczony umysł to nic z tego nie będzie.

avatar
~Ktoś
29.01.2019 19:52

Już dawno powinny być zamknięte po 5 dzieci w klasie i to ma byc szkoła. Śmieszne

avatar
~Mama
30.01.2019 16:16

Jeżeli Twoje dziecko nigdy nie uczyło się w tak małej grupie to nie komentuj bo pojęcia nie masz.

avatar
~ojej
29.01.2019 19:58

Chyba trzeba będzie przyjść na sesję :) Popieram pomysł oddziałów 0-3

avatar
~Jarek
29.01.2019 20:37

Mamy koniec stycznia, a do końca lutego należy całą procedurę przeprowadzić o utworzeniu na wsi klas 0 - 3 tak jak przy likwidacji szkoły. Radni w tym roku już chyba nie zdążą. Lepiej nowy Pan Naczelnik niech przygotuje nową uchwałę o sieci szkół - przecież ta dziś obowiązująca jest do 31 sierpnia 2019 roku - i co dalej ? Od 1 wrzrześnia 2019 roku już nie ma żadnej sieci szkół dla gminy Wschowa. Należy przygotować nową sieć od 1 września i w tym projekcie należałoby zaproponować te rozwiązania radnych, ale trzeba mocno spiąć się by zdążyć w terminie do końca lutego. Panie Wojciechu czy Pan wie, że zostaje Pan bez sieci szkól a niedługo będą spływać projekty organizacyjne szkół?

avatar
~do Jarka
29.01.2019 22:22

To nie będzie likwidacja szkół lecz ich wygaszanie, a to istotna różnica.

avatar
~Zong
29.01.2019 21:53

Poproszę o zdjecia na zw.pl tych wspaniale przygotowanych pracowni w szkołach wiejskich. Czy rodzice maja na uwadze dobro dzieci i ich szanse czy czubek wlasnego nosa?

avatar
~xyz
29.01.2019 23:57

Tak, właśnie rodzice mają na uwadze dobro swoich dzieci i nie chcą , aby ich pociechy uczyły się w molochach, w 30 osobowych klasach, często anonimowe dla nauczycieli, którzy ich nie uczą a są pracownikami szkoły. Nie wspomnę o przerwach. Wpadnij na przerwę do szkoły wiejskiej i np do SP nr 2 i zobacz czy jest jakaś różnica? Wolę, aby moje dziecko miało pokazane jedno doświadczenie mniej a było zauważone w klasie i w szkole, docenione, brało udział w przedstawieniach , pomimo,że nie ma zdolności aktorskich, śpiewało na nich piosenki, pomimo, że nie jest członkiem chóru szkolnego. W małej szkole praktycznie każde dziecko jest w coś zaangażowane, w dużej najlepsze, najmądrzejsze, uzdolnione. Nie każde takie jest niestety. 5 dzieci w klasie na matematyce , to tak jak prywatne korepetycje. spróbuj wytłumaczyć 30 i 5 uczniów i zobaczysz , czy to to samo? Zresztą o czym tutaj mowa? O oszczędnościach na dzieciach?

avatar
~Fgh
30.01.2019 14:13

A ja poproszę zdjęcia np lekcji wf w tych wspaniałych szkołach we Wschowie. Po kilka klas jednocześnie- to ma być standard?

avatar
~Ola
31.01.2019 15:51

Uczyłam się (niestety...) kilka lat temu w gimnazjum we Wschowie - te pracownie, doświadczenia i tak dalej, będące tak mocnym argumentem osób bedacych za zamknięciem szkół wiejskich są przezabawne - na przedmiotach ścisłych mimo posiadania „pracowni” (która pozostawia swoją droga wiele do życzenia, niby jest, ale czy spełnia okreslone normy?) oglądaliśmy filmy z doświadczeń, NIGDY ich nie robiliśmy sami. Z tego co wiem, w szkołach wiejskich projektory i telewizory działają, wiec argument zupełnie nieadekwanty.

avatar
~Do xyz
31.01.2019 20:19

Szkoła to nie są prywatne lekcje, chcesz takie to zapłać za korepetycje. Jak w tej gminie maja byc inwestycje, gdy większość budżetu idzie na oświatę, ludzie ogarnijcie sie w koncu!!!

avatar
~Witek
29.01.2019 22:53

Do Ktoś Nie. Klasy po 30 osób! To dopiero szkoła.... Aha, i jeszcze mała uwaga Gdy zostawia klasy 1- 3 w tych samych budynkach to nic albo niewiele się zmieni..Już widzę 3 klasy w tak dużym budynku jak w Lginiu. No i jeszcze trzeba będzie ogrzewać tam salę gimnastyczną. Naprawdę złoty interes. A dla tych myślących,że ta zmiana we wschodniej oświacie spowoduje że miasto i gmina będą krainą mlekiem i miodem plynaca mam smutna informację- NIE.

avatar
~Mama
30.01.2019 07:30

W końcu ktoś pomyślał. Wyłącznie 0-3 w szkołach na wioskach! Jakie przeludnienie w klasach ? Są trzy szkoły podstawowe we Wschowie! Uruchomić normalną rekrutację w SP 3 i problem się rozwiąże :)

avatar
~Do Mama
30.01.2019 08:41

Lepiej nie robić rekrutacji do SP3 tylko ją zamknąć, a zostawić w spokoju szkoły wiejskie i będą we Wschowie dwie szkoły podstawowe.

avatar
~wschowa
30.01.2019 10:03

jeżeli redakcja zw. chce uchodzić za wiarygodną, prosimy o podanie nazwisk tych radnych którzy są za likwidacją szkół. Ciekawie może wypaść porównanie. Czy to przypadkiem nie są radni, którzy przedtem byli przeciwko? I ktoś powie, że tamtym władzom ułatwiano rządzenie?

avatar
~gugas
30.01.2019 10:27

Witam aktualnie w SP 2 już są problemy, jeśli chodzi o zajęcia W-F. Młodzież korzysta z gościnności sal w Staszicu i CKIR . Szkoła nie jest w stanie pomiescic młodzieży.

avatar
~obserwator
30.01.2019 11:16

Propozycja na szkoły była za Patalas Czopek to głosowali przeciw teraz będą realizować Czopka pomysły proponuję radnym wizytę u psychiatry

avatar
~Bzdury
30.01.2019 11:30

A kiedy to głosowali przeciw ? Jakoś nie mogę sobie tego przypomnieć

avatar
~Bzdury
30.01.2019 11:33

dla przypomnienia https://zw.pl/news/matacze,135044

avatar
~Janka
31.01.2019 02:12

Nie zadzieranie z rodzicami z Lginiu.Lgin się nie poddaje nigdy

avatar
~Do Janki
31.01.2019 11:08

Macie radną z Lginia zobaczymy, jak będzie walczyć o Wasza szkółkę.

avatar
~Radna nieporadna
31.01.2019 20:21

Pani radna jakiś mało aktywna na sesjach, zagłosuje tak jak pan Czopek będzie kazał

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl