Od dnia 1 lipca 2014 r. karta parkingowa wydawana jest wyłącznie na czas określony.
Zostanie ona wydana na okres nie dłuższy niż 5 lat, nawet jeśli orzeczenie uprawniające do wydania takiej karty jest bezterminowe.
Wniosek o wydanie karty parkingowej
Do wniosku osoby niepełnosprawnej dołącza się:
1) jedną fotografię o wymiarach 35 mm x 45 mm, odzwierciedlającą aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiającą tę osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami;
2) dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej;
3) dowód uiszczenia opłaty ewidencyjnej (oplata dodatkowa będzie pobierana dopiero od 4 stycznia 2016);
Opłata za wydanie karty parkingowej wynosi 21,00 PLN. Nr rachunku bankowego, na jaki ma być wnoszona opłata za wydanie karty parkingowej:
BGŻ SA Oddział Nowa Sól 81 2030 0045 1110 0000 0028 4700.
Karty parkingowe, które zostały wydane na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują swoją ważność do dnia określonego na karcie, jednak nie dłużej niż do 30 listopada 2014r. Również karty, które zostały wydane przed 1 lipca 2014 roku bezterminowo, tracą swoją ważność w dniu 1 grudnia 2014r.
Od 1 lipca 2014 roku karta parkingowa powinna być umieszczona w przedniej części samochodu, w taki sposób, aby były widoczne zabezpieczenia karty oraz było możliwe odczytanie jej numeru i daty ważności.
(JOc)