TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak usunąć negatywne opinie na Facebooku i Panoramie Firm?

Oszuści nie muszą niszczyć Twojego wizerunku

Piątek, 13 sierpnia 2021 o 22:27, autor: 1
Jak usunąć negatywne opinie na Facebooku i Panoramie Firm?

Każdy przedsiębiorca wie, że wielu klientów można znaleźć w internecie. Prowadzenie własnej strony internetowej, profilu na Facebooku czy zamieszczenie wizytówki na Panoramie Firm to już niemal standard, jednak problem powstaje, kiedy w tych miejscach pojawiają się negatywne opinie o firmie.

Opinie te nie zawsze są wystawiane przez niezadowolonych klientów. Ich autorem jest nieuczciwa konkurencja, która w ten sposób próbuje zdyskredytować swoich rywali z branży. W miejscach takich jak Facebook czy Panorama Firm oszuści nie pozostają jednak bezkarni.

 

Jak usunąć opinie z Panoramy Firm?

 

Panorama Firm to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek lokalnych firm, usług i produktów. Każdy przedsiębiorca można w niej utworzyć swoją wizytówkę, dając jednocześnie szansę klientom na poznanie firmy i wyrażenie opinii o niej. Niestety, nie zawsze opinie te są pozytywne. W przypadku, w którym niezadowolony klient lub konkurencyjna firma zamieści negatywną opinię, można ją usunąć. Nie jest to łatwe. Zasadniczo, w Polsce panuje swoboda i wolność wypowiedzi, dlatego każdy może dowolnie ocenić firmę. Jednak jeśli ta opinia jest szkalująca lub nieprawdziwa, firma ma prawo domagać się jej usunięcia. W tym celu właściciel powinien wystosować do Panoramy Firm oficjalne pismo, podając w nim konkretne argumenty, przemawiające za usunięciem negatywnej opinii. Pismo to można dostarczyć za pośrednictwem Poczty Polskiej lub mailowo, najlepiej z firmowej skrzynki.

 

Negatywne opinie nie tylko na Panoramie Firm

 

Opinie o firmach można wyrażać nie tylko w wyszukiwarkach, takich jak Panorama Firm. Oszuści wiedzą o tym bardzo dobrze, dlatego często obierają sobie za cel również najpopularniejszy portal społecznościowy, na którym można wystawiać recenzje o konkretnych usługach i produktach. Jeśli chodzi o negatywne opinie Facebook przygotował kilka możliwości ich usunięcia. Opinię, która narusza zasady Facebooka, można zgłosić do weryfikacji. Zatem, jeśli masz konto firmowe na Facebooku i chcesz usunąć z niego negatywną opinię, najpierw sprawdź, czy nie narusza ona standardów portalu. Jeśli nie, drugą opcją jest wyłączenie możliwości zamieszczania recenzji na firmowym koncie. Wówczas zarówno klienci, jak i pracownicy innej firmy, nie będą mogli wypowiadać się o oferowanych produktach i usługach na firmowym fanpage'u. Takie działanie może jednak wpłynąć na reklamę - oszustwa są na porządku dziennym, mimo to przed usunięciem negatywnej opinii warto rozważyć odpowiedzenie na nią, co paradoksalnie może przynieść znacznie lepszy skutek niż usunięcie komentarza.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (1)

avatar

avatar
~Hashi X hoshi
08.06.2024 18:19

Standardem są nieuczciwe opinie, ale jest na to sposób, nie wolno odpuszczać żadnej opinii walczyć z hejtem tak jak robimy to w naszym domu mediowym Hashi X Hoshi, wiemy jak ciężko pracuje się na opinie pozytywne, dlatego walka z nieuczciwą konkurencją jest koniecznością, nie pozwalajmy sobie na takie działania https://hashihoshi.com/

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl