reklama
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o tym, że 15 listopada zostało podpisane porozumienie z gminami Głogowa i Wschowy. Pierwsze prace remontowe mogą ruszyć jeszcze w tym roku. Koniec inwestycji planowany jest na listopad 2019 roku. Wartość inwestycji wyniesie około 12 milionów złotych. 9 milionów zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 2,5 miliona – gmina miejska Głogów, pół miliona – gmina Wschowa.
czytaj całość artykułuSuper nareszcie coś się będzie działo. Może nie taka straszna ..."""dziura """" ta nasza Wschowa....trzymam kciuki i pozdrawiam niedowiarkow
Czy ktoś wyliczał opłacalność trasy ? na dzisiaj w każdym domu jest samochód
A czy zawsze i wszystko musi się opłacać??? Budowa chodników się nie opłaca, wykonywanie operacji starszych osób ratujące często im życie lub chociażby sprawność fizyczną również się nie opłaca.... i co mamy tego nie robić, bo się nie opłaca?
Mając samochód to i tak trudno wyliczyć czas czy zdąży się na pociąg do Zielonej Góry.Korek na moście w Głogowie jest bardzo często.Niekiedy aż do Serbów. Innego dojazdu brak.I jak zdążyć na pociąg do Zielonej Góry w przypadku studentów i osób pracujących?
Oby ten remont nie przebiegał tak jak remont linii Leszno-Wrocław w wykonaniu firmy Astaldi ....
Kompletnie nieopłacalna inwestycja. Czasy się zmieniają obecnie większość młodych osób posiada już swoje samochody a jeśli chodzi o osoby starsze istnieją przecież markobusy, które mają bardzo dobre połączenie do Głogowa i Leszna :)
Ale nie każdego rajcuje jazda z kapłanami pod brodą. Poza tym niektórzy jeżdżą dalej niż do Leszna czy Głogowa.
Super w końcu nie będzie trzeba drałować spod wiaduktu na stację !!!
Ty nie myl pojęć - zdrowie i życie z torami ? W Dubaju to mogą sobie dopłacać a w Wschowie trzeba parę razy wydawaną złotówką pooglądać aby w pierwszej kolejności łatać to co konieczne .
Kolej w danym mieście - miejscowości to czy w XIX wieku, czy XXI wieku jest i będzie zawsze wyrazem postępu i rozwoju dla tej miejscowości - czy to się komuś podoba czy nie !!!. Posiadanie samochodów, jak to większość forumowiczów próbuje to podkreślać nie ma z tym nic wspólnego !!!, bowiem samochód jest tylko dobrem danej jednostki i rodziny, a nie rozwojem danej miejscowości !!!!. Świetna inwestycja!, przywróci dobrą ocenę dla Wschowy !
Jak na razie jest tylko dużo gadania i zapewniania co to nie będzie jak się odbuduje . Trochę proszę popatrzeć na realia i na rzeczywistość która jest bardzo mglista i bardzo nie jasna . Proszę wreszcie wziąć się za konkretną odbudowę a nie za gadanie . Ja osobiście nie wierzę w tą kolej i jej kursy regularne między Lesznem a Głogowem . Problemem będzie podróż poza Głogów i poza Leszno . Na wyjazd do Zielonej Góry czy Gorzowa kto sobie pozwoli stracić ponad dwa dni ? . A poza Leszno np do Warszawy czy Szczecina i na powrót do Wschowy też straci ponad dwa dni to kto zechce jechać takim transportem . Popatrzcie realnie na obecne połączenia w obu tych miastach a odechce wam się kolei raz na zawsze , ani zaplecza sanitarnego ani zaplecza kulinarnego . No chyba że z butelką wody i z własnymi kanapkami jak zaraz po wojnie kiedy nic nie było .
Co ty za brednie wygadujesz... w Markobusach na pewno jest zaplecze sanitarne i kulinarne...hahahaha..... w pociagach z tego, co wiadomo są toalety, a w dalekobieżnych również WARSy. widać, że chyba dawno pociągiem nie podróżujesz... już nie ma starych taborów, jak kiedyś, dzisiejsze pociągi to standard europejski... a podróż do Wawy czy Szczecina nie zajmuje 24 godzin. Owszem, są remonty na niektórych trasach, ale nie porównujmy polskiej kolei do albańskiej. Ludzie popatrzcie sobie w necie, jak wyglądają dzisiaj pociągi, jak wyglądają koleje w poszczególnych województwach - co wy tu piszecie za bzdury. Puszczenie kolei wyciągnie Wschowę z tego marazmu markobusowego. Skończą się wreszcie te fatalne warunki podróży w busie jak na grzybobranie. Ludzie, kolej to jest przyszłość transportu w naszym kraju. Nie słuchajcie oszołomów, którzy mówią, że każdy ma samochód - gdyby tak było, to we Wschowie byłyby notoryczne korki, a jakoś nie widać, żeby miasto stało zakorkowane... Ważne jest tylko to, żeby pociągi puszczane były w sensownych godzinach - wtedy na pewno będzie zainteresowanie. W latach 90tych jeździłem pociągiem do Leszna do szkoły i rano peron zawsze był pełen, czasami trzeba było stać, bo miejsca siedzące były zajęte. Taki stan może się pojawić ponownie, wszystko zależy od udostępniania usług kolejowych
