Czas
Ale jeśli nie opublikujesz swoich treści we właściwym czasie, większość odbiorców nich nigdy ich nie zauważy. Jak więc znaleźć optymalny czas publikacji dla określonej grupy odbiorców? Przychodzimy z pomocą! Najlepszy ogólny czas publikowania treści na Instagramie to godziny między 11 a 14.
Zaplanuj swój feed
Nikt nie będzie niestety obserwować profilu, który udostępnia treści niskiej jakości. Jeśli Twoim celem jest zaprezentowanie fotografii, tak, aby Twoje zdjęcia wyglądały niesamowicie. Lepiej nic nie publikować niż wrzucić złe zdjęcie.
Zdjęcie profilowe i odpowiednie bio
Twoje zdjęcie profilowe to to, co jako pierwsze widzą członkowie Instagrama, zanim klikną Twoją historię, wejdą w interakcję z Twoimi postami lub odwiedzą Twój profil. Przy tak dużej widoczności dobrze jest zaprezentowanie swojej najlepszej twarzy. Ludzie wolą poznać prawdziwą osobę stojącą za kontem, a nie logo. Spersonalizuj swoje konto dodając do tego chwytliwą i ciekawą biografię. Opowiedz kim, jesteś, co robisz i co lubisz.
Znajdź swoją kategorię
Znajdź to, co najbardziej Cię pasjonuje i udostępniaj treści z tym związane. Istnieją konta z fotografiami z podróży, konta opowiadające o macierzyństwie, a nawet instagramowe konta zwierząt. Wykorzystaj swoją pasję lub to, w czym jesteś uzdolniony. Znajdź swoją kategorię i zdefiniuj swoją treść. Czy będzie to ciałopozytywność, aktywizm czy śmieszne zdjęcia kotów – trzymaj się tego i bądź dumny!
Kup obserwujących
Wiele osób zastanawia się czy obserwujący na Instagramie do kupienia mają sens. Jest to dobry pomysł, szczególnie na początku kariery na Instagramie, gdyż daje to możliwość lepszego startu. Poza tym konto wygląda bardziej profesjonalnie i autentycznie mając więcej niż 200 obserwujących. Do tego obserwujący obserwujących mogą dzięki temu szybciej i skuteczniej znaleźć Twoje konto. Obserwujących można kupić na przykład na stronie Kuplike.pl
Komentuj popularne konta
Śledź gwiazdy, marki i wszelkie aktywne, popularne konta, którymi Twoim zdaniem byliby również zainteresowani Twoi obserwatorzy. Przyciągnij uwagę, regularnie komentując ich posty. Te komentarze mogą być dowcipne, słodkie lub złośliwe – bez względu na twój styl – ale najlepiej jest pisać je zwięźle, ale też nie prosić o obserwacje, gdyż spamujące komentarze, prawdopodobnie nie zadziałają. Napisz coś, co podoba się ludziom, a oni odwiedzą Twoje konto.
Angażuj swoich obserwatorów
Liczba obserwujących nie jest zbyt przydatna, jeśli masz niskie zaangażowanie w swoje posty. Nie umieszczaj tylko zdjęć i nie oczekuj, że ludzie polubią Twoją stronę. Kontaktuj się z osobami, które wyrażają zainteresowanie i pozostawiają ślad pod Twoimi zdjęciami. Im więcej możesz skłonić ludzi do interakcji z Twoimi postami, tym większą obecność będziesz mieć na swoim koncie i dalej już tylko efekt kuli śnieżnej. Ciekawymi pomysłami na zaangażowanie obserwatorów jest organizowanie konkursów; zadawanie pytań swoim obserwatorom i odpowiadanie na ich pytania.
Publikuj co najmniej raz dziennie
Obserwowanie wielu ludzi i bycie przyjaznym na Instagramie może przynieść ci sporą liczbę obserwujących, ale musisz również mieć tam również treści odpowiedniej jakości. Utrzymanie swoich obserwujących jest tak samo ważne, jak zdobywanie nowych. Staraj się publikować co najmniej 1 do 2 razy dziennie, każdego dnia. Zamiast spamować wszystkimi swoimi najlepszymi zdjęciami na raz, ustal sobie harmonogram.
Promuj swoje konto
Jak ludzie znajdą konto, jeśli nie promujesz swojego Instagrama? Upewnij się, że Twoje konto na Instagramie znajduje się na liście Twojej witryny i innych sieci społecznościowych. Tworzenie widoczności i świadomości to jeden z najlepszych sposobów na odkrycie. Jeśli naprawdę chcesz zdobyć więcej obserwujących na Instagramie, daj ludziom znać, gdzie mogą Cię znaleźć. Możesz dodać przyciski mediów społecznościowych do swojej witryny i bloga, aby promować udostępnianie społecznościowe we wszystkich swoich sieciach, a także pokazywać ludziom, gdzie mogą Cię znaleźć na Instagramie.