TworzymyGłos Regionu

reklama

Wyremontują linię kolejową, zmodernizują perony. Pociągi osiągną prędkość do 100 km/h

Poniedziałek, 19 listopada 2018 o 12:28, aktualizacja Piątek, 30 listopada 2018 o 15:14, autor: 40
Wyremontują linię kolejową, zmodernizują perony. Pociągi osiągną prędkość do 100 km/h

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o tym, że 15 listopada zostało podpisane porozumienie z gminami Głogowa i Wschowy. Pierwsze prace remontowe mogą ruszyć jeszcze w tym roku. Koniec inwestycji planowany jest na listopad 2019 roku. Wartość inwestycji wyniesie około 12 milionów złotych. 9 milionów zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 2,5 miliona – gmina miejska Głogów, pół miliona – gmina Wschowa.

15 listopada 2018 roku zostało podpisane porozumienie między PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a gminami Wschową i Głogowem. Rzecz dotyczy współfinansowania remontu linii kolejowej między Lesznem a Głogowem.

- Podróżni po 12 latach zyskają sprawne połączenie w regionie oraz wygodną obsługę na peronach. Wymienione zostaną tory. Zmodernizowane perony na stacjach Lasocice, Wschowa, Stare Drzewce i przystanku Głogówko, będą wyposażone w nową nawierzchnię, oświetlenie, ławki i tablice informacyjne. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki poprawie stanu 30 przejazdów kolejowo – drogowych. Po przebudowie linii pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/h – czytamy na stronie internetowej PKP - Pierwsze prace, po wyłonieniu w przetargu wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych, mogą się rozpocząć jeszcze w 2018 r. Zakończenie inwestycji planowane jest na listopad 2019 r. Umożliwi to jazdę pociągów na trasie Głogów – Leszno od rozkładu 2019/2020. Wartość wykonania dokumentacji i prac budowlanych to około 12 mln zł netto. Gmina Miejska Głogów dofinansuje roboty w kwocie 2,5 mln zł netto, Gmina Wschowa w kwocie 0,5 mln zł netto. Pozostałe środki zapewnią PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

(rak)

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (40)

avatar

avatar
~Wschowianin
19.11.2018 12:39

Super nareszcie coś się będzie działo. Może nie taka straszna ..."""dziura """" ta nasza Wschowa....trzymam kciuki i pozdrawiam niedowiarkow

avatar
~Gekon
20.11.2018 01:04

Super! Dziękuje odchodzącej władzy za zaangażowanie w odbudowie kolei na trasie Leszno - Głogów! DZIĘKUJE! ŻEGNAJCIE!

avatar
~Krzyś
19.11.2018 12:51

Czy ktoś wyliczał opłacalność trasy ? na dzisiaj w każdym domu jest samochód

avatar
~Wschowianin
19.11.2018 12:54

Niestety nie każda rodzina ma samochód. .....

avatar
~Krzysztofie
19.11.2018 13:00

A czy zawsze i wszystko musi się opłacać??? Budowa chodników się nie opłaca, wykonywanie operacji starszych osób ratujące często im życie lub chociażby sprawność fizyczną również się nie opłaca.... i co mamy tego nie robić, bo się nie opłaca?

avatar
~Hana
20.11.2018 10:33

Mając samochód to i tak trudno wyliczyć czas czy zdąży się na pociąg do Zielonej Góry.Korek na moście w Głogowie jest bardzo często.Niekiedy aż do Serbów. Innego dojazdu brak.I jak zdążyć na pociąg do Zielonej Góry w przypadku studentów i osób pracujących?

avatar
~re:Wschowianin
22.11.2018 17:07

I przez to rozumiesz, że teraz cała Wschowa ma się dla nich dokładać, aby utrzymać nierentowne połączenie ?

avatar
~Hieronim
19.11.2018 12:55

Oby ten remont nie przebiegał tak jak remont linii Leszno-Wrocław w wykonaniu firmy Astaldi ....