Bardzo mi przykro że " panowie " nie pojęli mojego skrótu myślowego i wzięli wprost to co napisałem . " Panowie " nim się wypowiecie pomyślcie trochę logicznie i nie wkładajcie swoje pięć groszy . Idea " odbudowy " tego dworca przynajmniej słowna trwa już ponad dwa lata i zapewne potrwa jeszcze jakiś czas nieokreślony . A co do odbudowy zaplecza czyli budynku dworca , infrastruktury kolejowej w szerokim tego słowa znaczeniu ( budynek nastawni i jego modernizacja wraz z zabezpieczeniami ) to jest też wielka niewiadoma , kto budował zwykły garaż to wie ile trzeba mieć pozwoleń na budowę takiego prostego projektu i ile trudu trzeba sobie zadać by uzyskać legalne pozwolenie . Remont budynku dworca to też nie jest bułka z masłem albowiem ten budynek jest zabytkowy a nad nim trzyma pieczę konserwator zabytków . Więc nie będzie łatwo przystosować pomieszczeń dla niepełnosprawnych i ich potrzeb itp itd . Tutaj też zastosuję myślenie skrótowe żeby nie przynudzać . Ja wiem że entuzjazm mieszkańców jest bardzo duży ale rzeczywistość w przepisach infrastruktury obiektu i sanitarnych też jest i trzeba je spełnić żeby obiekt mógł być oddany do użytku zgodnie z obowiązującymi normami i nakazami . No i na zakończenie najważniejsze trzeba mieć opracowane plany na rozbudowę tego dworca i wszystkie zezwolenia i uzgodnienia . A o nich cisza jak po " śmierci organisty " . Więc jak na razie dużo się dyskutuje i nic poza tym .
Do 2027 nasza linia kolejowa zostanie przez rząd zmodernizowana i zelektryfikowana, a prace zapewne zaczną się dużo wcześniej. Moim zdaniem nie ma sensu remont tej linii przez gminę, skoro za kilka lat tory zostaną rozebrane i położone nowe, dostosowane do prędości 160 km/h. Lepiej byłoby do tego czasu zmodernizować nasz dworzec z przyległościami i przystosować do obsługi pasażerów. Poniżej link o planowanej modernizacji: https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/20180704_CPK_PortSolidarno%C5%9B%C4%87_KomisjaINF_FINAL.pdf/5b830833-d1a4-0fd7-eea2-4ddc9711dc00
Ludzie o czym wy mówicie, przywrócenie takiej linii kolejowej to nie może być przyczyną, że ja nie mam auta, a ja jadę koleją trochę dalej, raz w miesiącu raz w roku. Przywrócenie tej linii kolejowej powinno być poprzedzone badaniami lub większą akcją na skalę Polski, np.: zwiększenie roli transportu kolejowego w transporcie osobowym i towarowym. W dzisiejszej dobie kiedy kołem przewozi się 90% pasażerów i towarów, to przywrócenie tej linii kolejowej co najmniej jest wątpliwe. Faktem jest również, że po wprowadzeniu do transportu osobowego, zniesienie monopolu PKS-u, firm prywatnych, znacznie utrudniło nam podróżowanie po kraju, w znacznej mierze oparło się to tylko na ekonomii, opłacalności. Nie wiem czy na wspomnianej trasie podróżni zrekompensują nakłady i chociażby wynik finansowy wyjdzie na zero. Nie chciałbym jednoznacznie wskazywać, że zadziałały tutaj naciski, żeby wykazać, że ja coś zrobiłam. Na zakończenie wleję nutkę optymizmu, oby to przedsięwzięcie dało zysk, albo chociażby wyszło na zero.
Osoby, które nie dojeżdżają na co dzień do pracy nie powinny się wypowiadać na temat opłacalności tej trasy. Niech przez tydzień spróbują dojeżdżać autobusami, a wtedy porozmawiamy. Mądrale.
A wiecie dla czego Ikea nie wybudowała u nas zakładu? Bo taki zakład potrzebuje transportu kolejowego. Dodatkowo uważam, że nie dużo chcą od nas pieniędzy.
Pomysł na kolej we Wschowie to sentymentalna podróż do wspomnień! Tylko kto za to będzie płacił? To niewielkie wsparcie to kropla w morzu potrzeb!
powiedzcie dlaczego nie dopuszczono firmy ktora zrobiłaby to za pol tej ceny, wyslali oferte, robia duze uslugi dla intercity, dlaczego nie chcielismy taniej? a do tego bilety mialy kosztowac o polowe taniej niz w pkp
Nawet Ci co mają samochody nieraz jadą pociągiem bo wygoda i książkę można poczytać i do toalety pójść itp. Super że kolej znowu będzie może jakiś przemyslytez przyjdzie. Dziękuję poprzedniej władzy i Pani burmistrz i vice.
Nie zapominajcie również o tym, że to jest fragment linii kolejowej idącej dalej na Krotoszyn i dziwnym trafem przechodzącej przez teren planowanej kopalni odkrywkowej (niby z tego zrezygnowano, ale nie tak całkiem oficjalnie). W związku z tym ta linia kolejowa i tak byłaby modernizowana. A że PKP przy okazji może szarpnąć trochę kasy od gmin? Będzie dla nich trochę taniej
To jest na prawdę dobra wiadomość. Często uczęszczam do Leszna i z miłą chęcią będę korzystał z pociągu. Mam samochód, ale cenię sobie tego typu projekty i chętnie będę korzystał z usług PKP.