Jednak SEO to też o wiele więcej niż zaopatrzenie strony w odpowiednie słowa kluczowe – jako właściciel biznesu z pewnością rozumiesz już znaczenie trzech strategicznych filarów pozycjonowania. To właśnie trzymanie się tych kilku zasad pozwala ci wyprzedzić konkurencję i maksymalizować zyski. Jeśli natomiast jeszcze o nich nie słyszałeś dalsza część artykułu wszystko ci wyjaśni.
Trzy kluczowe elementy SEO
1. Strona WWW
Działania SEO, które przyniosą ci nowych klientów zaczynają się od zadbania o detale twojej witryny sieciowej. Potrzebujesz dobrze zbudowanej wizytówki internetowej, w której wszystkie techniczne sprawy chodzą jak w zegarku. Warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak:
- szybkie ładowanie się strony,
- upewnienie się, że skrypty ładują się dopiero po zawartości,
- zapewnienie przekierowania 301 na wersję „www.” twojej strony,
- przekonanie się, że witryna spełnia standardy i jest łatwo dostępna dla użytkownika,
- posiadanie słów kluczowych w adresie URL strony,
- mapa strony, która automatycznie się aktualizuje,
- dostarczanie szczegółowo dopracowanego pliku robots.txt dla wyszukiwarek.
Nie martw się, jeśli nie wiesz o czym mówią powyższe punkty, agencje SEO zadbają, by te nieodzowne sprawy były zapięte na ostatni guzik. Zwłaszcza że zaniedbanie choćby jednej z tych rzeczy może oznaczać przegraną w walce o najlepsze pozycje – zauważa specjalista z https://afterweb.pl/.
2. Zawartość
Kiedy już zająłeś się swoją stroną, będziesz potrzebował jeszcze mnóstwa treści powiązanej ze słowami kluczowymi. Dzięki niej ludzie szukający informacji o usłudze czy produkcie trafią wprost do ciebie. Istnieją jednak podstawowe warunki, które musi spełniać każda treść. Po pierwsze, powinna być mocna – a więc bardzo związana z tematem oraz silnie u strukturyzowana. Po drugie, należy zadbać o jej unikalny charakter. Po trzecie zaś, musimy skupić się na tym, aby produkować treści nieustannie – w ten sposób pozostaną one świeże i bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarki i samych klientów.
3. Twój ślad w sieci
Trzecim z najważniejszych składników dobrego SEO jest zatroszczenie się o swój ślad w sieci. Monitorujemy więc i dbamy o wszystkie wzmianki na nasz temat, które ukazują się w internecie. Wysoko cenione są dobre opinie na forach a także referencje od naszych biznesowych partnerów. Zostawiając w sieci spory ślad zwiększamy jednocześnie napływ nowych potencjalnych odbiorców naszych usług. Warto jednak pamiętać, że tego rodzaju działania wymagają od nas wiele aktywności i wytrwałości. Stanowią jednak gwarancję dobrych rezultatów SEO.
Pozycjonowanie należy rozumieć szeroko i dogłębnie, dlatego w niniejszym artykule chętnie dzielimy się rezultatami naszych prac, aby każdy mógł skorzystać z merytorycznej pomocy i zyskać odpowiednie miejsce w wyszukiwarce.