avatar
~Mieszkanka Wschowy
19.11.2018 13:03

Kompletnie nieopłacalna inwestycja. Czasy się zmieniają obecnie większość młodych osób posiada już swoje samochody a jeśli chodzi o osoby starsze istnieją przecież markobusy, które mają bardzo dobre połączenie do Głogowa i Leszna :)

avatar
~.
19.11.2018 14:02

Ale nie każdego rajcuje jazda z kapłanami pod brodą. Poza tym niektórzy jeżdżą dalej niż do Leszna czy Głogowa.

avatar
~dona
19.11.2018 15:29

zupełnie się z panią nie zgadzam,nie wszyscy młodzi ludzie mają auta,a przemieszczanie się z pod wiaduktu z większym bagażem na dworzec jest trudne dla wielu osób,wjazd pociągiem daje możliwość szybszej przesiadki i dalszego podróżowania

avatar
~Zainteresowany
19.11.2018 13:41

Super w końcu nie będzie trzeba drałować spod wiaduktu na stację !!!

avatar
~Do "Krzysztofa"
19.11.2018 14:17

Ty nie myl pojęć - zdrowie i życie z torami ? W Dubaju to mogą sobie dopłacać a w Wschowie trzeba parę razy wydawaną złotówką pooglądać aby w pierwszej kolejności łatać to co konieczne .

avatar
~Lobo
19.11.2018 15:01

I tak Afryki nie dogonicie! Czy to warto na trzy pociągi na dobę?

avatar
~Lesbos
19.11.2018 17:15

Ty sie lepiej zajmij targowiskiem bo na niczym innym sie człeku nie znasz.

avatar
~sdf
19.11.2018 15:09

Kto w temacie ten wie, że Pani Kola dużo w tym zdziałała.

avatar
~Czesiu
19.11.2018 17:16

Jakos jestem w temacie i o tej Pani pierwsze slysze.

avatar
~@!
19.11.2018 15:54

Kolej w danym mieście - miejscowości to czy w XIX wieku, czy XXI wieku jest i będzie zawsze wyrazem postępu i rozwoju dla tej miejscowości - czy to się komuś podoba czy nie !!!. Posiadanie samochodów, jak to większość forumowiczów próbuje to podkreślać nie ma z tym nic wspólnego !!!, bowiem samochód jest tylko dobrem danej jednostki i rodziny, a nie rozwojem danej miejscowości !!!!. Świetna inwestycja!, przywróci dobrą ocenę dla Wschowy !

avatar
~Antek
19.11.2018 16:25

Jak na razie jest tylko dużo gadania i zapewniania co to nie będzie jak się odbuduje . Trochę proszę popatrzeć na realia i na rzeczywistość która jest bardzo mglista i bardzo nie jasna . Proszę wreszcie wziąć się za konkretną odbudowę a nie za gadanie . Ja osobiście nie wierzę w tą kolej i jej kursy regularne między Lesznem a Głogowem . Problemem będzie podróż poza Głogów i poza Leszno . Na wyjazd do Zielonej Góry czy Gorzowa kto sobie pozwoli stracić ponad dwa dni ? . A poza Leszno np do Warszawy czy Szczecina i na powrót do Wschowy też straci ponad dwa dni to kto zechce jechać takim transportem . Popatrzcie realnie na obecne połączenia w obu tych miastach a odechce wam się kolei raz na zawsze , ani zaplecza sanitarnego ani zaplecza kulinarnego . No chyba że z butelką wody i z własnymi kanapkami jak zaraz po wojnie kiedy nic nie było .

avatar
~Antoni
19.11.2018 17:18

A Ty masz w aucie kibel i lodowke?

