Wtorek, 17 listopada 2015 o 08:46, aktualizacja Poniedziałek, 16 maja 2016 o 15:36, autor: Martyna Dziadosz 0
Uratuj swój samochód przed wydatkami
Przegub napędowy potrafi być zmorą dla kierowców. Kłopotliwe odgłosy, drgania, a ostatecznie wizja drogiej naprawy przyprawia o prawdziwy zawrót głowy. Przegub to nieodłączny element samochodów z niezależnym zawieszeniem. Najbardziej narażone na usterki są pojazdy z przednim napędem, w którym ciężar przenoszony jest pod bardzo dużymi kątami. Niestety część ta traci na swojej wytrzymałości, gdy musi pracować w maksymalnym wychylenie. Jedynie prawidłowa eksploatacja może zmniejszyć ryzyko awarii.
Jak prawidłowo zadbać o przegub?
Warto podkreślić, że element ten charakteryzuje się sporą wytrzymałością. Czas po jakim należy podjąć decyzję o wymianie zależy od stylu jazdy kierowcy i stanu gumowych osłon widniejących na części. Najczęstszą przyczyną awarii przegubu jest gwałtowne ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach. Zmorą jest też buksowanie kołami w miejscu! Nakładane w takich momentach ogromne obciążenie na ten element sprawia, że po kilku takich sytuacjach możemy zostać niemile zaskoczeni usterką. Drugą bardzo popularną przyczyną awarii jest fatalny stan gumowych osłon, które nienawidzą kurzu i kontaktu z zanieczyszczeniami. Wystarczy kilka wycieczek po nieutwardzonej nawierzchni lub przejażdżka po gałęziach i osłony ulegają uszkodzeniu. Ponadto guma ma tendencje do starzenia się, a co za tym idzie z czasem parcieje. Uszkodzone osłony przepuszczają piasek i wodę, która w zaledwie kilka dni potrafi doszczętnie zniszczyć przegub napędowy.
Lepiej zapobiegać, niż przepłacać
Wymiana osłon to wydatek rzędu ok. 80 zł uzależniony od marki pojazdu jaki posiadamy. Przy wymianie należy bezwzględnie pamiętać o wyczyszczeniu całego elementu i nałożeniu ponownie smaru. Wielu kierowców bagatelizuje zakup nowych osłon, a to skutkuje koniecznością nabycia nowego przeguba. W ASO może kosztować on nawet 2000 zł! Dlatego warto zadać sobie pytanie, czy takie niedbalstwo jest opłacalne?
Uniknij dodatkowych wydatków
Należy regularnie sprawdzać stan osłon, wystarczy skręcić koła i obejrzeć w jakiej kondycji jest guma. Jeśli nie możemy dostrzec pęknięć nie bójmy się wybadać dłonią wad. Czynność warto powtarzać co najmniej raz w miesiącu. Jeśli zależy nam na zachowaniu sprawności tej kłopotliwej części nigdy nie ruszajmy gwałtownie na skręconych kołach. Przy każdym przeglądzie poprośmy mechanika o sprawdzenie stanu osłon na podnośniku. A jak zdiagnozować usterkę? O awarii mogą świadczyć też przykre odgłosy dochodzące przy ruszaniu. Mowa o stukaniu i metalicznych dźwiękach. Możemy też wyczuwać specyficzne bicie w momencie przyspieszania lub dziwne wibracje w trakcie jazdy. Kiedy dojdzie do przerwania osłony pojazd zostanie unieruchomiony, a do warsztatu pojedziemy już z pomocą lawety. Dlatego zapobiegajmy w porę i uniknijmy przykrych wydatków, które mogą znacząco uszczuplić nasz budżet.
Uratuj swój samochód przed wydatkami
Przegub napędowy potrafi być zmorą dla kierowców. Kłopotliwe odgłosy, drgania, a ostatecznie wizja drogiej naprawy przyprawia o prawdziwy zawrót głowy. Przegub to nieodłączny element samochodów z niezależnym zawieszeniem. Najbardziej narażone na usterki są pojazdy z przednim napędem, w którym ciężar przenoszony jest pod bardzo dużymi kątami. Niestety część ta traci na swojej wytrzymałości, gdy musi pracować w maksymalnym wychylenie. Jedynie prawidłowa eksploatacja może zmniejszyć ryzyko awarii.
Jak prawidłowo zadbać o przegub?
Warto podkreślić, że element ten charakteryzuje się sporą wytrzymałością. Czas po jakim należy podjąć decyzję o wymianie zależy od stylu jazdy kierowcy i stanu gumowych osłon widniejących na części. Najczęstszą przyczyną awarii przegubu jest gwałtowne ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach. Zmorą jest też buksowanie kołami w miejscu! Nakładane w takich momentach ogromne obciążenie na ten element sprawia, że po kilku takich sytuacjach możemy zostać niemile zaskoczeni usterką. Drugą bardzo popularną przyczyną awarii jest fatalny stan gumowych osłon, które nienawidzą kurzu i kontaktu z zanieczyszczeniami. Wystarczy kilka wycieczek po nieutwardzonej nawierzchni lub przejażdżka po gałęziach i osłony ulegają uszkodzeniu. Ponadto guma ma tendencje do starzenia się, a co za tym idzie z czasem parcieje. Uszkodzone osłony przepuszczają piasek i wodę, która w zaledwie kilka dni potrafi doszczętnie zniszczyć przegub napędowy.
Lepiej zapobiegać, niż przepłacać
Wymiana osłon to wydatek rzędu ok. 80 zł uzależniony od marki pojazdu jaki posiadamy. Przy wymianie należy bezwzględnie pamiętać o wyczyszczeniu całego elementu i nałożeniu ponownie smaru. Wielu kierowców bagatelizuje zakup nowych osłon, a to skutkuje koniecznością nabycia nowego przeguba. W ASO może kosztować on nawet 2000 zł! Dlatego warto zadać sobie pytanie, czy takie niedbalstwo jest opłacalne?
Uniknij dodatkowych wydatków
Należy regularnie sprawdzać stan osłon, wystarczy skręcić koła i obejrzeć w jakiej kondycji jest guma. Jeśli nie możemy dostrzec pęknięć nie bójmy się wybadać dłonią wad. Czynność warto powtarzać co najmniej raz w miesiącu. Jeśli zależy nam na zachowaniu sprawności tej kłopotliwej części nigdy nie ruszajmy gwałtownie na skręconych kołach. Przy każdym przeglądzie poprośmy mechanika o sprawdzenie stanu osłon na podnośniku. A jak zdiagnozować usterkę? O awarii mogą świadczyć też przykre odgłosy dochodzące przy ruszaniu. Mowa o stukaniu i metalicznych dźwiękach. Możemy też wyczuwać specyficzne bicie w momencie przyspieszania lub dziwne wibracje w trakcie jazdy. Kiedy dojdzie do przerwania osłony pojazd zostanie unieruchomiony, a do warsztatu pojedziemy już z pomocą lawety. Dlatego zapobiegajmy w porę i uniknijmy przykrych wydatków, które mogą znacząco uszczuplić nasz budżet.