Podczas VI sesji Rad Miejskiej we Wschowie, która odbyła się 25 kwietnia, radny Miłosz Czopek zapytał burmistrza Konrada Antkowiaka jaki jest koszt zatrudnienia dwóch nowych dyrektorów biur. Burmistrz bez danych nie potrafił udzielić odpowiedzi. Natomiast wytłumaczył dlaczego doszło do zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu. Czy na kolejnej sesji poznamy odpowiedź? Jaką funkcje obecnie pełni były naczelnik?
- Szanowny panie burmistrzu, pani burmistrz, pani przewodnicząca, radni, goście. Widzimy w pana sprawozdaniu, że były powoływane komisje do spraw naboru na różne stanowiska. Nowe piony zostały uformowane. Dowiedzieliśmy się, że mamy nowy Referat Oświaty, w którym jest dwóch pracowników mających kierownika. Powołany został również Dyrektor Biura Oświaty i Spraw Społecznych – mówił radny Czopek.
- Chciałbym się dowiedzieć bez podziału na poszczególne osoby ponieważ było by to może niezgodne z RODO. Jaki jest koszt ustanowienia takich dwóch stanowisk pracy? Rozmawiałem z Dyrektor Biura Organizacyjnego, nie ma jej na sesji a obiecała mi szereg informacji. Zwróciłem uwagę na nieścisłości, które są na stronie internetowej Miasta i Gminy Wschowa. Bardzo proszę poinformować nas o zmianach jakie zaszły w Urzędzie.
Burmistrz Konrad Antkowiak zapytał czy najpierw ma opowiedzieć o zmianach personalnych czy o kosztach. Po czym kontynuował odpowiedź na pytania radnego.
- W tym momencie nie mam informacji ile mogą nas kosztować. Chyba, że pani skarbnik ma wyliczenia. Wiecie państwo, że został wprowadzony nowy regulamin organizacyjny i nowa struktura. Urząd był pozbawiony szczebla średniego kierowniczego. Pierwszym moim zadaniem było powołać ten średni szczebel kierowniczy. – Burmistrz nie mógł sobie wyobrazić czemu kilkudziesięciu pracowników było pozbawionych średniego szczebla nadzorującego pracowników. - W związku z tym zostali powołani, poprzez awans wewnętrzny, dyrektor Biura Gospodarki Przestrzennej i Infrastruktury oraz Biura Gospodarki Komunalnej i Środowiska. W drodze naboru mamy dyrektora Biura Oświaty i Spraw Społecznych, Biura Organizacyjnego oraz kierownika Referatu Oświaty, którego nie ma jeszcze w pracy.
Radny Czopek powiedział, że 12 marca podpisane zostało zarządzenie dotyczące ustalenia wynagrodzenia pracowników. Zadał burmistrzowi Antkowiakowi pytanie: - Pomimo tego, nie jest pan w stanie podać zsumowanej kwoty tych dwóch stanowisk?
- Nie jestem w stanie bo nie mam tych danych w tej chwili. – opowiedział burmistrz Antkowiak. - 12 marca podpisałem zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania. Zmiana polegała na tym, że w obowiązującym regulaminie nie było stanowisk dyrektorów i my je wprowadziliśmy.
Następnie Miłosz Czopek zapytał jakie stanowisko obecnie pełni dawny naczelnik Wojciech Kuryłło i kto jest sekretarzem.
Burmistrz Konrad Antkowiak powiedział, że stanowisko sekretarza nie jest obsadzone. Dodał, że dawny naczelnik Wydziału Spraw Społecznych pełni funkcję inspektora ds. polityki senioralnej i osób niepełnosprawnych.
(pm)
Komentarze 56