Jak zostać Partnerem Google?
Google oferuje agencjom reklamowym dwa poziomy partnerstwa: Partner Google oraz Partner Google Premium. Przyznanie tego drugiego statusu wiąże się ze spełnieniem szeregu dodatkowych wymogów na poziomie certyfikatu oraz wykazaniem efektów prowadzonych działań. Agencje reklamowe zgłaszają się do programu Google Partners, tworząc swój profil z podstawowymi informacjami o firmie. Do utworzenia profilu firmowego niezbędne jest posiadanie strony internetowej, a także konto menedżera AdWords. Konto firmowe musi być połączone z kontem o najmniej jednej osoby, posiadającej certyfikat AdWords. Do uzyskania statusu Partner Google Premium niezbędne jest połączenie konta z co najmniej dwoma profilami osób z ważnym certyfikatem AdWords. Więcej informacji o przyznawaniu certyfikatu znajdziesz wchodząc na stronę https://www.internetum.com/the-road-to-becoming-a-google-authorized-adwords-analytics-consultant/.
Kryteria finansowe i korzyści
Istotne jest również spełnienie kryterium finansowego, związanego z nakładami finansowymi ponoszonymi na kapanie reklamowe. Aspirująca do miana Partnera Google agencja reklamowa powinna w ciągu ostatnich 90 dni wydać na reklamę Google minimum 10 000 dolarów (lub równowartość tej kwoty w lokalnej walucie). W przypadku ubiegania się o status Partner Google Premium muszą przedstawić większe wydatki na kampanie reklamowe, jednak ich wysokość uwarunkowana jest wieloma czynnikami, np. położeniem geograficznym.
Posiadanie statusu Partnera Google zapewnia szereg atrakcyjnych korzyści. Najważniejsze to: dostęp do szkoleń i certyfikatów, aktualne informacje o usługach Google, wsparcie techniczne i szkolenia, konsultacje dotyczące strategii pozyskiwania nowych klientów, konkursy i promocje dla agencji czy udział w dorocznym Szczycie Google Partners.