avatar
~do Antek
19.11.2018 18:09

Co ty za brednie wygadujesz... w Markobusach na pewno jest zaplecze sanitarne i kulinarne...hahahaha..... w pociagach z tego, co wiadomo są toalety, a w dalekobieżnych również WARSy. widać, że chyba dawno pociągiem nie podróżujesz... już nie ma starych taborów, jak kiedyś, dzisiejsze pociągi to standard europejski... a podróż do Wawy czy Szczecina nie zajmuje 24 godzin. Owszem, są remonty na niektórych trasach, ale nie porównujmy polskiej kolei do albańskiej. Ludzie popatrzcie sobie w necie, jak wyglądają dzisiaj pociągi, jak wyglądają koleje w poszczególnych województwach - co wy tu piszecie za bzdury. Puszczenie kolei wyciągnie Wschowę z tego marazmu markobusowego. Skończą się wreszcie te fatalne warunki podróży w busie jak na grzybobranie. Ludzie, kolej to jest przyszłość transportu w naszym kraju. Nie słuchajcie oszołomów, którzy mówią, że każdy ma samochód - gdyby tak było, to we Wschowie byłyby notoryczne korki, a jakoś nie widać, żeby miasto stało zakorkowane... Ważne jest tylko to, żeby pociągi puszczane były w sensownych godzinach - wtedy na pewno będzie zainteresowanie. W latach 90tych jeździłem pociągiem do Leszna do szkoły i rano peron zawsze był pełen, czasami trzeba było stać, bo miejsca siedzące były zajęte. Taki stan może się pojawić ponownie, wszystko zależy od udostępniania usług kolejowych

avatar
~Antek
20.11.2018 09:34

Bardzo mi przykro że " panowie " nie pojęli mojego skrótu myślowego i wzięli wprost to co napisałem . " Panowie " nim się wypowiecie pomyślcie trochę logicznie i nie wkładajcie swoje pięć groszy . Idea " odbudowy " tego dworca przynajmniej słowna trwa już ponad dwa lata i zapewne potrwa jeszcze jakiś czas nieokreślony . A co do odbudowy zaplecza czyli budynku dworca , infrastruktury kolejowej w szerokim tego słowa znaczeniu ( budynek nastawni i jego modernizacja wraz z zabezpieczeniami ) to jest też wielka niewiadoma , kto budował zwykły garaż to wie ile trzeba mieć pozwoleń na budowę takiego prostego projektu i ile trudu trzeba sobie zadać by uzyskać legalne pozwolenie . Remont budynku dworca to też nie jest bułka z masłem albowiem ten budynek jest zabytkowy a nad nim trzyma pieczę konserwator zabytków . Więc nie będzie łatwo przystosować pomieszczeń dla niepełnosprawnych i ich potrzeb itp itd . Tutaj też zastosuję myślenie skrótowe żeby nie przynudzać . Ja wiem że entuzjazm mieszkańców jest bardzo duży ale rzeczywistość w przepisach infrastruktury obiektu i sanitarnych też jest i trzeba je spełnić żeby obiekt mógł być oddany do użytku zgodnie z obowiązującymi normami i nakazami . No i na zakończenie najważniejsze trzeba mieć opracowane plany na rozbudowę tego dworca i wszystkie zezwolenia i uzgodnienia . A o nich cisza jak po " śmierci organisty " . Więc jak na razie dużo się dyskutuje i nic poza tym .

avatar
~Mirosław Damian Jasiński
19.11.2018 18:11

Do 2027 nasza linia kolejowa zostanie przez rząd zmodernizowana i zelektryfikowana, a prace zapewne zaczną się dużo wcześniej. Moim zdaniem nie ma sensu remont tej linii przez gminę, skoro za kilka lat tory zostaną rozebrane i położone nowe, dostosowane do prędości 160 km/h. Lepiej byłoby do tego czasu zmodernizować nasz dworzec z przyległościami i przystosować do obsługi pasażerów. Poniżej link o planowanej modernizacji: https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/20180704_CPK_PortSolidarno%C5%9B%C4%87_KomisjaINF_FINAL.pdf/5b830833-d1a4-0fd7-eea2-4ddc9711dc00

avatar
~wschowianin
19.11.2018 18:45

Ludzie o czym wy mówicie, przywrócenie takiej linii kolejowej to nie może być przyczyną, że ja nie mam auta, a ja jadę koleją trochę dalej, raz w miesiącu raz w roku. Przywrócenie tej linii kolejowej powinno być poprzedzone badaniami lub większą akcją na skalę Polski, np.: zwiększenie roli transportu kolejowego w transporcie osobowym i towarowym. W dzisiejszej dobie kiedy kołem przewozi się 90% pasażerów i towarów, to przywrócenie tej linii kolejowej co najmniej jest wątpliwe. Faktem jest również, że po wprowadzeniu do transportu osobowego, zniesienie monopolu PKS-u, firm prywatnych, znacznie utrudniło nam podróżowanie po kraju, w znacznej mierze oparło się to tylko na ekonomii, opłacalności. Nie wiem czy na wspomnianej trasie podróżni zrekompensują nakłady i chociażby wynik finansowy wyjdzie na zero. Nie chciałbym jednoznacznie wskazywać, że zadziałały tutaj naciski, żeby wykazać, że ja coś zrobiłam. Na zakończenie wleję nutkę optymizmu, oby to przedsięwzięcie dało zysk, albo chociażby wyszło na zero.

avatar
~Ktoś
19.11.2018 19:17

Osoby, które nie dojeżdżają na co dzień do pracy nie powinny się wypowiadać na temat opłacalności tej trasy. Niech przez tydzień spróbują dojeżdżać autobusami, a wtedy porozmawiamy. Mądrale.

avatar
~Maciek
19.11.2018 21:13

A wiecie dla czego Ikea nie wybudowała u nas zakładu? Bo taki zakład potrzebuje transportu kolejowego. Dodatkowo uważam, że nie dużo chcą od nas pieniędzy.

avatar
~Olo
19.11.2018 21:31

Pomysł na kolej we Wschowie to sentymentalna podróż do wspomnień! Tylko kto za to będzie płacił? To niewielkie wsparcie to kropla w morzu potrzeb!

avatar
~zainteresowany
20.11.2018 09:07

powiedzcie dlaczego nie dopuszczono firmy ktora zrobiłaby to za pol tej ceny, wyslali oferte, robia duze uslugi dla intercity, dlaczego nie chcielismy taniej? a do tego bilety mialy kosztowac o polowe taniej niz w pkp

avatar
~bvc
20.11.2018 10:47

Nawet Ci co mają samochody nieraz jadą pociągiem bo wygoda i książkę można poczytać i do toalety pójść itp. Super że kolej znowu będzie może jakiś przemyslytez przyjdzie. Dziękuję poprzedniej władzy i Pani burmistrz i vice.

avatar
~do bvc
20.11.2018 12:15

A niby czym oni się tak tobie zapunktowali ? . Kolej jest to chyba ostatnia rzecz na którą ci wymienieni mieli wpływ i jakiekolwiek zasługi .

avatar
~ja
20.11.2018 11:54

Nie zapominajcie również o tym, że to jest fragment linii kolejowej idącej dalej na Krotoszyn i dziwnym trafem przechodzącej przez teren planowanej kopalni odkrywkowej (niby z tego zrezygnowano, ale nie tak całkiem oficjalnie). W związku z tym ta linia kolejowa i tak byłaby modernizowana. A że PKP przy okazji może szarpnąć trochę kasy od gmin? Będzie dla nich trochę taniej

avatar
~szlichta
20.11.2018 13:28

ale w szlichcie brak torow ?

avatar
~awe
20.11.2018 16:15

ale pociąg tamtędy nie będzie jechał tylko przez drzewce

avatar
~Marcin
20.11.2018 13:56

To jest na prawdę dobra wiadomość. Często uczęszczam do Leszna i z miłą chęcią będę korzystał z pociągu. Mam samochód, ale cenię sobie tego typu projekty i chętnie będę korzystał z usług PKP.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl